Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oppgjøret altså, ikke pengene.

Anonymkode: b4c70...cce

Skattemeldingen?

Anonymkode: 03c9c...46b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og hadde Skatteetaten noe som helst sted at utbetalinger kun foregår på onsdager, hadde det blitt funnet av AI. 😘

Skatteetaten legger ikke ut sine interne rutiner på nettet. De ligger internt på skatteetatens intranett.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nix skattemelding her. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan gjøre utsendingen mer fair. Må alltid vente til siste slutt, uten å ha noe spesielle greier fra fjoråret på skattemeldingen. Irriterende at de samme får først beskjed hvert år.

Anonymkode: cd565...ae1

Det er ikke de samme som får først beskjed hvert år. Men med tilfeldig rekkefølge vil noen oppleve det slik. 

Anonymkode: a6566...ea1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sikkert spydd i skoa til en av de ansatte, er tydeligvis svartelista fra å få skattemeldingen 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er ikke de samme som får først beskjed hvert år. Men med tilfeldig rekkefølge vil noen oppleve det slik. 

Jeg fikk min 25.03. i fjor og 10.03. i år, så det varierer ja. I år var det så tidlig at jeg ikke helt registrerte meldingen før jeg fikk spørsmål om jeg hadde fått den 12.03, så sendte først inn da, og ikke fått oppgjøret😂

Anonymkode: 9073f...a0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke fått meldingen denne morgenen heller, flere eller er det bare meg igjen? 😅

Anonymkode: 10737...547

Vi er flere 😅

Anonymkode: 9675c...5b8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 16.51):

Nå har jeg fått min skattemelding. Jeg har et spørsmål (som jeg selvfølgelig egentlig kan finne ut uten å spørre kg, men lurer på hvordan dere praktiserer dette). 

Jeg har en sønn som har gratis plass på SFO. min datter på 12 år passer ham noen ganger i helgene og får betalt for dette. Dette er selvsagt barnepass i forbindelse med at jeg jobber helg. Det er et stort ansvar hun har på seg (jeg jobber bare 5 minutter med bil unna). 

Ville dere registrert det i foreldrefradrag? 

Anonymkode: d10d5...f37

Jeg ville definitivt ikke ført opp betaling til min 12 år gamle datter som fradrag. 

Anonymkode: e7ef5...131

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke fått meldingen denne morgenen heller, flere eller er det bare meg igjen? 😅

Anonymkode: 10737...547

Jeg har ikke fått. 

Anonymkode: e7ef5...131

Skrevet

Unnskyld om det står her inne.

Men jeg har fått skattemeldingen og har sendt den inn.

Husker noen år tilbake kunne jeg gå på Altinn og se min utbetalinger( altså jeg kunne se da 2025,2024,2023 etc)

Men nå finner jeg ikke denne, finner bare lenke til Skatteetaten utbetaling/ krav 

Finnes ikke den Altinn siden lenger?

Og så står det at man kan få pengene før 1 juli...tar det så lang tid før man får utbetalt?

Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Unnskyld om det står her inne.

Men jeg har fått skattemeldingen og har sendt den inn.

Husker noen år tilbake kunne jeg gå på Altinn og se min utbetalinger( altså jeg kunne se da 2025,2024,2023 etc)

Men nå finner jeg ikke denne, finner bare lenke til Skatteetaten utbetaling/ krav 

Finnes ikke den Altinn siden lenger?

Og så står det at man kan få pengene før 1 juli...tar det så lang tid før man får utbetalt?

Det varierer hvor fort du får skatteoppgjøret ditt, men det tar som regel ikke veldig lang tid, og når oppgjøret er klart så går utbetalingen fort. De fleste får før 1. juli:)

I fjor tok det en uke for meg å få oppgjøret, men ser mange her som har fått det raskere i år. Har gått en uke for meg nå, men tipper at jeg ikke må vente til 1. juli.

Anonymkode: 9073f...a0c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har sikkert spydd i skoa til en av de ansatte, er tydeligvis svartelista fra å få skattemeldingen 

Samme her. Ikke kommet enda og nå kommer del vel ikke før helga. Fikk den rundt 18.mars i fjor, men i år skal jeg tydeligvis ikke få det før den 3. uka. Tror ikke jeg har fått den så seint før. Kanskje jeg til og med får den på mandagen den 30. 😅 Jeg hadde nå litt håp om å få utbetalt pengene jeg har til gode før påske, men tviler litt på at det skjer med mindre jeg får den førstkommende mandag og får levert den med en gang.

Anonymkode: 49910...e7b

• Liker 1
Skrevet

Har heller ikke fått skattemeldingen. Sykt irriterende 😅 pleier aldri å få tidlig utbetalt heller.

Anonymkode: fb658...040

• Liker 4
Skrevet

Noen som har fått skattemeldingen i dag da? Ikke sikkert de sender ut hver dag?

Anonymkode: afbfe...ac4

Skrevet

Jeg har ikke fått skattemeldingen ennå.

Anonymkode: 94617...3ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og hadde Skatteetaten noe som helst sted at utbetalinger kun foregår på onsdager, hadde det blitt funnet av AI. 😘

Nei som sagt er det ikke helt sånn AI fungerer. 😘😘😘

AI funker dårlig til snever faktasjekking. 

Og utbetalingsdager til den norske skatteetaten er vel så snevert du kan få det. 😂👌

Anonymkode: 50b37...ca8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at skatteoppgjør først stopper opp i påska, og deretter i 1,5 måned på sommeren. Det burde være mulig å legge opp til at alle før skatteoppgjør før sommeren om de skal ha så lang ferie fra det. Hvis det er pågangen som er problemet kan man jo ha utbetaling mandag, onsdag og fredag feks, så får man spredd det utover. 

Anonymkode: 17502...4bc

Skrevet

Fikk beskjed på mandag, får tilbake 17000,-

Manipulerte skattekort i fjor som alle år til å betale minst 1000 for mye pr måned, i tillegg til uforutsett lån og endring i eierskap av bolig / boliglån. Tenkte jeg kom til å få mellom 15K og 16K, så det var ikke kjempestor overraskelse.

Anonymkode: c33fe...82f

Skrevet (endret)

Når man finner et beløp på penger til gode, kan det bety at man får det ved neste utbetalingsdag?

Har ikke fått skatteoppgjøret, men i fjor fikk jeg først oppgjøret samme dag som utbetalingen, men husker at beløpet sto på utbetalinger i forkant. Men nå står det ikke noe dato for denne utbetalingen, så ble litt i tvil

Endret av Diamant20
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Pøh. Å oppleve å være sist hvert år er reelt. Fordi jeg ikke får noe før siste mulighet. Så jeg tror ikke på at alt er tilfeldig. 

Anonymkode: cd565...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...