Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men nå har jo flere bevist at de har fått sine skatteoppgjør allerede.. 

Anonymkode: a384b...7db

Jeg vet ikke hvorfor det står feil dato på skatteetaten.no 🤷‍♀️

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Grønnsaksvaffel skrev (20 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor det står feil dato på skatteetaten.no 🤷‍♀️

Jeg tenker at de fleste ser ordet skatteoppgjør, og leser det i betydning "penger på konto", men helt enig med deg.  Det står feil tekst på nettsiden, for de mener antakelig at de første tilbakebetalingene kommer den dagen.  Vi får se. Jeg har også fått skatteoppgjør-dokumentet i helgen, og det er vanlig å motta dette før pengene kommer på konto. Jeg skal i hvert fall sjekke kontoen den 18.  Datoen som står trykket på skatteoppgjøret er også 18.3.

Endret av Perine
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg synes også at systemet kunne vært bedre. Hadde jeg bestemt hadde alle meldingene kommet ila en uke, og heller levd litt med at sidene blir trege i perioder. Og utbetaling bør kunne skje oftere enn en gang i uka egentlig. Kunne vært mandag, onsdag og fredag. 

Anonymkode: 17502...4bc

Vi som bruker disse systemene i jobb hver dag har ikke veldig lyst til å leve med trege sider.

Anonymkode: 22771...735

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Logga inn bare for å se om skatteoppgjøret var klart. Det var det. Ikke fått noe melding,mail eller noe om det.

Så om du har levert skattemelding og ikke hørt noe mer,så kan det hende skatteoppgjøret ditt også er ferdig. Da kan du sannsynligvis også regne med utbetaling i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk meldingen 9.mars kl.14:17, leverte 20:07 uten endringer. Får igjen 32.000 pga et stor fradrag året før. Enda ikke mottatt oppgjørs dokumenter, står heller ingenting under utbetalinger og krav. Kan folk melde når oppgjør er mottatt? Håper virkelig det kommer i morgen. 

Pga stort fradrag i fjor fikk jeg et fremføring av underskudd, som gikk automatisk. Håper ikke dette ødelegger. I fjor kom oppgjøret 19.november fordi jeg dokumenterte tapet som skulle gi fradrag. Hva tror dere? Når klokken har dere mottatt oppgjørsdokumenter?

Anonymkode: d9ecf...c6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi som bruker disse systemene i jobb hver dag har ikke veldig lyst til å leve med trege sider.

Men nå er det jo fortsatt periodevis trege sider, bare risiko for det over en lengre periode? Kunne jo evt vært sånn at skattemeldinger kun ble sendt ut etter 12, så slipper de som jobber med disse sidene å få problemer første halvdel av dagen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (10 minutter siden):

Logga inn bare for å se om skatteoppgjøret var klart. Det var det. Ikke fått noe melding,mail eller noe om det.

Så om du har levert skattemelding og ikke hørt noe mer,så kan det hende skatteoppgjøret ditt også er ferdig. Da kan du sannsynligvis også regne med utbetaling i morgen. 

Vet dunår klokken oppgjøret kom? Kjører de hele dagen`?

Anonymkode: d9ecf...c6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det har ikke noe med kontroll å gjøre men helt tilfeldig når de sender oppgjøret. De har frem til 1 desember på seg å sende oppgjør. Jeg får sent hvert år. Er ikke gift, selvstendig eller annet. Bare "uheldig" som får sent. 

Anonymkode: 1a23a...67d

Selvom jeg leverte skattemeldingen 09. Mars? 

Anonymkode: 3ba99...028

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mitt oppgjør fredagskveld 20:30

Anonymkode: eeecb...775

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men nå er det jo fortsatt periodevis trege sider, bare risiko for det over en lengre periode? Kunne jo evt vært sånn at skattemeldinger kun ble sendt ut etter 12, så slipper de som jobber med disse sidene å få problemer første halvdel av dagen. 

Vi jobber ikke bare fram til 12.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selvom jeg leverte skattemeldingen 09. Mars? 

Det har vel ingen betydning hvis de sender ut tilfeldig. Men jeg har ikke fasit på dette. 

jeg sendte inn tirsdag 10 rundt kl 19. Mitt oppgjør var klart fredagskveld men fikk aldri noe beskjed om at det var klart. 

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg har fast 100% jobb i helsevesenet, og har satt lønnen ca 100000 over det jeg har, samt trekker 2000 ekstra i måneden i skatt, er det rart at jeg bare får igjen 12000? Trodde jeg hadde sikret meg fodt…

har ikke hatt en eneste ekdsrravakt. Bolig står oppført rett (har lån på 750000, ellers ingenting)

Anonymkode: 9b2b7...c55

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (11 minutter siden):

Vi jobber ikke bare fram til 12.

Og mange ville garantert logget seg på før 12 også, «bare for å sjekke».

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke noen skattemelding på meg ennå… 

Anonymkode: e7ef5...131

Samme her, hele resten av familien har fått. Håper det blir snart.

Anonymkode: 77928...b25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det har vel ingen betydning hvis de sender ut tilfeldig. Men jeg har ikke fasit på dette. 

jeg sendte inn tirsdag 10 rundt kl 19. Mitt oppgjør var klart fredagskveld men fikk aldri noe beskjed om at det var klart. 

Jeg trodde det var sånn at de som fikk skattemelding tidlig fikk skatteoppgjøret tidlig og. At det var litt automatikk i dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk skattemeldingen I går og ingen skatteoppgjør enda.

Anonymkode: 54450...048

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fikk skattemeldingen I går og ingen skatteoppgjør enda.

Anonymkode: 54450...048

Så fort går det vel ikke 😆 

AnonymBruker
Skrevet

Venter endaaaa 🫠

Anonymkode: f81b9...1d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg trodde det var sånn at de som fikk skattemelding tidlig fikk skatteoppgjøret tidlig og. At det var litt automatikk i dette. 

Virker jo ikke som det er noe logikk i hva de gjør så ville ikke forventet noe som helst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde håpet på å være en av de tidlige som fikk skattemelding dette året, men den gang ei 🤡

Sendes den ut på flere tidspunkt i løpet av hele dagen?

Anonymkode: 03c9c...46b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...