Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min mann og jeg fikk tilsammen 14000 tilbake på skatten i år. Noen som vet når de blir utbetalt? Passer godt da vi har hatt bilen på verksted et par ganger etter jul og det har kosta.

Anonymkode: 8de98...333

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min mann og jeg fikk tilsammen 14000 tilbake på skatten i år. Noen som vet når de blir utbetalt? Passer godt da vi har hatt bilen på verksted et par ganger etter jul og det har kosta.

Kan vel bli utbetalt 18. mars om dere er riktig heldige. Ellers regner jeg med det kommer løpende etter den datoen

Anonymkode: f81b9...1d7

Skrevet

Jeg fant min inne på skatteetaten nå, men har ikke mottatt melding på sms eller epost.

De har ikke beregnet hva jeg skal betale i skatt ennå, fordi jeg må fylle ut inntekter/utgifter på utleie av sekundær bolig. Så må sette meg ned en dag å gå igjennom hele, før jeg vet.

Anonymkode: 96a1c...db1

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan skal noen kunne vite når det blir utbetalt? Det er umulig å svare på. Det kan bli før påske, etter påske, april, mai, juni, august, september, oktober, november. De fleste får mellom april og juni, noen får allerede fra 18 mars. 

Anonymkode: 7a7a1...1ea

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jo!  Om vedkommende badet i en fjord på en onsdag da utbetalingen var så var det jo på en måte i "fjord"

Anonymkode: 7d118...ad7

Lite saklig. For en kverrulant

Anonymkode: 8c980...907

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan skal noen kunne vite når det blir utbetalt? Det er umulig å svare på. Det kan bli før påske, etter påske, april, mai, juni, august, september, oktober, november. De fleste får mellom april og juni, noen får allerede fra 18 mars. 

Anonymkode: 7a7a1...1ea

Men det er jo det som er sykt, at ingen vet noe som helst. Det er hele opplegget som er for dårlig!

Anonymkode: 9c67d...59e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 20.20):

Jeg har hørt at de skal sende ut alfabetisk i år så dere med etternavn på A kan glede dere til mandag.

Anonymkode: 00f46...523

Her har alle i familien min med ett etternavn langt bak meg fått skattemelding, men ikke jeg...

Anonymkode: 02302...73c

Skrevet

Fikk i går. Veldig tidlig for min del. Har fått mye senere før. Jeg er ikke tidlig i alfabetet heller.
Og for første gang på gudvethvorlenge fikk jeg faktisk bittelitt tilbake. Vi snakker småpenger her. Men pleier å få >10K i minus. Uansett hva jeg har prøvd å gjøre med skattekort. Så at det nærmer seg 0 nå er overraskende positivt. 

Anonymkode: 2eca1...c46

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fant min inne på skatteetaten nå, men har ikke mottatt melding på sms eller epost.

De har ikke beregnet hva jeg skal betale i skatt ennå, fordi jeg må fylle ut inntekter/utgifter på utleie av sekundær bolig. Så må sette meg ned en dag å gå igjennom hele, før jeg vet.

Når de sender ut, så står det foreløpig beregnet skatt.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her har alle i familien min med ett etternavn langt bak meg fått skattemelding, men ikke jeg...

Mitt etternavn begynner på S, fikk melding i går. Har alltid pleid å få ganske sent. 

Anonymkode: 1d056...c50

Skrevet

Tid på dagen kommer meldingen? Litt nysgjerrig om det er noe mønster eller fast.. 

Anonymkode: becfe...70c

Skrevet

Mitt etternavn starter på A har ikke fått enda

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og mitt voksne barn fikk også sin samtidig som meg på skatteetaten i dag tidlig, men fikk ikke melding på sms eller e post.

Skrevet

Er vi snart ferdig med «mitt etternavn starter på …»? 

Anonymkode: 27555...6ea

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva mener de med

Sitat

I dag vart det forsøkt publisert 979.774 skattemeldingar.

https://samarbeid.digdir.no/id-porten/status-utsending-av-skattemeldingar-i-2026/3536

Har de altså prøvd å legge ut 979k skattemeldinger i går, men klarte ikke det av en eller annen ukjent grunn? Kunne de ikke skrevet hva de faktisk klarte å legge ut slik de klarte om den 9. mars? 

Sitat

I dag vart det publisert 520.247 skattemeldingar. 

Anonymkode: a75d8...d8e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men det er jo det som er sykt, at ingen vet noe som helst. Det er hele opplegget som er for dårlig!

ChatGPT sier at når skattemeldingen er mottatt å sendt inn,uten endringer så vil utbetaling skje raskt. Eksempelvis opp mot en uke,men også over. Dette basert på skattemeldinger fra de seneste årene. 

Uansett. De er jo sikret dine. Står det så dårlig til at det er veldig kritisk ? Forstår det er fint å vite altså. Jeg lurte på det selv. Men ser ikke ut som noe er annerledes dette året. 

Endret av Fant80
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvordan mener du at det skulle vært? Skal man si fra til de som blir tatt ut til kontroll?

Anonymkode: 22771...735

Skrevet

Jeg fikk min i går rundt kl 15.

Hadde god kontroll på inntekten, men jeg har arvet litt som har gitt meg formue, og fått en eierandel i eiendom hvor jeg ikke viste skattemessig verdi, så var litt spent, satt av ca 10.000kr til smell i tilfelle.

Ble skyldig ca 4000kr som jeg ser er formuesskatt, så egentlig veldig fornøyd med det😅👍🏻

Anonymkode: 74048...ce6

Skrevet
Hjelmesett skrev (58 minutter siden):

Mitt etternavn starter på A har ikke fått enda

kanskje det er motsatte rekkefølge denne gangen? mange som har skrevet at de pleier å få sist har fått først denne gangen. 🤔

Anonymkode: 5269e...047

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

kanskje det er motsatte rekkefølge denne gangen? mange som har skrevet at de pleier å få sist har fått først denne gangen. 🤔

Anonymkode: 5269e...047

Det er tilfeldigheter

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...