Gå til innhold

Bruke pulsklokke en hel dag

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg har lyst å finne ut av hvor mange kalorier jeg forbrenner i løpet av en dag. Jeg har ei pulsklokke jeg kan bruke, og har tenkt å ha på meg den i ca. en dag, både når jeg trener og når jeg gjør andre aktiviteter.

Funker det? Eller funker bare en pulsklokke i forbindelse med høy puls (trening)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Funker hele tiden den... Har hatt på om natta en gang og jeg, bare for å sjekke.. :) Den natta hadde jeg hatt en makspuls på 114!! Lurer på hva jeg drømte da.

Skrevet

Om natta, ja! Det skal jeg jammen prøve. Hva var den laveste pulsen du målte? Blir det riktig å kalle denne hvilepuls?

Skrevet

Trodde den ikke beynnte å regne kalorier før man over 100 i puls, men dette er jeg veldig usikker på.

Gjest Gjest
Skrevet

Det står jo i manualen at kaloriutregningen er veldig omtrentelig, og ikke bør avleses som noen sannhet. Pulsklokka kan jo ikke vite verken hvor høy forbrenning du har eller hvor raskt pulsen dins stiger. Dette er veldig individuelt, og såframt du ikke er et gjennomsnittsmenneske, noe som vi jo ikke alle er :)

Gjest Gjest
Skrevet
Om natta, ja! Det skal jeg jammen prøve. Hva var den laveste pulsen du målte? Blir det riktig å kalle denne hvilepuls?

Ja det blir hvilepuls. Jeg hadde et gjennomsnitt på 70 den natta. Synes det var ganske høyt egentlig...

Gjest -eline-
Skrevet
Trodde den ikke beynnte å regne kalorier før man over 100 i puls, men dette er jeg veldig usikker på.

Det kommer an på klokkene. Min gamle gjorde det ikke, men den var strengt tatt rimelig enkel og billig, den jeg har nå, Pulsar F6, måler puls uansett hvor lav den er. Veldig kjekk måte å sjekke hvilepuls på feks.

Skrevet
Ja det blir hvilepuls. Jeg hadde et gjennomsnitt på 70 den natta. Synes det var ganske høyt egentlig...

Men dersom 70 var gjennomsnittet ditt innebærer vel det også pulsen din før du sovner? Og det blir vel ikke helt riktig? Eller? Blir det ikke mest riktig å kalle den laveste pulsfrekvensen hvilepuls?

Skrevet
Det kommer an på klokkene. Min gamle gjorde det ikke, men den var strengt tatt rimelig enkel og billig, den jeg har nå, Pulsar F6, måler puls uansett hvor lav den er. Veldig kjekk måte å sjekke hvilepuls på feks.

Polar F6 begynner ikke å regne NØYAKTIG forbrente kalorier før du har nådd en puls på 100.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...