Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble så jævlig glad 09. mars av å endelig være en av de første til å få skattemeldingen, og sendte inn samme kveld. Men det skulle visst ikke ha noe å si, for oppgjøret har enda ikke kommet. Litt irriterende at det ikke er noen bedre automatikk i dette. Eller om det hadde gått alfabetisk så hadde man ihvertfall hatt litt kontroll selv. 

Jeg skal bruke pengene på tannlege så hadde vært fint med en liten pekepinn på når jeg kan bestille time liksom. 

Anonymkode: 3ba99...028

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk skatteoppgjør idag og pengene sto på konto samtidig. :) Fikk skattemelding første dagen.

Anonymkode: e76b3...4df

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vel. Kanskje ikke merkelig. Men når du ser engasjementet i denne tråden, så venter "alle" spent på årets skatteoppgjør. Litt kjedelig for oss som ikke engang har mottatt skattemeldingen at andre allerede får utbetalt oppgjøret. Før var det likt for alle. (Men ja: da krasjet det, så da hadde vi det å klage over...)

Anonymkode: 9a874...cd2

Nettopp. Egentlig ikke så merkelig. Skatteetaten kan ikke innrette seg etter hva slags bagateller befolkningen henger seg opp i, de må organisere det rasjonelt. 

Skrevet

Lurer på om flere som sier de fikk skatteoppgjøret i dag egentlig fikk det på fredag som jeg (og andre) har skrevet. Bare at det lå i innboksen uten at man faktisk fikk e-post. Jeg fikk det på e-post i dag men det lå klart på altinn/skatteetaten fra fredags kveld. Fikk også pengene i dag 

Anonymkode: eeecb...775

Skrevet

Jeg har tidligere mottatt oppgjørsdokumentene på følgende dager:

Oppgjør 19-  torsdag 2.april.2020

Oppgjør 20- torsdag 8.april.2021

Oppgjør 21- onsdag 30.mars.2022

Oppgjør 22- mandag 27.mars.2023

Oppgjør 23- mandag 20.mars.2024

Oppgjør 24- onsdag 19.november.2025.

Får ikke til å legge ved bilde, men dette kan man finne i altinn også sortere på kun skatteoppgjør. Deretter kan man se dato det ble mottatt. 

Anonymkode: d9ecf...c6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Lurer på om flere som sier de fikk skatteoppgjøret i dag egentlig fikk det på fredag som jeg (og andre) har skrevet. Bare at det lå i innboksen uten at man faktisk fikk e-post. Jeg fikk det på e-post i dag men det lå klart på altinn/skatteetaten fra fredags kveld. Fikk også pengene i dag 

Samme hos meg. Ser at det var likt i fjor, fikk skatteoppgjør en fredag og utbetaling onsdagen uka etter. 

Anonymkode: a1d34...7fc

Skrevet

Jeg har fått pengene i dag. Fikk mail etter at pengene var inne på konto.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2026 den 13.57):

Irriterer meg så sykt at folk begynner å få igjen på skatten mens jeg (som tidligere år) ikke har fått skattemeldingen enda. 

Når jeg var yngre så valgte jeg å betale ekstra så jeg var sikret noen kroner ekstra tilbake på skatten. Så begynte det å ta evigheter å få skattemeldingen og evigheter før jeg fikk igjen på skatten. Så nå legger jeg opp til smell istedenfor. Ikke mange kronene, men nok til at jeg ikke trenger å være spent på hvor mye jeg får igjen iallefall. 

Anonymkode: d10d5...f37

Nå har jeg fått min skattemelding. Jeg har et spørsmål (som jeg selvfølgelig egentlig kan finne ut uten å spørre kg, men lurer på hvordan dere praktiserer dette). 

Jeg har en sønn som har gratis plass på SFO. min datter på 12 år passer ham noen ganger i helgene og får betalt for dette. Dette er selvsagt barnepass i forbindelse med at jeg jobber helg. Det er et stort ansvar hun har på seg (jeg jobber bare 5 minutter med bil unna). 

Ville dere registrert det i foreldrefradrag? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå har jeg fått min skattemelding. Jeg har et spørsmål (som jeg selvfølgelig egentlig kan finne ut uten å spørre kg, men lurer på hvordan dere praktiserer dette). 

Jeg har en sønn som har gratis plass på SFO. min datter på 12 år passer ham noen ganger i helgene og får betalt for dette. Dette er selvsagt barnepass i forbindelse med at jeg jobber helg. Det er et stort ansvar hun har på seg (jeg jobber bare 5 minutter med bil unna). 

Fikk du den i dag? Hvilket klokkeslett? Noen som vet om den sendes ut på ettermiddag,/kveld?

Anonymkode: afbfe...ac4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg fikk det på fredag, men fikk ikke mail før i dag. 

Skrevet
Fillerist skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk det på fredag, men fikk ikke mail før i dag. 

Samme som meg da. Fikk du pengene i dag også? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme som meg da. Fikk du pengene i dag også? 

Ja, fikk pengene i dag. 

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (2 timer siden):

Og dette sier ikke noe annet enn det svaret brukeren over deg la ut.

Hovedsakelig betyr jo at det kan skje på andre dager. Men flesteparten får på onsdager.

Det står det ikke en dritt om, det er din tolkning/fabulering. 

Anonymkode: b4c70...cce

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Beklager, jeg var ikke klar over at du ikke kan lese.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hva er egentlig problemet ditt? Du er så sykt sint. Over noe som det her? 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk du den i dag? Hvilket klokkeslett? Noen som vet om den sendes ut på ettermiddag,/kveld?

Anonymkode: afbfe...ac4

Jeg lo godt når jeg leste dette, viktigste er, NÅR KOM SKATTEMELDINGEN 🤣❤️

Anonymkode: 10737...547

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har heller ikke fått den og i fjor fikk jeg skattemeldingen 18. mars som deg. Blir spennende å se om den kommer i morgen. Vi får oppdatere hverandre. :)

Anonymkode: 112e1...7ce

Hvordan gikk det? Jeg har ikke fått min i dag 😕 Så da blir det enda senere enn i fjor. Føler meg glemt 😂

Anonymkode: 49910...e7b

• Nyttig 1
Skrevet

Hvordan gikk det? Jeg har ikke fått min i dag 😕 Så da blir det enda senere enn i fjor. Føler meg glemt 😂

Anonymkode: 49910...e7b

Fint om man kunne blitt helt glemt av skatteetaten da. 😊

Anonymkode: a6566...ea1

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har tidligere mottatt oppgjørsdokumentene på følgende dager:

Oppgjør 19-  torsdag 2.april.2020

Oppgjør 20- torsdag 8.april.2021

Oppgjør 21- onsdag 30.mars.2022

Oppgjør 22- mandag 27.mars.2023

Oppgjør 23- mandag 20.mars.2024

Oppgjør 24- onsdag 19.november.2025.

Får ikke til å legge ved bilde, men dette kan man finne i altinn også sortere på kun skatteoppgjør. Deretter kan man se dato det ble mottatt. 

Anonymkode: d9ecf...c6f

Hvilken dato man har gått oppgjørsdokumentet har ikke noe å si i forhold til hvilken dag de utbetaler på, ref diskusjonen som har gått her

Anonymkode: 17502...4bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har fått på onsdag de siste 8 årene. 

Anonymkode: fb038...f15

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...