AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #841 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvilken dato man har gått oppgjørsdokumentet har ikke noe å si i forhold til hvilken dag de utbetaler på, ref diskusjonen som har gått her Anonymkode: 17502...4bc Fikk pengene samme dag i hvert tilfelle Anonymkode: d9ecf...c6f
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #842 Skrevet 17 timer siden Ikke i dag heller, aaaaargh blæh . hallo skatteetaten våkne opp Anonymkode: 10737...547 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #843 Skrevet 17 timer siden Er det noen som har fått i dag? Anonymkode: d9ecf...c6f
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #844 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke i dag heller, aaaaargh blæh . hallo skatteetaten våkne opp Anonymkode: 10737...547 Kan det ikke komme i løpet av dagen? Anonymkode: d9ecf...c6f
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #845 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan det ikke komme i løpet av dagen? Anonymkode: d9ecf...c6f Sikkert men jeg er veldig utålmodig Anonymkode: 10737...547 1
Macro Skrevet 17 timer siden #846 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke i dag heller, aaaaargh blæh . hallo skatteetaten våkne opp Anonymkode: 10737...547 Går å venter jeg også, er en av de siste hvert år😅 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #847 Skrevet 17 timer siden Har de siste årene fått på onsdag! Så tviler på at de endrer det. Anonymkode: 7cd3b...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #848 Skrevet 17 timer siden Macro skrev (Akkurat nå): Går å venter jeg også, er en av de siste hvert år😅 Jeg også, de burde gjøre det sånn at de som får sist nå, får først neste år, ellers er det urettferdig Anonymkode: 10737...547 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #849 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har de siste årene fått på onsdag! Så tviler på at de endrer det. Anonymkode: 7cd3b...bfa Men hvis man kan se betalingen under krav og betalinger i forkant eller man kan se oppgjøret i Altinn, så vet man iallfall litt hva man skal forholde seg til Anonymkode: d9ecf...c6f
Macro Skrevet 17 timer siden #850 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg også, de burde gjøre det sånn at de som får sist nå, får først neste år, ellers er det urettferdig Anonymkode: 10737...547 Enig!🙈 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #851 Skrevet 16 timer siden Million skrev (På 10.3.2026 den 10.08): De som har kontroll på økonomien sin må verken betale eller få igjen penger - de har regnet det ut, sørget for korrekt skattekort gjennom året og dermed går i null året etter på skatten. Pluss minus noen få hundrelapper kanskje. Har man faktisk kontroll på økonomien velger man å få restskatt, fordi det er det som lønner seg. Anonymkode: ec86c...185
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #852 Skrevet 16 timer siden Det er så mye endringer i foreldrefradrag, endring av verdsettelse, salg av verdipapirer med tap og gevinst, at jeg syns det er umulig å ha oversikt over nøyaktig hvor man lander. Jeg får trolig en smell i titusenkronersklassen, håper den ikke når sekssifret, og ja, jeg har penger til å betale restskatten umiddelbart, om det er det som kvalifiserer meg til å ha «kontroll». Men nysgjerrig, ja det er jeg. Anonymkode: c2cad...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #853 Skrevet 16 timer siden Litt vittig, har nå hørt fra andre utenom kg (usikre kilder) som sier at skattemeldinger kun kommer på mandager.. 😅 så da blir det spennende å se tid den kommer Anonymkode: becfe...70c
Hololo Skrevet 16 timer siden #854 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har man faktisk kontroll på økonomien velger man å få restskatt, fordi det er det som lønner seg. Anonymkode: ec86c...185 har stålkontroll på økonomien men aldri fått baksmell, får som regel mellom 6-10k igjen. Kommer an på hvor mye du skatte, men du blir ikke akkurat rik av restskatt, for de fleste utgjør det ikke mange tusen i året på tjent rente 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #855 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er så mye endringer i foreldrefradrag, endring av verdsettelse, salg av verdipapirer med tap og gevinst, at jeg syns det er umulig å ha oversikt over nøyaktig hvor man lander. Jeg får trolig en smell i titusenkronersklassen, håper den ikke når sekssifret, og ja, jeg har penger til å betale restskatten umiddelbart, om det er det som kvalifiserer meg til å ha «kontroll». Men nysgjerrig, ja det er jeg. Anonymkode: c2cad...9d0 Er det ikke endringer i foreldrefradrag fra og med i år også? At det er mindre enn tidligere? Anonymkode: 03c9c...46b
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #856 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Litt vittig, har nå hørt fra andre utenom kg (usikre kilder) som sier at skattemeldinger kun kommer på mandager.. 😅 så da blir det spennende å se tid den kommer Anonymkode: becfe...70c Sendes ut flere dager, ikke bare mandag 😊 men spekulerer i at det er lite utsendelser de dagene oppgjør utbetales, som igår for eksempel. Sist fikk jeg skattemelding en torsdag, nøyaktig ett år siden idag Anonymkode: 03c9c...46b
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #857 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Litt vittig, har nå hørt fra andre utenom kg (usikre kilder) som sier at skattemeldinger kun kommer på mandager.. 😅 så da blir det spennende å se tid den kommer Anonymkode: becfe...70c Det stemmer i hvert fall ikke. Anonymkode: a6566...ea1 5
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #858 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva er egentlig problemet ditt? Du er så sykt sint. Over noe som det her? Anonymkode: eeecb...775 Er ikke sint i det hele tatt, bare orker ikke bastante folk når de beviselig tar feil. Anonymkode: b4c70...cce
Grønnsaksvaffel Skrevet 15 timer siden #859 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er ikke sint i det hele tatt, bare orker ikke bastante folk når de beviselig tar feil. Anonymkode: b4c70...cce Men du har jo ikke bevist at de tar feil 🤷♀️ 1 1
Perine Skrevet 15 timer siden #860 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke endringer i foreldrefradrag fra og med i år også? At det er mindre enn tidligere? Anonymkode: 03c9c...46b Ja, det er lavere foreldrefradrag i 2026 enn tidligere, og det har kanskje noe med billigere barnehager å gjøre? Vet ikke. Alle endringene står oversiktlig her Skattesatser 2026 - regjeringen.no 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå