Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her har alle i familien min med ett etternavn langt bak meg fått skattemelding, men ikke jeg...

Anonymkode: 02302...73c

Mitt etternavn begynner på S, fikk melding i går. Har alltid pleid å få ganske sent. 

Anonymkode: 1d056...c50

Hjelmesett skrev (1 time siden):

Mitt etternavn starter på A har ikke fått enda

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

kanskje det er motsatte rekkefølge denne gangen? mange som har skrevet at de pleier å få sist har fått først denne gangen. 🤔

Anonymkode: 5269e...047

Navnet. Har. Ingen. Ting. Å. Si.

Anonymkode: a6566...ea1

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 20.20):

Jeg har hørt at de skal sende ut alfabetisk i år så dere med etternavn på A kan glede dere til mandag.

Anonymkode: 00f46...523

De gjør de nå ikke. Datteren her fikk i går og har S

Ingen av oss andre har fått noe melding enda.

Kjenner og personer .med A som ikke har hørt noe

Skrevet
Fant80 skrev (53 minutter siden):

ChatGPT sier at når skattemeldingen er mottatt å sendt inn,uten endringer så vil utbetaling skje raskt. Eksempelvis opp mot en uke,men også over. Dette basert på skattemeldinger fra de seneste årene. 

Uansett. De er jo sikret dine. Står det så dårlig til at det er veldig kritisk ? Forstår det er fint å vite altså. Jeg lurte på det selv. Men ser ikke ut som noe er annerledes dette året. 

Igjen, så vet ingen noengang - bare gjetting. Opplegget er derfor for dårlig. Får du restskatt - får du vite nøyaktig når du skal betale. Får du igjen, er det helt tilfeldig når det skjer, uten noe form for beskjed om når. 

Anonymkode: 9c67d...59e

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir litt kvalm av alle wannabe-skatteeksoerter som skal belære andre her. Særlig de som hele tiden skal påpeke at "du belaster samfunnet" og lignende. 

Vet dere: jeg har null tiltro til dere! 

Anonymkode: 32e3d...3bd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg fikk i går, etternavn på F, boliglån og det vanlige. Ingen nevneverdig formue å snakke om, litt smågreier i aksjer og fond. Har ellers et ENK ved siden av fulltidsjobben. 

Jeg var oppført med 1826kr tilbake på skatten, så der har jeg truffet bra. Den vil øke noe når jeg er ferdig å korrigere selvmeldingen. Regner med å få igjen ca 5000kr. 

Anonymkode: c1c6c...e73

Skrevet

Kan nevne at kollegaen min med etternavn på K fikk den før meg som begynner på F 🤪

Anonymkode: c1c6c...e73

Skrevet

Jeg har etternavn på S og fikk første dagen. Ifjor fikk jeg siste dagen. Samme jobb, samme hus  etc som ifjor. 

Anonymkode: e76b3...4df

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo det som er sykt, at ingen vet noe som helst. Det er hele opplegget som er for dårlig!

Anonymkode: 9c67d...59e

Ser ikke noe sykt med det, det er mange skatteoppgjør som skal ut, noen har gjort endringer som skal kontrolleres, andre har blitt tatt ut i kontroll osv. Det som er sykt er at folk år etter år fortsatt er helt på tuppa over både skattemeldingen og oppgjøret og når det kommer, når man vet at det er det ingen som kan gi deg svar på. 

Anonymkode: 7a7a1...1ea

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Må vi seriøst ta bokstavleken HVERT ENESTE ÅR? 😂 Det er komisk med alle som prøver å finne et eller annet logisk mønster i hvem som får oppgjøret når. 

Anonymkode: 50b37...ca8

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg blir litt kvalm av alle wannabe-skatteeksoerter som skal belære andre her. Særlig de som hele tiden skal påpeke at "du belaster samfunnet" og lignende. 

Vet dere: jeg har null tiltro til dere! 

Anonymkode: 32e3d...3bd

Jeg gidder ikke lese gjennom alle sidene, så kan du vise til noen innlegg der slike kommentarer framkommer. Jeg kan ikke huske at jeg har lest ett eneste ett slik innlegg i denne tråden.

Skrevet

Fikk restskatt på 60K i fjor, det kom ikke som en overraskelse. I år betaler jeg restskatt på ca 30K. 

Anonymkode: 5aba4...891

Skrevet

HVORFOR skriver dere fortsatt om etternavn når det så utrolig tydelig ikke har noen ting å si? Ikke vits å skrive at ditt etternavn starter på T, fordi det har ingen betydning. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg og samboeren min fikk begge vår igår 😊 Vi har navn i hver vår ende av alfabetet 😄 Felles for oss begge er at vi fikk en liten restskatt 🤔

Anonymkode: 33d70...45a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Andre som har problemer med å få logget seg på for å sjekke?

Anonymkode: e2abd...20d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Andre som har problemer med å få logget seg på for å sjekke?

Anonymkode: e2abd...20d

Kom inn etter å måtte vente noen minutter

Anonymkode: f81b9...1d7

Skrevet

Må vi seriøst ta bokstavleken HVERT ENESTE ÅR? 😂 Det er komisk med alle som prøver å finne et eller annet logisk mønster i hvem som får oppgjøret når. 

Anonymkode: 50b37...ca8

har aldri hørt om noen som har gjort det før. jeg prøver bare å slå i hjel litt tid. 

Anonymkode: 5269e...047

• Nyttig 2
Skrevet

Nå får folk opp andres navn igjen. Altinn-Kenneth is back?

Anonymkode: a6566...ea1

Skrevet

Er det noen som har fått. Som ikke er varslet? M sms eller mail.

Anonymkode: ab033...0fe

Skrevet
Abra skrev (På 10.3.2026 den 12.59):

Da får du bare håpe på at din ‘stålkontroll’ ikke havner i kontroll. 

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/ut-mot-skattetriks-ulovlig/84184651

Dette er noe av det største tullet jeg har lest, true med bøter og fengsel om man skatter lite gjennom året for å så betale en høy restskatt innen 31 mai påfølgende år. Må da vitterlig være mer alvorlige kriminelle ting de heller bør ta tak i. Disse som har firmabil med hjem hver dag uten å skatte, det må da være mer kriminelt og skatteunndragelse?

Anonymkode: 01ffb...017

• Liker 4
Skrevet

Fikk en kjempesmell.. fått foreldrepenger av NAV som jeg i babybobla ikke har sjekka om de trekte skatt av. Jeg gikk ut i fra at de gjorde det siden det står at de skal gjøre det, men neida det har de ikke gjort. 

Anonymkode: 5b617...f45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...