AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:40 #1 Skrevet onsdag kl. 14:40 Jeg har jobbet i to år på en ganske stor skole, med over 250 ansatte, og som man kan forvente vil det alltid være folk som mener ditten og datten om den og den som man overhodet ikke kjenner. Det er ikke den type sladder jeg tenker på. I min tjeneste er vi 17 ansatte som har en avdelingsleder, ingen har teamleder, og vi er 3 team innad i denne tjenesten. Flere ganger kommer avdelingsleder til meg på tomannshånd, eller tar opp i medarbeidersamtale, eller snakker med oss i teamet om ting hun har "hørt". Ting som du tror bare er delt med en kollega, er plutselig sagt videre til avdelingsleder. De gangene dette skjer så sier jeg fra i leder at jeg er ikke komfortabel med denne måten å snakke om andre på eller måte informasjonen er innhentet, og jeg går til den som angivelig skal ha "sladret" og avklarer med vedkommende at jeg synes det er ugreit at en slik bagatell ble fortalt videre og plutselig blir en greie. Samtidig som jeg oppfordrer vedkommende til å ta ting med meg direkte først, eller i det aller minste avklare med meg hva man kan si videre. Det som ofte skjer er at denne kollegaen som angivelig skal ha sladret er litt i stuss og svarer at det er avdelingsleder som oppsøker hen og spør og graver om den og den personen eller den og den situasjonen. Med tid og stunder så har jeg også opplevd å bli oppsøkt slik av leder, der hun spør meg helt direkte om navngitte kollegaer der jeg føler hun vil jeg skal utlevere andre på en måte jeg ikke synes er ok. Selv om jeg sier at jeg opplever dette som ugreit så fortsetter hun med spørsmål. Det fører selvfølgelig til at man føler seg rimelig utrygg på jobb, og jeg ser meg om etter andre jobber fordi jeg kjenner at jeg blir mentalt sliten av denne stilen. Noen med erfaringer, eller råd til hvordan gripe dette fatt? Kan nevne at jeg er hovedtillitsvalgt i organisasjonen, men at min organisasjon ikke er spesielt tungt representert. Jeg er ny i rollen, og har inntrykk av at min fagforening ikke er spesielt delaktig i trepartssamarbeidet på dette arbeidsstedet grunnet få medlemmer. Anonymkode: 5151e...a25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå