Gå til innhold

Spise iskrem med refluks, halsbrann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det ok??

Jeg føler jeg har god effekt av Gaviscon mot plagene og at de er i bedring. 

Anonymkode: b18eb...cad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bestemmer du helt selv.

Anonymkode: 50142...ecf

Skrevet

Det beste hadde vært om du klarer å gå ned I vekt.  Så slipper du halsbrann.

Anonymkode: 19be6...ea7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vet jo ikke noe om årsaken til at vedkonmende har refluks. 

Anonymkode: dd8a2...c06

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke TS, men jeg kunne gått ned så mye jeg bare ville, og det ville ikke hjulpet på mitt kroniske sår som jeg har på spiserøret. Tåpelig å anta at det er relatert til vekt. 

Anonymkode: d7ee4...177

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet jo ikke noe om årsaken til at vedkonmende har refluks. 

Nesten 100% av halsbrann skyldes overvekt, så det er forståelig at det var det de tenkte.

Anonymkode: ecd98...5c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nesten 100% av halsbrann skyldes overvekt, så det er forståelig at det var det de tenkte.

Legg gjerne ved kilder som støtter denne bastante påstanden. 

Anonymkode: d7ee4...177

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hverken meg eller kjæresten er overvektig, men halsbrann kan vi få lell. Kan ha sammenheng med hva man har inntatt, men jeg klarer ikke finne noe sammenheng. Men har det sjeldent. 

Anonymkode: 43163...2a9

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk resept på Omeprazol mot halsbrann/magesyre som gravid. Det fungerte veldig mye bedre enn Gaviscon for min del. Ble kvitt alle plagene 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Synes du en kvinne som veier 50 kg er overvektig? 

Anonymkode: 349ee...eff

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det må du nesten dokumentere. Med tanke på hvor mange gravide det er som sliter med refluks, er dette en ganske tåpelig påstand. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det kan være forklaringen for noen tilfeller kanskje, selv om jeg kjenner noen som har de plagene ellers også. For meg skjedde det oftere da jeg hadde mange ekstra kilo, men det hjalp meg da at jeg kuttet ut melkeprodukter og drakk mye farris.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått refluks av stress. Overvekt er én av årsakene til refluks, ikke den eneste.

Anonymkode: 719d1...954

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da kan jeg fortelle deg om hypermobilt bindevev som ikke trekker seg så godt sammen som ikke hypermobilt bindevev. Det tåler mer bevegelse men mindre belastning før det blir irritert eller skadet. (Veldig enkelt forklart)

Så min refluks kom etter svangerskapet når svangerskapshormonene og hypermobiliteten i vevet kicket inn med voksende gravidmage og jeg fikk en løsere lukkemuskel opp til spiserøret. Aldri hatt noe problem med refluks tidligere. 

Jeg trener hypopressiv trening men på grunn av hypermobilt vev har det ikke så voldsom effekt som det kunne hatt. 

Er normalvektig og har en BMI på 20,2 forøvrig men vekta har ingenting å si for min refluks. Den ville kommet uansett. 

Anonymkode: f4951...88f

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine ble født med refluksplager. Eldste vokste det av seg etter 12år, minsten sliter litt enda og han er 13. Ingen er overvektig. 

Melkeprodukter kan gjøre det verre. Samme med syre (sier seg selv), men merkelig matvarer en bør styre unna: banan, pølse, fett mat, sterk/mye krydder. 

Anonymkode: ca6f4...76d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...