AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #881 Skrevet 23 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Du spurte ChatGPT om skatteetaten bare utbetaler på onsdager. Det var for lite konkret spørsmål siden skatteetaten utbetaler andre beløp enn det som gjelder skatteoppgjør. Dette har jeg prøvd å forklare deg flere ganger, men det virker som du har litt vanskelig for å forstå det. Gi meg link der det står at de KUN utbetaler på onsdager da. Du klarer jo ikke å komme med det. Anonymkode: b4c70...cce 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #882 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå kom skattemeldingen her. Noen som har fasit på hvor mye man kan la stå igjen når man betaler restskatten? 96? 97? Det er 3,12% rente, men den regnes fra mai til august. Anonymkode: a6566...ea1 Rettelse, den regnes visst fra juli (året før selvsagt) til august. Men setter igjen 95 for å være på den sikre siden da. Anonymkode: a6566...ea1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #883 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gi meg link der det står at de KUN utbetaler på onsdager da. Du klarer jo ikke å komme med det. Anonymkode: b4c70...cce Selv de som mener det bare kommer på onsdager legger jo ut bilder der det står som hovedregel, som blir noe annet. Men folk blir visst ikke ferdige med denne saken. Er man sikker på å ikke få noe før tidligst neste osndag så kan man vel heller legge saken død frem til da. Anonymkode: a6566...ea1
AC0608 Skrevet 23 timer siden #885 Skrevet 23 timer siden Kan dere to som diskuterer utbetalingsdager sette strek nå?! 6 2 5
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #886 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde dette stått noe sted, hadde både AI og vi funnet det. Ingen finner det, fordi det faktisk ikke står. Derfor svarer også disse AI-tjenestene at utbetalinger ikke bare skjer på onsdager. Fatter ikke hvorfor dere ikke bare gir dere. 🤣 Anonymkode: b4c70...cce Det er ikke helt sånn AI funker... Husk at feilinformasjon på Kvinneguiden også er en kilde for AI. Det er en språkmodell, ikke en faktasjekkmodell. Jo mer snevre fakta (som skatteetaten i lille Norge er), jo mer feil vil du få. Anonymkode: 50b37...ca8 3 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #887 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke helt sånn AI funker... Husk at feilinformasjon på Kvinneguiden også er en kilde for AI. Det er en språkmodell, ikke en faktasjekkmodell. Jo mer snevre fakta (som skatteetaten i lille Norge er), jo mer feil vil du få. Anonymkode: 50b37...ca8 Tror dessverre mange på kg tar ki som fakta, ser ofte direkte feilaktige svar som ofte samsvarer med det man får hvis man spør ki. Noen skryter jo åpenlyst av å ha brukt ki også, som om det er en prestasjon. Men det går nok over, man ser jo sjelden folk skryte av at de har googlet lenger. Anonymkode: a6566...ea1 5 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #888 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Gi meg link der det står at de KUN utbetaler på onsdager da. Du klarer jo ikke å komme med det. Anonymkode: b4c70...cce Det kan hende at betaling på onsdager bare er resultatet av skatteetatens interne retningslinjer og systemer, ikke en offentlig regel om at dette SKAL betales på onsdager, og kun onsdager. Nå sjekket jeg for nysgjerrighetens skyld og de siste fem årene har utbetalingene kommet på en onsdag. Det virker ikke tilfeldig. Anonymkode: 58a64...16f 3 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 22 timer siden #889 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Gi meg link der det står at de KUN utbetaler på onsdager da. Du klarer jo ikke å komme med det. Anonymkode: b4c70...cce Du har tydeligvis litt tungt for det. "Beviset" ditt fra ChatGpt beviser ikke det du påstår siden skatteetaten utbetaler beløp som ikke er knyttet til skatteoppgjøret f.eks tilgode mva. Det utbetaler de på ulike dager i uka. Du har ikke spurt konkret om utbetaling av skatteoppgjøret. Nå har ikke jeg påstått at de kun utbetaler på onsdager heller, så jeg vet ikke hvorfor jeg skal legge ut bevis på det.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #890 Skrevet 22 timer siden Herregud slutt da! Halve tråden her kan slettes da dere bare krangler. Det er ikke interessant Anonymkode: 8f54f...5b7 5 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #891 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Herregud slutt da! Halve tråden her kan slettes da dere bare krangler. Det er ikke interessant Anonymkode: 8f54f...5b7 Nei, la oss komme tilbake til de INTERESSANTE innleggene: "Jeg har ikke fått i dag heller", "Jeg fikk tilbake 2400", "Jeg må betale 300", "Ingen som har fått i dag?" Vi nærmer oss 900 innlegg!! Tror heller jeg må begynne å følge telletrådene .... Anonymkode: 87768...bbe 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #892 Skrevet 22 timer siden Fikk endelig min tilbake.. Ca. 30.000 til gode 😊 Anonymkode: f81b9...1d7 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #893 Skrevet 20 timer siden Noen som vet hvorfor Skatteetaten bruker så lang tid på å sende ut skatteoppgjøret til noen men noen får det tidlig? Sendte inn min skattemelding 9 mars men har enda ikke fått skatteoppgjøret mitt Anonymkode: d5a89...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #894 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen som vet hvorfor Skatteetaten bruker så lang tid på å sende ut skatteoppgjøret til noen men noen får det tidlig? Sendte inn min skattemelding 9 mars men har enda ikke fått skatteoppgjøret mitt Anonymkode: d5a89...ed8 Kan jo være kontroll.. men så kan de vel ikke sende ut til alle sammen samtidig heller. Anonymkode: eeecb...775
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #895 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan jo være kontroll.. men så kan de vel ikke sende ut til alle sammen samtidig heller. Anonymkode: eeecb...775 Ja sikkert kontroll Anonymkode: d5a89...ed8
Perine Skrevet 20 timer siden #896 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen som vet hvorfor Skatteetaten bruker så lang tid på å sende ut skatteoppgjøret til noen men noen får det tidlig? Sendte inn min skattemelding 9 mars men har enda ikke fått skatteoppgjøret mitt Anonymkode: d5a89...ed8 Det er jo naturlig å bli utålmodig når man venter, men de har altså nettopp begynt å sende ut skatteoppgjør, så det er ennå tidlig. 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #897 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er bevis gode nok. Fordi det står ikke en eneste plass på Skatteetatens sider at de kun utbetaler kun på onsdager. Hadde dette stått noe sted, hadde både AI og vi funnet det. Ingen finner det, fordi det faktisk ikke står. Derfor svarer også disse AI-tjenestene at utbetalinger ikke bare skjer på onsdager. Fatter ikke hvorfor dere ikke bare gir dere. 🤣 Anonymkode: b4c70...cce Merkelig at man kan være uenig med alle og enhver, og likevel være så bastant. 😅 Anonymkode: a384b...7db 1
Diamant20 Skrevet 19 timer siden #898 Skrevet 19 timer siden Jeg har fått skattemeldingen i dag, og får igjen rett i underkant av 10 000kr. Alt stemte, så den er levert og sendt inn. Lov å håpe på penger før påske, hvis oppgjøret kommer ganske raskt?🤞🏼
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #899 Skrevet 18 timer siden Jeg har fortsatt ikke fått 😖😖😖😖😖 Anonymkode: 10737...547
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #900 Skrevet 17 timer siden Noen som vet om at når det står at jeg få tilbake på skattemeldingen om det kan skje at jeg får restskatt på skatteoppgjøret? Anonymkode: d5a89...ed8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå