AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Jeg kjente en gang noen som het Fjeld som giftet seg med en Berg. Hun tok riktig nok navnet Berg, men kunne jo ha valgt å kalle seg (og barna sine) for "Fjeld Berg". Dessuten vet jeg om ei som heter "Furu" som er sammen med en som heter "Gran", så det hadde vært morsomt om de fikk barn og de ble hetende "Furu Gran". Kjenner dere til lignende tilfeller eller kommer på andre artige kombinasjoner av mellomnavn + etternavn der navnene har lignende betydning eller befinner seg innenfor det samme semantiske feltet? Selv kommer jeg i forbifarten på "Tangen Næss" og "Røed Grønn". Anonymkode: e7bab...c49
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Min svigerfar hadde et "morsomt" mellomnavn. Han het Noranus... I utgangspunktet høres det jo ut som et greit navn, men jeg tror ingen unger på skolen hadde unngått å se ordet "anus" på slutten av det navnet... Ingen voksne heller for den delen. Han brukte aldri det navnet da. Kanskje forståelig. Anonymkode: 00897...ad6
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden jeg hadde en lege som het dr lykke Anonymkode: 2ba88...544
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Steinar Lem tårner vel enda høyt oppe som ett pent altså, men litt uheldig plassert navn. Vet om en Stein Helle også, regner med det var bevisst navnevalg ute å gikk der. Anonymkode: d537f...62e
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg hadde en lege som het dr lykke Anonymkode: 2ba88...544 Jeg kjørte forbi en tannlegeklinikk på Carl Berner i Oslo tror jeg det var, der det på et skilt sto TANNLEGE RØSKELAND... Trekke tenner hos han hørtes morsomt ut! Anonymkode: 00897...ad6
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Legger til denne artikkelen fra VG: https://www.vg.no/nyheter/i/118XQ/har-du-hoert-om-tannlege-roeskeland-polardirektoer-ising-og-sanger-lerche Anonymkode: 00897...ad6
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Jeg kjenner en Bø som giftet seg med en Bøe. De valgte bare det ene av etternavnene, altså, men tøyset mye med at de skulle ta hverandres etternavn som mellomnavn så de kunne hete Bøe Bø og Bø Bøe Anonymkode: 2a37b...05d 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kjørte forbi en tannlegeklinikk på Carl Berner i Oslo tror jeg det var, der det på et skilt sto TANNLEGE RØSKELAND... Trekke tenner hos han hørtes morsomt ut! Anonymkode: 00897...ad6 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Legger til denne artikkelen fra VG: https://www.vg.no/nyheter/i/118XQ/har-du-hoert-om-tannlege-roeskeland-polardirektoer-ising-og-sanger-lerche Anonymkode: 00897...ad6 Morsomme navn- og yrkeskombinasjoner, altså. Men de bommer litt på det tråden handler om. Anonymkode: 2a37b...05d
AnonymBruker Skrevet 13 minutter siden #9 Skrevet 13 minutter siden Et par jeg kjenner heter Brun, og Rød. Til etternavn. Når de giftet seg var alle spent på om de blei Rød-Brun eller Brun-Rød. Men de valgte å bare beholde sine egne etternavn. Men kanskje på barna 😅🤣. Anonymkode: 4c20c...63e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå