Grønnsaksvaffel Skrevet mandag kl. 16:57 #161 Skrevet mandag kl. 16:57 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tabell 8000. Anonymkode: c637d...fe4 I tabell 8000 er det hensyntatt null i fradrag og null i kapitalinntekter. Utifra opplysningene du har oppgitt her får du litt skatt tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:57 #162 Skrevet mandag kl. 16:57 Fikk nest siste mulige dag i fjor, har etternavn på U.... Men det sies jo at det ikke har noe å si.... Har ikke fått enda nå, ihvertfall. Anonymkode: dd6c6...f65
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:02 #163 Skrevet mandag kl. 17:02 Jeg fikk min idag 14:35, etternavnet mitt er midt i alfabetet ☺️ Anonymkode: ef790...2f2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:06 #164 Skrevet mandag kl. 17:06 Jeg og mannen har etternavn som starter på A, vi har ikke fått. Fikk 11 mars ifjor og de startet utsending 2 eller 3 mars Anonymkode: 03c9c...46b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:19 #165 Skrevet mandag kl. 17:19 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Haha da er det er ikke alfabetisk heller 😄 Anonymkode: 10737...547 Det er som sagt helt tilfeldig. Spiller ingen rolle med alfabetet eller når man fikk sist. Anonymkode: a6566...ea1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:22 #166 Skrevet mandag kl. 17:22 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fikk nest siste mulige dag i fjor, har etternavn på U.... Men det sies jo at det ikke har noe å si.... Har ikke fått enda nå, ihvertfall. Anonymkode: dd6c6...f65 Mitt etternavn bynner på B, men har de siste 4-5 årene vært av de siste som har fått skattemeldingen. Anonymkode: 649e2...12f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:24 #167 Skrevet mandag kl. 17:24 Har fått sent alle årene, men fikk først i år. Etternavn begynner på S... Anonymkode: 49894...7bb
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:27 #168 Skrevet mandag kl. 17:27 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg synes det ikke er så rart at de fleste foretrekker å få penger tilbake enn å game systemet, regne ut og sette av de ekstra skattepengene på høyrentekonto og så betale skatteregningen mange måneder etter. Det er det mest lønnsomme, men det er også rimelig nørd. De fleste ønsker ikke å detaljstyre privatøkonomien på den måten. For min egen del tenker jeg det beste er å betale litt ekstra, men ikke mye. Man merker ikke 3-400 kr i mnd hverken den ene eller den andre veien. Men en liten bonus er bedre enn en liten smell. Anonymkode: 58a64...16f Dette er jo bare tull, er jo egentlig veldig enkelt, om du i starten har tabell på skattekortet så kan du jo bare sette trekket ned til 10% å sette differansen mellom prosenttrekk og tabell på høyrentekonto, om det er å detaljstyre økonomien sin så snakker du uten å ha peiling. Anonymkode: 01ffb...017 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:39 #169 Skrevet mandag kl. 17:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Begynner etternavnet hans på en av de første bokstaver i alfabetet? Lurer på hvordan de sprer skattemelding 🤓 Anonymkode: 10737...547 Nei, ganske langt ut. Og vi er 2 andre i husstanden med samme navn, og vi har ikke fått. Anonymkode: 94617...3ca 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:42 #170 Skrevet mandag kl. 17:42 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mitt etternavn bynner på B, men har de siste 4-5 årene vært av de siste som har fått skattemeldingen. Anonymkode: 649e2...12f Alle sier det er "tilfeldig" når skatteetaten sender ut, men jeg tror at kompleksiteten i skattemeldingen har noe å si. Selv om jeg selvsagt ikke kan si at det er helt sikkert heller. Tenker da på de som har inntekter fra to forskjellige steder, gjerne krydret med fratrekk for en hel haug med ting, pensjonssparing, eller BSU, eller whatever, krydre også det gjerne med å være gift, og ikke minst pendle til jobben, så har man en digg miks der som kan dra ventetiden langt ut på høsten før alt er klart. Mens de enkle skattemeldingene kommer raskest hvor inntekten er bare en og fast, ingen barn, kun en enslig person, ingen ekteskap og sånn. Ingen pendling til jobb - altså i utgangspunktet svært lite å rette på, det vil si oss som har et tragisk liv som meg 🤣 Håper virkelig det kommer raskest mulig til oss som ikke har noe liv uansett. Anonymkode: 4c17b...034
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:48 #171 Skrevet mandag kl. 17:48 Husker en tråd fra i fjor tror jeg, noe om at hvis en får veldig sent så kan man bli tatt ut i tilfeldig kontroll og de tar en nøye sjekk? Anonymkode: 10737...547
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:32 #172 Skrevet mandag kl. 18:32 Kan man få skattemeldingen når som helst på døgnet eller kun i "arbeidstid"? Anonymkode: 03c9c...46b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:35 #173 Skrevet mandag kl. 18:35 Grønnsaksvaffel skrev (4 timer siden): Hvis det trekkes skatt etter tabell har det veldig lite å si om du jobber null eller hundre timer overtid. Jo, tabelltrekk passer best hvis man har omtrent lik inntekt hver måned, da håndterer tabellen alle nivåer. Men hvis inntekten varierer mye fra måned til måned kan det bli feil. Anonymkode: 22771...735
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:43 #174 Skrevet mandag kl. 18:43 Jeg fikk i dag, rett før kl 15.00. Pleier alltid å få sist. Har etternavn på N, fikk tilbake ca 37.000. Kommer godt med til ferien. Anonymkode: e6c77...bed 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:43 #175 Skrevet mandag kl. 18:43 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Alle sier det er "tilfeldig" når skatteetaten sender ut, men jeg tror at kompleksiteten i skattemeldingen har noe å si. Selv om jeg selvsagt ikke kan si at det er helt sikkert heller. Tenker da på de som har inntekter fra to forskjellige steder, gjerne krydret med fratrekk for en hel haug med ting, pensjonssparing, eller BSU, eller whatever, krydre også det gjerne med å være gift, og ikke minst pendle til jobben, så har man en digg miks der som kan dra ventetiden langt ut på høsten før alt er klart. Mens de enkle skattemeldingene kommer raskest hvor inntekten er bare en og fast, ingen barn, kun en enslig person, ingen ekteskap og sånn. Ingen pendling til jobb - altså i utgangspunktet svært lite å rette på, det vil si oss som har et tragisk liv som meg 🤣 Håper virkelig det kommer raskest mulig til oss som ikke har noe liv uansett. Anonymkode: 4c17b...034 Jeg har ingen komplisert ligning. Er ufør, har en liten pensjon fra KLP og har et snart nedbetalt billån, så det er ingen grunn til at jeg alltid skal være av de siste som får skattemelding. Anonymkode: 649e2...12f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:51 #176 Skrevet mandag kl. 18:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle sier det er "tilfeldig" når skatteetaten sender ut, men jeg tror at kompleksiteten i skattemeldingen har noe å si. Selv om jeg selvsagt ikke kan si at det er helt sikkert heller. Tenker da på de som har inntekter fra to forskjellige steder, gjerne krydret med fratrekk for en hel haug med ting, pensjonssparing, eller BSU, eller whatever, krydre også det gjerne med å være gift, og ikke minst pendle til jobben, så har man en digg miks der som kan dra ventetiden langt ut på høsten før alt er klart. Mens de enkle skattemeldingene kommer raskest hvor inntekten er bare en og fast, ingen barn, kun en enslig person, ingen ekteskap og sånn. Ingen pendling til jobb - altså i utgangspunktet svært lite å rette på, det vil si oss som har et tragisk liv som meg 🤣 Håper virkelig det kommer raskest mulig til oss som ikke har noe liv uansett. Anonymkode: 4c17b...034 Tja sønnen her hadde nå 4 arbeidsgivere , bsu, sparekonto i 4 banker og fikk første dag i fjord. Anonymkode: 07186...924
Grønnsaksvaffel Skrevet mandag kl. 19:04 #177 Skrevet mandag kl. 19:04 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jo, tabelltrekk passer best hvis man har omtrent lik inntekt hver måned, da håndterer tabellen alle nivåer. Men hvis inntekten varierer mye fra måned til måned kan det bli feil. Anonymkode: 22771...735 Hvis man mener tabelltrekk ikke passer er det bare å endre til prosenttrekk og endre skattekortet gjennom året hvis man er veldig opptatt av at det skal bli rett. Såpass bør man klare før man setter seg å klager på restskatt på KG. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:06 #178 Skrevet mandag kl. 19:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mens de enkle skattemeldingene kommer raskest hvor inntekten er bare en og fast, ingen barn, kun en enslig person, ingen ekteskap og sånn. Ingen pendling til jobb - altså i utgangspunktet svært lite å rette på, det vil si oss som har et tragisk liv som meg 🤣 Håper virkelig det kommer raskest mulig til oss som ikke har noe liv uansett. Anonymkode: 4c17b...034 Jeg har ikke noe liv og har oftest fått den sent. Har også hatt et komplisert år hvor den kom tidlig. Helt tilfeldig. Det de evt kunne gjort var jo å gi ut datoen man er tildelt på forhånd, men folk hadde sikkert sjekket tidlig uansett. Anonymkode: a6566...ea1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:07 #179 Skrevet mandag kl. 19:07 Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden): Hvis man mener tabelltrekk ikke passer er det bare å endre til prosenttrekk og endre skattekortet gjennom året hvis man er veldig opptatt av at det skal bli rett. Såpass bør man klare før man setter seg å klager på restskatt på KG. Absolutt enig i dette. Ville bare nevne at tabell ikke alltid håndterer alle inntekter. Anonymkode: 22771...735
Perine Skrevet mandag kl. 19:18 #180 Skrevet mandag kl. 19:18 Det er litt rart, for jeg har jo regnet på det selv og vet resultatet, men likevel går jeg og venter på melding om at jeg kan logge inn. Det skjer hvert eneste år 🤣 Jeg har fått skattemeldinger og oppgjør både tidlig og sent, og jeg har veldig enkle forhold og tidlig i alfabet og fødselsdato.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå