Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk nettopp mail om at skattemeldingen har kommet. Var innom og sjekket tidligere i dag, men da hadde den ikke kommet!

Jeg er ung ufør og får 3 555 kr til gode. Ble skyldig 719 kr i fjor.

Anonymkode: 2d380...8ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fortsatt ufrivillig skattemeldingsløs her 

Anonymkode: 03c9c...46b

Samme her 😕 godt å vite at jeg ikke er alene 😅

Anonymkode: 051bd...1dd

• Liker 2
Skrevet

Jeg har spurt flere chatboter. Alle sier at dem som har fått oppgjør før morgendagen er en del av en testrunde hos skatteetaten. Alle offentlige etater må kjøre slike testrunder før hovedpuljen som går ut i morgen. Det er derfor fortsatt håp :)

Anonymkode: d9ecf...c6f

• Liker 1
Skrevet
Mann1976 skrev (2 timer siden):

Ligger under mine krav/betalinger på skatteetaten.no. Huk av for utbetaling 2026

Ah, jeg har bare sett på der skattemeldingen ligger.

Nå ser jeg at pengene blir utbetalt imorgen, yeey.

Takk for tipset!

Anonymkode: ae2e4...c2b

Skrevet

Baksmell på 4000 kroner. Fy faen. 

• Hjerte 1
Skrevet

Sendte inn min skattemelding 9 mars men enda ikke fått skatteoppgjøret. 

Anonymkode: d5a89...ed8

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har spurt flere chatboter. Alle sier at dem som har fått oppgjør før morgendagen er en del av en testrunde hos skatteetaten. Alle offentlige etater må kjøre slike testrunder før hovedpuljen som går ut i morgen. Det er derfor fortsatt håp :)

uansett hva disse chatbotene sier så tviler jeg litt på at en som ikke har fått skatteoppgjør nå får det og pengene på konto i morgen. Men kanskje til neste uke da 

Anonymkode: eeecb...775

• Liker 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (3 timer siden):

Du tuller nå, ikke sant?

Gjøre andre ting enn jobben vår fordi noen tullinger ikke takler at skattemelding- og oppgjør kommer spredt utover i tid?

Hvis det finnes jobber der ute som ikke har noen arbeidsoppgaver de kan gjøre uten å bruke altinn vil jeg si det er de som er tullinger, altinn kan være nede av andre grunner også, og dersom de ikke har noen andre arbeidsoppgaver er det veldig rart, og ikke minst sårbart

Anonymkode: 17502...4bc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis det finnes jobber der ute som ikke har noen arbeidsoppgaver de kan gjøre uten å bruke altinn vil jeg si det er de som er tullinger, altinn kan være nede av andre grunner også, og dersom de ikke har noen andre arbeidsoppgaver er det veldig rart, og ikke minst sårbart

Anonymkode: 17502...4bc

Du får si akkurat hva du vil.

Skrevet

Fikk skattemeldinga i dag. Baksmell på litt over 500. Ja,ja det kunne vært verre..

Anonymkode: 882c1...1e1

Skrevet

Vet noen her når klokken beløpet dukker opp under krav og betalinger?

Skrevet

Har ikke fått Skattemeldingen enda, venter og venter.  Smått absurd at enkelte allerede har fått oppgjør og utbetaling i morgen.

Jeg sjekket og i fjor fikk jeg skattemeldingen 18.mars så spørs om det blir samme i år da.

Anonymkode: 49910...e7b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (1 time siden):

Baksmell på 4000 kroner. Fy faen. 

Du vet at det er din egen feil..?

Gikk nesten i 0, som hvert år.

Anonymkode: 96147...e65

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har ikke fått Skattemeldingen enda, venter og venter.  Smått absurd at enkelte allerede har fått oppgjør og utbetaling i morgen.

Jeg sjekket og i fjor fikk jeg skattemeldingen 18.mars så spørs om det blir samme i år da.

Er det absurd bare fordi du ikke har fått enda? Dette er jo sånn som det alltid bruker å være. 

Anonymkode: eeecb...775

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet at det er din egen feil..?

Gikk nesten i 0, som hvert år.

Anonymkode: 96147...e65

Åjada! Jeg jobbet en del ekstra pluss at jeg fikk et ansvarsstillegg. Endret skattekortet i sommer men tydeligvis ikke nok. Er 14-15 år siden sist jeg ble skyldig så dette var ingen overraskelse. Har pengene klare så det går helt fint. Litt sure penger uansett bare. 

• Hjerte 1
Skrevet
MarianneE skrev (54 minutter siden):

Åjada! Jeg jobbet en del ekstra pluss at jeg fikk et ansvarsstillegg. Endret skattekortet i sommer men tydeligvis ikke nok. Er 14-15 år siden sist jeg ble skyldig så dette var ingen overraskelse. Har pengene klare så det går helt fint. Litt sure penger uansett bare. 

Når du endrer skattekortet er det større effekt av å redusere fradrag/øke kapitalinntekter enn å øke lønnsinntekt for å få strengere skattekort.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det høres logisk.

Jeg vet at en del ansatte i skatteetaten får skattemelding og skatteoppgjør før andre i det hele tatt får skattemeldingen.

Skrevet

Hos meg står det nå at pengene blir utbetalt 18.03. (Dvs i morgen), men hvor lang tid pleier det ta fra utbetaling til man får pengene på konto?

Anonymkode: 046e9...7a3

Skrevet

Jeg har ikke fått skattemeldingen ennå. Og alle jeg bor med har fått, og får igjen.

Anonymkode: 94617...3ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har heller ikke fått den og i fjor fikk jeg skattemeldingen 18. mars som deg. Blir spennende å se om den kommer i morgen. Vi får oppdatere hverandre. :)

Anonymkode: 112e1...7ce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...