Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du ikke har fått skatteoppgjøret ditt så kommer de ikke på onsdag men kan komme neste onsdag den 25 mars om du mottar skatteoppgjøret i mellomtiden 

Anonymkode: d5a89...ed8

Ahhhh glemte at jeg måtte ha skatteoppgjøret også ja. Søren. Rart at det har tatt lenger tid enn andres som fikk 09. mars da. Med min flaks ble den vel trukket i sånn kontroll. Det ble den i fjor. 

Anonymkode: 3ba99...028

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men når jeg googler ser jeg at de sender ut skatteoppgjør fra og med onsdag 18.04. 

Har andre her fått skatteoppgjør? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ahhhh glemte at jeg måtte ha skatteoppgjøret også ja. Søren. Rart at det har tatt lenger tid enn andres som fikk 09. mars da. Med min flaks ble den vel trukket i sånn kontroll. Det ble den i fjor. 

Du kan få skatteoppgjøret i morgen eller på onsdagen for å så få utbetalt kommende onsdag, fikk også min skattemelding 9 mars men har ikke mottatt skatteoppgjøret enda 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dårlig gjort at folk får pengene før alle har fått meldingen😂 

Venter i spenning både jeg og ektefelle.

Anonymkode: ee161...0b5

Hvorfor? Gjør det din situasjon noe annerledes om ingen andre fikk penger før du fikk?

Anonymkode: 22771...735

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men når jeg googler ser jeg at de sender ut skatteoppgjør fra og med onsdag 18.04. 

Har andre her fått skatteoppgjør? 

De sender skatteoppgjøret fra 18 mars 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Flere av oss har fått skatteoppgjøret allerede. Jeg la ut bilde tidligere i tråder av at jeg fikk meldingen om skatteoppgjør på fredag. Betalingen derimot, er nok 18. mars. 

Anonymkode: 82643...86e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Noen har allerede fått skatteoppgjøret, men betalingene starter den 18 mars. Har folk vanskelig for å lese og forstå ting som blir skrevet her inne? 😆

Anonymkode: eeecb...775

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen har allerede fått skatteoppgjøret, men betalingene starter den 18 mars. Har folk vanskelig for å lese og forstå ting som blir skrevet her inne? 😆

Men rart at hvis du skriver på google: første skatteoppgjør så kommer det frem: Det første skatteoppgjøret for 2026 er klart fra 18. mars, og deretter sendes oppgjør løpende frem til juni for de fleste lønnstakere. Ved tidlig levering av skattemeldingen kan du få oppgjøret før påske.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg leser og forstår det som står på skatteetaten.no.

Litt spesielt å gjøre narr av at andre ikke kan lese når denne er lagt ut flere ganger og du ikke har klart å få den med deg.

Screenshot_20260316_122919_Chrome.thumb.jpg.eb8319515750c9d9ad61ff9a540b5a0b.jpg

Endret av Grønnsaksvaffel
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tråden har 31 sider med anonyme brukere, det er ikke alle som orker å lese gjennom alt det :D Og når alle treff på Google sier de starter 18. mars er det ikke rart folk antar det. 

Men takk for svar alikevel. Jeg får smøre meg med tålmodighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noen skattemelding på meg ennå… 

Anonymkode: e7ef5...131

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (5 minutter siden):

Jeg leser og forstår det som står på skatteetaten.no.

Litt spesielt å gjøre narr av at andre ikke kan lese når denne er lagt ut flere ganger og du ikke har klart å få den med deg.

Screenshot_20260316_122919_Chrome.thumb.jpg.eb8319515750c9d9ad61ff9a540b5a0b.jpg

Jeg leser denne som at skatteoppgjøret, altså pengene begynner å komme er den 18 mars. Men at skatteoppgjøret er klart (hos noen) allerede nå, sånn at selve oppgjøret kjøres i gang på onsdag. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg leser denne som at skatteoppgjøret, altså pengene begynner å komme er den 18 mars. Men at skatteoppgjøret er klart (hos noen) allerede nå, sånn at selve oppgjøret kjøres i gang på onsdag. 

Skatteoppgjøret er skatteoppgjøret,  ikke pengene. Alle får skatteoppgjør, også de som ikke får penger tilbake.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du får ikke utbetalt noe som helst. 

Anonymkode: b4c70...cce

Du misforstår mye. 

Personen du siterer er ikke vedkommende som sa noe om når pengene kom. 

Videre vet du ikke forskjell på når det er penger igjen eller penger skyldig. Ei heller vet du at "utbetalt null" betyr hva som foreløpig er utbetalt, ikke hva som kommer. 

Er dette første året du betaler skatt? 

Anonymkode: a384b...7db

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg fått skatteoppgjøret og pengene kommer på onsdag😃 Så sykt digg å få de pengene nå, de trengs for å si det sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (53 minutter siden):

Skatteoppgjøret er skatteoppgjøret,  ikke pengene. Alle får skatteoppgjør, også de som ikke får penger tilbake.

Men nå har jo flere bevist at de har fått sine skatteoppgjør allerede.. 

Anonymkode: a384b...7db

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes det er smått utrolig at det i 2026 fortsatt er sånn at Skatteetaten ikke klarer å operere med konkrete datoer og frister til hver enkelt men kan tillate seg å gi ullene datoer. Alle andre må forholde seg til konkrete datoer hele tiden, bare ikke Skatteetaten. Ikke engang når de har krevd inn for mye penger, er det krav om rask tilbakebetaling. 

Anonymkode: b4c70...cce

Jeg synes også at systemet kunne vært bedre. Hadde jeg bestemt hadde alle meldingene kommet ila en uke, og heller levd litt med at sidene blir trege i perioder. Og utbetaling bør kunne skje oftere enn en gang i uka egentlig. Kunne vært mandag, onsdag og fredag. 

Anonymkode: 17502...4bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk skattemelding torsdag, og melding om at skatteoppgjøret var klart fredag ettermiddag. Gjorde noen få endringer (krypto).

Har tidligere år fått skattemeldingen veldig sent, så deilig å være (litt) tidlig ute i år.

Anonymkode: 0dffa...49e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk skattemelding torsdag, og melding om at skatteoppgjøret var klart fredag ettermiddag. Gjorde noen få endringer (krypto).

Har tidligere år fått skattemeldingen veldig sent, så deilig å være (litt) tidlig ute i år.

Ja hei igjen. 

Sjekka utbetaling nå, og ser jeg får pengene allerede onsdag. Fikk skattemeldingen torsdag, leverte fredag til lunsj, skatteoppgjør klart fredag ettermiddag, og utbetalt onsdag. 

Viser bare at det kan gå fort! Får igjen 37k. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har ikke noe med kontroll å gjøre men helt tilfeldig når de sender oppgjøret. De har frem til 1 desember på seg å sende oppgjør. Jeg får sent hvert år. Er ikke gift, selvstendig eller annet. Bare "uheldig" som får sent. 

Anonymkode: 1a23a...67d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...