Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mann1976 skrev (19 minutter siden):

Da ligger utbetalingen klar den 18/3 på mine krav/utbetalinger 🤘

Samme her

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden det har dukket opp under utbetalinger til mange nå vil vel det bety at det allerede er kjørt og 18 er den datoen pengene faktisk er på konto? 

Anonymkode: eeecb...775

Skrevet
Mann1976 skrev (6 minutter siden):

Ligger under mine krav/betalinger på skatteetaten.no. Huk av for utbetaling 2026

Står det når man får igjen pengene og?

AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg så sykt at folk begynner å få igjen på skatten mens jeg (som tidligere år) ikke har fått skattemeldingen enda. 

Når jeg var yngre så valgte jeg å betale ekstra så jeg var sikret noen kroner ekstra tilbake på skatten. Så begynte det å ta evigheter å få skattemeldingen og evigheter før jeg fikk igjen på skatten. Så nå legger jeg opp til smell istedenfor. Ikke mange kronene, men nok til at jeg ikke trenger å være spent på hvor mye jeg får igjen iallefall. 

Anonymkode: d10d5...f37

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fortsatt ufrivillig skattemeldingsløs her 

Anonymkode: 03c9c...46b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og. Skjønner at det ikke fungerte optimalt, men de kan vel dele det opp i tre dager/en uke i stedet for å dra det ut i tre uker?😂

Anonymkode: ee161...0b5

Ja ikke sant 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tar tid dette 🙄

Anonymkode: ab033...0fe

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fortsatt ufrivillig skattemeldingsløs her 

Samme her! Så nysgjerrig. 😮‍💨 Ser jeg fikk utbetalt 2.april i fjor, så vet det kan ta litt tid. Fikk foresten ikke varsel om oppgjøret sist når det var klart. Var inne og sjekket, og der lå det klart.

AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig politikere tar til fornuft snart og hever bunnfradrag for formueskatt til 15 mill. Er helt latterlig at vi ikke skal få lov til å spare i egen bolig uten og måtte betale formueskatt. Enda mer irriterende er det når vi ser hvor mye politikere sløser og hvor dyrt det har blitt å leve. Har jo allerede betalt skatt på disse pengene og som syk med lav inntekt føles det dobbelt urettferdig. Bryr meg ikke så mye om at boligen har steget i verdi må jo bo et sted uansett er ikke formue jeg har tilgjengelig. 

Anonymkode: bed2b...e08

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det virker som de sender ut mye raskere i år enn de har pleid å gjøre?

Anonymkode: bdc17...ad2

Nei, de starter utbetaling uka etter som vanlig..? 

Det er nok du som blir eldre og tiden går fortere 😂

Anonymkode: a384b...7db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde vært så gøy om man heller kunne diskutert hva som skal inn i skattemeldingen, istedetfor "jeg har fått den!" og  "når får vi utbetalt??".  Kanskje pratet mer om typiske ting folk glemmer å føre. Eller der hvor språkbruken er litt vanskelig i skjemaet. Mange glupinger her som sikkert kunne hjulpet til :)

Anonymkode: 50334...87c

Det er en god idé. Lag en egen tråd.

Anonymkode: a6f58...d12

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Håper virkelig politikere tar til fornuft snart og hever bunnfradrag for formueskatt til 15 mill.  

Anonymkode: bed2b...e08

Formueskatt-debatten hører ikke hjemme i denne tråden.

Skrevet
Mann1976 skrev (50 minutter siden):

Ligger under mine krav/betalinger på skatteetaten.no. Huk av for utbetaling 2026

Takk, det fungerte bra! :)

AnonymBruker
Skrevet

Kom min😊 ikke på sms men varsel på mail. Akkurat fin sum i pluss.

Anonymkode: ab033...0fe

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har fått skatteoppgjør eller at det står på utbetaling, når fikk dere skattemelding? Jeg fikk skattemelding 10 mars, så ganske tidlig. Men enda ikke fått noe oppgjør eller at det står noe på utbetaling. 

Anonymkode: 85120...0f3

Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Vet ikke. Er bare kjekt å få igjen og ikke få baksmell 

Ja, det er jo det som er.  Jeg gjør også det, selv om mine tall er bagateller i forhold til dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir stresset… ikke mottatt oppgjør enda. Leverte 9.mars. Trenger at pengene kommer i morgen!

Anonymkode: d9ecf...c6f

Har du ordnet deg så du slipper å vente på pengene neste år? For sent for i år, men lurt å sørge for å ikke havne i knipe igjen.

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Når jeg var yngre så valgte jeg å betale ekstra så jeg var sikret noen kroner ekstra tilbake på skatten. Så begynte det å ta evigheter å få skattemeldingen og evigheter før jeg fikk igjen på skatten. Så nå legger jeg opp til smell istedenfor. Ikke mange kronene, men nok til at jeg ikke trenger å være spent på hvor mye jeg får igjen iallefall. 

Anonymkode: d10d5...f37

Dette er lurt, mange som fortviler år etter år over å ikke få igjen pengene sine i mars, uten å gjøre noe med situasjonen. 

Anonymkode: a6566...ea1

Skrevet
Perine skrev (14 minutter siden):

Ja, det er jo det som er.  Jeg gjør også det, selv om mine tall er bagateller i forhold til dette. 

Ja jeg fikk ikke igjen så mye. Det er nå sikkert

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dere som har fått skatteoppgjør eller at det står på utbetaling, når fikk dere skattemelding? Jeg fikk skattemelding 10 mars, så ganske tidlig. Men enda ikke fått noe oppgjør eller at det står noe på utbetaling. 

Anonymkode: 85120...0f3

Jeg fikk 10 mars, og sendte inn kanskje rundt kl 20 samme dag. Fikk skatteoppgjøret kvelden den 13. Og det dukket opp på utbetaling i går. 

Anonymkode: eeecb...775

AnonymBruker
Skrevet

Ser at tidligere år har jeg fått sent i mars. En gang en mandag. Men oppgjøret ser ut til å komme samme dato som står utbetaling står oppført

Anonymkode: d9ecf...c6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...