AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:16 #1 Skrevet onsdag kl. 14:16 Hei. Driver å gjør klart for å sende ut invitasjonene til bryllupet nå, men er litt usikker på hvilken dresscode vi skal velge. Lokalet er veldig «formelt» men brugdommen har landet på smoking og ikke kjole og hvitt. Usikker på om vi da skal velge smoking, skrive smoking/mørk dress eller bare mørk dress? Vil gjerne at gjestene skal pynte seg litt ekstra, samtidig som jeg ikke vil at de skal føle de «må» bruke penger på nytt antrekk. Er rimelig sikker på at alle de mannlige gjestene har smoking eller mørk dress Hva la dere til grunn når dere valgte dresscode? Anonymkode: 28b06...bef
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:23 #2 Skrevet onsdag kl. 17:23 Mørk dress. Ingen føler seg forpliktet til innkjøp av noe de egentlig ikke har bruk for senere. Anonymkode: 5c42b...d1a 11
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:29 #3 Skrevet onsdag kl. 17:29 Mørk dress. Evt skriv «brudgommen har smoking og bruden lang kjole, men vi oppfordrer gjester til å kle seg i akkurat hva dere selv ønsker.» Anonymkode: f13f6...a04 6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:33 #4 Skrevet onsdag kl. 17:33 Smoking/mørk dress. Anonymkode: 8e0e0...afa 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:39 #5 Skrevet onsdag kl. 17:39 Bare å nevne ordet smoking skriker "ha på smoking!" tenker jeg. Anonymkode: 5c42b...d1a 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:42 #6 Skrevet onsdag kl. 17:42 Smoking/mørk dress er korrekt. Hadde det vært i for eksempel Sverige, så ville det vært bare smoking, men i Norge har ikke alle det, så smoking/mørk dress er bra. Anonymkode: cf708...ffa 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:42 #7 Skrevet onsdag kl. 17:42 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mørk dress. Evt skriv «brudgommen har smoking og bruden lang kjole, men vi oppfordrer gjester til å kle seg i akkurat hva dere selv ønsker.» Anonymkode: f13f6...a04 Ikke hør på dette «rådet», TS. Anonymkode: cf708...ffa 6
FrkSolsikke Skrevet onsdag kl. 17:46 #8 Skrevet onsdag kl. 17:46 Jeg ville skrevet Smoking/dress Det er ikke mange som har smoking, og det blir ofte litt «stivt» selskap hvis det blir for formelt og stramt opplegg. 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:47 #9 Skrevet onsdag kl. 17:47 FrkSolsikke skrev (Akkurat nå): Jeg ville skrevet Smoking/dress Det er ikke mange som har smoking, og det blir ofte litt «stivt» selskap hvis det blir for formelt og stramt opplegg. Og mange tenker at de må kjøpe smoking enten de vil eller ikke. Vil man at gjestene skal ha på smoking, så skriv smoking. Anonymkode: 5c42b...d1a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:48 #10 Skrevet onsdag kl. 17:48 FrkSolsikke skrev (Akkurat nå): Jeg ville skrevet Smoking/dress Det er ikke mange som har smoking, og det blir ofte litt «stivt» selskap hvis det blir for formelt og stramt opplegg. Nei, man kan ikke skrive smoking/dress, for det er to veldig ulike kleskoder. Smoking/mørk dress kan man skrive. Anonymkode: cf708...ffa 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:49 #11 Skrevet onsdag kl. 17:49 Vi skrev ikke dresskode i det hele tatt, jeg håper og satser på at folk har på seg det de trives i, og at de fleste har vett nok til å ikke komme i joggedress. Og kommer noen i joggedress, så overlever vi det og. Anonymkode: 981cf...728 10 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:49 #12 Skrevet onsdag kl. 17:49 Men det går faktisk også an å skrive bare smoking. Hva så om noen må leie en smoking for en kveld? Anonymkode: cf708...ffa 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:50 #13 Skrevet onsdag kl. 17:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi skrev ikke dresskode i det hele tatt, jeg håper og satser på at folk har på seg det de trives i, og at de fleste har vett nok til å ikke komme i joggedress. Og kommer noen i joggedress, så overlever vi det og. Anonymkode: 981cf...728 Kleskode er en hjelp for gjestene, ikke noen tvang. Det er fordi gjestene som regel føler seg mest vel når man er kledd på samme nivå. Anonymkode: cf708...ffa 5 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:54 #14 Skrevet onsdag kl. 17:54 Jeg er personlig ikke noe fan av kleskode i det hele tatt. Vi hadde ikke det i vårt bryllup, og utrolig nok var alle korrekt antrukket for anledningen likevel, og vi fikk til og med en del kreative innslag vi sannsynligvis ikke ville fått om vi hadde gått ut med kleskode. Anonymkode: 829ca...0d1 10 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:47 #15 Skrevet onsdag kl. 20:47 Det er vel ikke nødvendig og skrive det vel folk vet da vel hvordan man kler seg til et bryllup Anonymkode: 66dd3...70e 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:01 #16 Skrevet onsdag kl. 21:01 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er vel ikke nødvendig og skrive det vel folk vet da vel hvordan man kler seg til et bryllup Anonymkode: 66dd3...70e Hvis hun vil at alle menn skal ha smoking må hun neste si det. Anonymkode: 5c42b...d1a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:04 #17 Skrevet onsdag kl. 21:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis hun vil at alle menn skal ha smoking må hun neste si det. Anonymkode: 5c42b...d1a Man bruker det man har fra før man kan ikke kreve at andre skal kjøpe et så dyrt plagg hvis man ikke har Anonymkode: 66dd3...70e 6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:10 #18 Skrevet onsdag kl. 21:10 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man bruker det man har fra før man kan ikke kreve at andre skal kjøpe et så dyrt plagg hvis man ikke har Anonymkode: 66dd3...70e Hvis bruden vil så bør man høre etter hvis man takker ja til invitasjon. Anonymkode: 5c42b...d1a 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:11 #19 Skrevet onsdag kl. 21:11 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Driver å gjør klart for å sende ut invitasjonene til bryllupet nå, men er litt usikker på hvilken dresscode vi skal velge. Lokalet er veldig «formelt» men brugdommen har landet på smoking og ikke kjole og hvitt. Usikker på om vi da skal velge smoking, skrive smoking/mørk dress eller bare mørk dress? Vil gjerne at gjestene skal pynte seg litt ekstra, samtidig som jeg ikke vil at de skal føle de «må» bruke penger på nytt antrekk. Er rimelig sikker på at alle de mannlige gjestene har smoking eller mørk dress Hva la dere til grunn når dere valgte dresscode? Anonymkode: 28b06...bef Kan ikke huske at vi hadde noen slags dresskode i vårt bryllup. Forloverne våre var litt opptatt av hva de skulle ha, men ellers ga vi ingen føringer omkring gjestenes antrekk. Gjester som inviteres i bryllup vet som regel hva som er vanlig antrekk i slike sammenhenger. Jeg synes også det er litt risikabelt å gi tydelige føringer for antrekk fordi man kan risikere å påføre familie og venner store utgifter i anskaffelse av klær de ikke har, ikke egentlig har råd til å kjøpe, og som de kanskje aldri vil trenge igjen. I verste fall er det gjester som velger å ikke komme på grunn av et krav til antrekk. Hvis dere skal si noe om antrekk i en invitasjon, foreslår jeg bare helt enkelt "pent". Da kommer folk i det de selv vurderer som pent antrekk, og så blir det helt sikket bra nok og et antrekk som de har og er komfortable med. Anonymkode: a1938...e8d 3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:19 #20 Skrevet onsdag kl. 21:19 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis bruden vil så bør man høre etter hvis man takker ja til invitasjon. Anonymkode: 5c42b...d1a Er det virkelig så vanskelig å forstå at ikke alle har råd til det 🤔 Jeg er selv gift og ja det er fint hvis det var en dresscode men det går ann og være litt realistisk også. Jeg vet om flere som har hatt en dresscode og da var det alltid under halvparten som følgte den Anonymkode: 66dd3...70e 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå