AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:59 #1 Skrevet onsdag kl. 13:59 Faster du? Hvordan gjør du det? Anonymkode: c4dfc...4ac
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:28 #2 Skrevet torsdag kl. 18:28 Ja, ortodoks faste. Vi er i langfasten nå før påsken og dette er den tyngste fasten i året. 7 uker. Vegansk mat stort sett i løpet av perioden med noen unntak. 2 måltider daglig cirka. Langfredag ingen mat på et døgn. Andre fasteperioder er lettere og kortere, men de til jul og påske er de lengste:) Anonymkode: d9b61...727 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:31 #3 Skrevet torsdag kl. 18:31 Nei, jeg må ta medisiner med vann og da utgår fasten.. Anonymkode: 642a8...8fd 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:33 #4 Skrevet torsdag kl. 18:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg må ta medisiner med vann og da utgår fasten.. Anonymkode: 642a8...8fd Man kan vannfaste. Altså drikke vann. Anonymkode: f5234...43a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:37 #5 Skrevet torsdag kl. 18:37 Ja, jeg skulle egentlig vannfaste, men pga helsen min måtte det utgå, så nå spiser jeg kun frukt, grønnsaker og belgfrukter. Anonymkode: fea60...048 1
Soft mann Skrevet torsdag kl. 18:43 #7 Skrevet torsdag kl. 18:43 Eg spiser en gang i døgnet. Så noen ganger i året faster eg ca 5 dager
BareMay Skrevet torsdag kl. 18:48 #9 Skrevet torsdag kl. 18:48 AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 14.59): Faster du? Hvordan gjør du det? Anonymkode: c4dfc...4ac Ja, jeg faster fra kveldsmat til frokost 😇 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:36 #10 Skrevet torsdag kl. 20:36 Faster fra kl 20.00 om kvelden ca til 7-8 om morgen, cirka 12 timer. Noe er mens sover, men har lest kan faste også mens sover Anonymkode: 9abe0...d16
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:46 #11 Skrevet torsdag kl. 20:46 Jeg vannfaster 3 ganger i uka. Spiser ingenting på 24 timer, drikker bare vann. Anonymkode: eaf92...9af
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden Ja av å til. det er bra for helsa og spirituelt det føler som en reset. Og vitenskapeligt er jo det som skjer under faste cellene får rom til å fornyes så er sikkert den effekten man kjenner på. Annbefales på det sterkeste føler meg mer robust og frisk både fysisk og kognitivt ellers etter jeg begynte å faste litt her og der. Å fordøye mat hele tiden gir ikke rom for kroppen til å bruke energi på å restituere skikkelugt, ja vi faster når vi sover men er et stort pluss å faste lengre perioder i ny å ned. Vår kropo er lagd for det. Anonymkode: 577d1...d7f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå