Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk skattemeldingen i dag og får igjen rett under 3000.

Anonymkode: 54450...048

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Still waiting... :plystre:

Anonymkode: f81b9...1d7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 time siden):

Skatteoppgjøret starter 18. mars, så selvsagt har ingen fått beskjed om at det er klart.

Jeg har fått det, jeg så noen poste her ah det var kommet beskjed i innboksen på skatteetaten så sjekket jeg også. Der var skatteoppgjøret med den endelige summen jeg får tilbake, som er noe høyere enn først antatt. Men det står ikke klart på utbetaling enda, det har bare dukket opp på «tilgode» siden, noe det ikke var forrige uke. 

Anonymkode: eeecb...775

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har fått det, jeg så noen poste her ah det var kommet beskjed i innboksen på skatteetaten så sjekket jeg også. Der var skatteoppgjøret med den endelige summen jeg får tilbake, som er noe høyere enn først antatt. Men det står ikke klart på utbetaling enda, det har bare dukket opp på «tilgode» siden, noe det ikke var forrige uke. 

Da starter de med skatteoppgjøret tidligere enn de skriver på sine sider (forutsatt at du ikke jobber i skatteetaten - noen av dem få skattemelding og -oppgjør for oss andre).

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (4 minutter siden):

Da starter de med skatteoppgjøret tidligere enn de skriver på sine sider (forutsatt at du ikke jobber i skatteetaten - noen av dem få skattemelding og -oppgjør for oss andre).

Jeg jobber ikke i Skatteetaten. Har ikke fått beskjed på e-post om at skatteoppgjøret er klart da, så skjønner ikke helt greia. Men nå håper jeg egentlig bare at jeg får pengene denne uken når de starter med utbetaling. 

Skrevet

Fikk skatteoppgjøret den 13. 😏 Venter nå på pegene (4058,-)

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (2 timer siden):

Skatteoppgjøret starter 18. mars, så selvsagt har ingen fått beskjed om at det er klart.

Utbetalingene starter 18mars. Oppgjøret skal være klar før de utbetalts. Så vet ikke helt hvor du detter av her. 

Anonymkode: d8eef...81e

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utbetalingene starter 18mars. Oppgjøret skal være klar før de utbetalts. Så vet ikke helt hvor du detter av her. 

Anonymkode: d8eef...81e

Fra skatteetaten.no:

Screenshot_20260316_122919_Chrome.thumb.jpg.4b953aee7f6b88f2cb739023314dad52.jpg

Skrevet

Fikk skattemeldingen idag. Ble restskatt på 1100 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk og i dag. 12400 tilbake.

Anonymkode: 49555...f5f

• Nyttig 2
Skrevet

Da fikk jeg også endelig skattemeldingen! Den ble en del til gode faktisk! Noe som var litt overraskende da jeg hadde regnet med å få litt restskatt 😅 Men skal ikke klage!

AnonymBruker
Skrevet

Fikk skattemeldingen 9 mars men enda ikke fått skatteoppgjøret. Fikk igjen så håper at jeg får de på konto før påske 

Anonymkode: d5a89...ed8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk skattemeldingen nå, og for første gang har jeg blitt litt overrasket. Jeg skal betale rundt 45 000 mer i skatt i år enn i fjor, uten at jeg har spesielt store endringer i økonomien. Inntekten min har økt ca 100 000 (fra 840k til 950k i total inntekt, lønnsinntekt er lavere), og jeg ser at minstefradraget er redusert fra 104k til 92k, men kan dette virkelig utgjøre såpass mye som 45k? Formue er langt under skattegrensen. 

Er det noe jeg overser her? 

Anonymkode: b6338...12e

AnonymBruker
Skrevet

Vet dere om de sender ut igjennom dagen? Eller om det kun er en gang per dag?

Anonymkode: e9d3b...24a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet dere om de sender ut igjennom dagen? Eller om det kun er en gang per dag?

Anonymkode: e9d3b...24a

De sender ut kun på onsdager, vet ikke hvorfor 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De sender ut kun på onsdager, vet ikke hvorfor 

Det stemmer jo ikke. Flere har fått i dag? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Det stemmer jo ikke. Flere har fått i dag? 

Penger blir kun sendt ut på onsdager men skattemeldinger og skatteoppgjør hver dag, det har de alltid gjort 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk skattemeldingen nå, og for første gang har jeg blitt litt overrasket. Jeg skal betale rundt 45 000 mer i skatt i år enn i fjor, uten at jeg har spesielt store endringer i økonomien. Inntekten min har økt ca 100 000 (fra 840k til 950k i total inntekt, lønnsinntekt er lavere), og jeg ser at minstefradraget er redusert fra 104k til 92k, men kan dette virkelig utgjøre såpass mye som 45k? Formue er langt under skattegrensen. 

Er det noe jeg overser her? 

Anonymkode: b6338...12e

Har du hatt samme skattetrekk som tidligere år?

Finn fram skatteoppgjøret fra 2024 og sammenlign post for post. Mangler noen poster?

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få skattepengene mine den 18 mars da jeg leverte min skattemelding 9 mars digitalt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk min i dag. Får igjen 25K 😊

Anonymkode: 60599...8da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...