Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hos meg står det penger under «til gode», men har ikke kommet inn på utbetalinger ennå. Håper jeg likevel kan få de før påske🤞🏼 Skal klare meg uten, men har vært mye utgifter i det siste, så hadde passet bra å få de.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge, Treig-etaten, så har 1.180.000 levert inn skattemelding, men kun 235.000 som har fått oppgjøret per 20. mars. 

Det vil si rundt 20% av de som har sendt inn skattemelding, har fått skatteoppgjør. 80% har ikke fått ennå.

https://www.skatteetaten.no/presse/nyhetsrommet/27-millioner-har-sjekket-sin-skattemelding/

Får håpe at denne uka som nå kommer er mer produktiv for Treig-etaten, ettersom det er den første "fulle uka" med skatteoppgjør muligheter, før vi går inn i påska som er helt handikap og en del turds skal opp på fjellet og kose seg med snø til tross for at de sytet om "for mye snø" for bare 4 uker siden. 

Ja, jeg er frustrert, for faen :) 

Anonymkode: 4c17b...034

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker alltid på denne fra Falsk & Mathiesen ;

" Plutselig fikk jeg en tanke, som gjorde meg kneisen og matt, hvem er det som sjekker at folka på ligningskontoret betaler skatt "

😏

Anonymkode: 99118...e81

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ifølge, Treig-etaten, så har 1.180.000 levert inn skattemelding, men kun 235.000 som har fått oppgjøret per 20. mars. 

Hvorfor kaller du det Treig-etaten? Fordi du ønsker at de ikke skal sjekke noe som helst?

Jeg er mer skeptisk til at kontrollen er for svak når ting ekspederes så fort. For jeg vil at hvitvaskere og skattesnytere med tvilsomme fradrag skal tas!

Anonymkode: 87768...bbe

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor kaller du det Treig-etaten? Fordi du ønsker at de ikke skal sjekke noe som helst?

Jeg er mer skeptisk til at kontrollen er for svak når ting ekspederes så fort. For jeg vil at hvitvaskere og skattesnytere med tvilsomme fradrag skal tas!

Anonymkode: 87768...bbe

For de er treige når man har et system der skatteoppgjør kan strekke seg alt fra 18. mars frem til 1. desember, noe som er helt sykt, til tross for at angivelig 90% får skatteoppgjør før slutten av juni. 

Jeg mener at absolutt siste dato skulle vært nettopp rett før sommeren og IKKE opp til 1. desember. 

Kontrollen er ikke svak overhodet for folk med enkle skattemeldinger. Hvis noen har masse fradrag, så bør det sjekkes, men jeg har ikke det. Jeg har ikke noe liv, svært lite å trekke, bor som en rotte, eier ikke en dritt, dauer mest sannsynlig lenge før den gjennomsnittelige levetiden for befolkningen, og i mitt tilfelle trenger jeg at skatteoppgjøret skal bli klart så fort som mulig. 

Som jeg har nevnt før, det at jeg får litte grann penger tilbake er irrelevant for meg. Det er oppgjøret jeg trenger at det skal være klart, ettersom visse søknadsprosesser krever at man har siste skatteoppgjør "vedlagt", blant annet til boliglån, for det hadde vært fint å kunne oppleve å daue i min egen leilighet og ikke hos en kapitalistisk manne-hore jævel av en utleier. 

Regner med at dette er et greit svar på det du lurte på når det gjelder meg?

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det vil si rundt 20% av de som har sendt inn skattemelding, har fått skatteoppgjør. 80% har ikke fått ennå.

https://www.skatteetaten.no/presse/nyhetsrommet/27-millioner-har-sjekket-sin-skattemelding/

Får håpe at denne uka som nå kommer er mer produktiv for Treig-etaten, ettersom det er den første "fulle uka" med skatteoppgjør muligheter, før vi går inn i påska som er helt handikap og en del turds skal opp på fjellet og kose seg med snø til tross for at de sytet om "for mye snø" for bare 4 uker siden. 

Og nå er de opptatt med skatteoppgjøret så jeg må sikkert vente enda lenger bare på meldingen min... 

Anonymkode: 10737...547

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje skatteetaten bør gå tilbake til ordningen de hadde tidligere der alle unntatt de som var tatt ut til kontroll fikk skatteoppgjøret ca. 26. juni. Det hadde spart mange for (tullete) frustrasjon.

• Liker 3
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (10 minutter siden):

Kanskje skatteetaten bør gå tilbake til ordningen de hadde tidligere der alle unntatt de som var tatt ut til kontroll fikk skatteoppgjøret ca. 26. juni. Det hadde spart mange for (tullete) frustrasjon.

Enig.  Det er mange som ikke forstår alle prosessene som skal til for at folk skal få korrekt skatteoppgjør.  Men det er også ramaskrik hvis skatteetaten gjør feil.  Da er det ikke måte på hvilke idioter som sitter der, osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Og nå er de opptatt med skatteoppgjøret så jeg må sikkert vente enda lenger bare på meldingen min... 

Vi er i samme båt 🤠

Anonymkode: 03c9c...46b

• Liker 1
Skrevet

Det sitter ingen og fysisk sender ut skattemeldingene.

Alle får den senest 30. mars.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt det snart er ny uke så jeg kan begynne å sjekke e-posten fanatisk etter varsel om at skattemeldingen er klar :P 

Anonymkode: 49910...e7b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her har jeg ikke fått skattemeldingen en gang. Så jeg er ikke veldig mottakelig for klager over at 80% av dem som har sendt inn «fremdeles ikke» har fått skatteoppgjøret. 🤣

Anonymkode: e7ef5...131

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For de er treige når man har et system der skatteoppgjør kan strekke seg alt fra 18. mars frem til 1. desember, noe som er helt sykt, til tross for at angivelig 90% får skatteoppgjør før slutten av juni. 

Jeg mener at absolutt siste dato skulle vært nettopp rett før sommeren og IKKE opp til 1. desember. 

Kontrollen er ikke svak overhodet for folk med enkle skattemeldinger. Hvis noen har masse fradrag, så bør det sjekkes, men jeg har ikke det. Jeg har ikke noe liv, svært lite å trekke, bor som en rotte, eier ikke en dritt, dauer mest sannsynlig lenge før den gjennomsnittelige levetiden for befolkningen, og i mitt tilfelle trenger jeg at skatteoppgjøret skal bli klart så fort som mulig. 

Som jeg har nevnt før, det at jeg får litte grann penger tilbake er irrelevant for meg. Det er oppgjøret jeg trenger at det skal være klart, ettersom visse søknadsprosesser krever at man har siste skatteoppgjør "vedlagt", blant annet til boliglån, for det hadde vært fint å kunne oppleve å daue i min egen leilighet og ikke hos en kapitalistisk manne-hore jævel av en utleier. 

Regner med at dette er et greit svar på det du lurte på når det gjelder meg?

Ingen svar som inneholder uttrykket  «kapitalistisk manne-hore-jævel» er et greit svar. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Diamant20 skrev (7 timer siden):

Hos meg står det penger under «til gode», men har ikke kommet inn på utbetalinger ennå. Håper jeg likevel kan få de før påske🤞🏼 Skal klare meg uten, men har vært mye utgifter i det siste, så hadde passet bra å få de.

Samme her, og har fått pengene onsdagen etter det oppføres der siste årene. Så håper de kommer til uken. 

Anonymkode: 48aa9...3ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ingen svar som inneholder uttrykket  «kapitalistisk manne-hore-jævel» er et greit svar. 

Det er et "hardt liv" å være pervo kapitalist siden jeg fant at han hadde skjulte kameraer i leiligheten jeg leier av han. Så jo, det er absolutt på sin plass å kalle han det jeg kalte han.

Det sier det meste om deg som menneske når alt du fikk ut av innlegget mitt er å være hårsår på vegne av en mann som sitter godt i det økonomisk.

jeg derimot har ingen problemer med å alltid ta side med de som sliter i samfunnet. Kommer aldri til å tråkke på sårbare mennesker.

Den dagen jeg har skatteoppgjøret klart, er nettopp den dagen jeg kan si opp leiekontrakten hos grisen. Jo før, jo bedre. Slik at jeg kan søke boliglån og flytte inn i noe som er mitt eget. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Godt det snart er ny uke så jeg kan begynne å sjekke e-posten fanatisk etter varsel om at skattemeldingen er klar :P 

Anonymkode: 49910...e7b

Her har jeg ikke fått skattemeldingen en gang. Så jeg er ikke veldig mottakelig for klager over at 80% av dem som har sendt inn «fremdeles ikke» har fått skatteoppgjøret. 🤣

Samme her! Folk kan ta seg en bolle og vente rolig 😂

Grønnsaksvaffel skrev (2 timer siden):

Vet det må klage litt likevel 😅

• Liker 3
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (7 timer siden):

26. mars i følge https://samarbeid.digdir.no/id-porten/status-utsending-av-skattemeldingar-i-2026/3536

Ingen tror at det sitter noen og fysisk sender ut skattemeldingene, men det er rart hvorden de i følge nevnte nettside heller ikke har klart å sende ut en eneste skattemelding siden de begynte å sende ut oppgjør/utbetalinger.

Screenshot_20260323-014504_Chrome.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen fikk skattemeldingen på torsdag. Jeg leverte samme dag, og fredag sto pengene oppført på Mine krav og utbetalinger. Så da får jeg de vel onsdag 🙂

Anonymkode: 7c62e...54f

• Nyttig 1
Skrevet
Villanelle skrev (5 timer siden):

26. mars i følge https://samarbeid.digdir.no/id-porten/status-utsending-av-skattemeldingar-i-2026/3536

Ingen tror at det sitter noen og fysisk sender ut skattemeldingene, men det er rart hvorden de i følge nevnte nettside heller ikke har klart å sende ut en eneste skattemelding siden de begynte å sende ut oppgjør/utbetalinger.

Screenshot_20260323-014504_Chrome.jpg

30. mars iflg skatteetaten.

Screenshot_20260323_065639_Chrome.thumb.jpg.82e08fa3f908ae871e77f240f651f02d.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Pengene står under mine krav og utbetalinger så håper de kommer denne uken.

Anonymkode: 54450...048

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...