Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fødte i oktober og fikk første mens 1 februar, jeg fullammer og har begynt med litt grøt. Har ikke merket noe til eggløsning etter første mens, ei heller har den kommet denne mnd. Alltid hatt syklus på 30-31 dager 😊 Før pleide jeg å merke dette enormt godt 😅 vi er forøvrig prøvere og jeg er derfor opptatt av syklus og eggløsning.

Har noen spørsmål til dere som har født og fått mens tilbake:

-Har man el hver mnd etter fødsel?

-Merkes den mindre eller likt som før fødsel?

-Ble syklusen lengre eller kortere etterpå?

-Kommer mens hver mnd eller kan jeg forvente at denne tuller så lenge baby ammer på natt?

-Har dere timet graviditet kort tid etter fødsel dere som har tette?

-Må jeg slutte å amme på natt for å kunne bli gravid? (Ønsker ikke dette, slutter tidligst når jeg skal tilbake til jobb slutten av juni og baby er 8 mnd)

Anonymkode: 2a6e6...8c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fødte i oktober og fikk første mens 1 februar, jeg fullammer og har begynt med litt grøt. Har ikke merket noe til eggløsning etter første mens, ei heller har den kommet denne mnd. Alltid hatt syklus på 30-31 dager 😊 Før pleide jeg å merke dette enormt godt 😅 vi er forøvrig prøvere og jeg er derfor opptatt av syklus og eggløsning.

Har noen spørsmål til dere som har født og fått mens tilbake:

-Har man el hver mnd etter fødsel?

-Merkes den mindre eller likt som før fødsel?

-Ble syklusen lengre eller kortere etterpå?

-Kommer mens hver mnd eller kan jeg forvente at denne tuller så lenge baby ammer på natt?

-Har dere timet graviditet kort tid etter fødsel dere som har tette?

-Må jeg slutte å amme på natt for å kunne bli gravid? (Ønsker ikke dette, slutter tidligst når jeg skal tilbake til jobb slutten av juni og baby er 8 mnd)

Anonymkode: 2a6e6...8c6

Jeg fikk tilbake mensen 7 mnd etter fødsel, da jeg trappet ned på ammingen. Jeg ammet fortsatt om natten på det tidspunktet. Før graviditeten merket jeg veldig godt når jeg fikk eggløsning, men det var ikke i tankene mine når jeg fikk mensen tilbake etter fødsel. Jeg rakk derfor kun 1 menstruasjon før jeg uplanlagt ble gravid igjen😅 Nå er termindato rett rundt hjørnet.

I mitt hode tenker jeg: alt er mulig🙈

Anonymkode: b20fe...581

AnonymBruker
Skrevet

Hadde normalt syklus på 28 dager før graviditet. Etter graviditet fikk jeg mens igjen 6 mnd etter fødsel. Eggløsning kom som normalt og jeg merka godt til den. Ikke alle får eggløsning i alle sykluser. Tar ofte tid å stabilisere seg. Syklusen min var også veldig lang, på rundt 40 dager etter fødsel. Blei gravid igjen på syklus nr 3. Fullammet, men baby fikk litt grøt.

Anonymkode: b1a1a...802

AnonymBruker
Skrevet

Fikk mens etter 8 uker, gravid på neste eggløsning, positiv test da førstemann var 12 uker. Fullammet, hele døgnet, kjempestort barn, fortsatte å amme natt og dag gjennom hele svangerskapet, introduserte selvfølgelig fast føde ved 6 mnd.

Anonymkode: 8c6b0...c38

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke igjen mens før ca 13-14mnd etter fødsel. Hadde en frittstående blødning ca 6mnd etter fødsel, men ikke syklus. Da syklus startet igjen var den ujevn og lengre enn før. 

Anonymkode: b16da...105

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...