oslomaraton Skrevet tirsdag kl. 17:54 #301 Skrevet tirsdag kl. 17:54 Jada , ikke noe mere å lure på; fikk melding på mail kl 17.15 fra skatteetaten, restskatt på 9345 kr! Fikk litt arv i fjor 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:02 #302 Skrevet tirsdag kl. 18:02 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, det vet jeg. Spørsmålet mitt er om jeg først får min utbetaling når de har endret sin skattemelding? Anonymkode: e6c77...bed Jeg vil anta det, er det mer enn 100% fradrag, så stoppes nok alle tre skattemeldingene, i det minste den som det er gjort endringer i. Anonymkode: ebceb...9a8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:03 #303 Skrevet tirsdag kl. 18:03 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Utbetalingene starter allerede i mars og flere kan forvente å få tilbake før påske. Anonymkode: 79f99...5a1 Jeg vet det, men det er fortsatt slik at de fleste får igjen mellom april og juni. Det sier skatteetaten selv også. Så å forvente å få utbetaling første mulige dato den 18 hadde jeg ikke gjort. Anonymkode: 7a7a1...1ea
GammelKaktus Skrevet tirsdag kl. 18:13 #304 Skrevet tirsdag kl. 18:13 Fikk melding i dag rundt 16 om at den var klar, rundt 3000 tilbake. Jeg har alltid sendt den inn med en gang jeg fikk den og som regel har jeg hatt pengene innen to uker. 1 1
MissStiles Skrevet tirsdag kl. 18:19 #305 Skrevet tirsdag kl. 18:19 En bitteliten baksmell på meg i år. Men jeg er ikke overrasket egentlig… bare glad for at den ikke er større enn det.
Grønnsaksvaffel Skrevet tirsdag kl. 18:20 #306 Skrevet tirsdag kl. 18:20 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det har du rett i, men det er også for at ting skal gå så lett som mulig uten bruk av altfor mye statlige ressurser. Hadde vi lagt ned forskuddsordningene, ville Skatteetaten fått en massiv jobb med å kreve inn skattene. Vi måtte ha ansatt mange tusen til, også domstolene hadde fått trøbbel på grunn av konkurser osv. Kostnadene hadde blitt store og igjen ført til mer skatt for den enkelte. Systemet er vakkert på den måte at man får inn veldig mye penger fra både personer og selskap uten å bruke mye ressurser på det. Med dagens systemer, så kunne nesten lønnstakere og pensjonister få et skatteoppgjør hver måned. Hadde ordningen vært bedre for deg om oppgjørene kom hver måned? Anonymkode: ebceb...9a8 Jeg har ikke noe problem med dagens ordning. Jeg endrer ikke skattekortet for å lavest mulig trekk - jeg tror aldri jeg har endret skattekortet i løpet av de 40 årene jeg har hatt skattekort. Jeg bryr meg ikke om jeg får tilgode eller restskatt - den totale skatten jeg betaler blir uansett den samme. 1 1
Grønnsaksvaffel Skrevet tirsdag kl. 18:23 #307 Skrevet tirsdag kl. 18:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sant, men de får utskrevet forskuddsskatt. https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/skatt/forskuddsskatt/ Anonymkode: ebceb...9a8 Det blir ennå verre for skatteetaten å bevise at et ENK eller et AS bevisst oppgav feil opplysninger om inntekt på det tidspunktet opplysningene ble gitt.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:46 #308 Skrevet tirsdag kl. 18:46 Jeg fikk tilbake skatt men er ganske sikker på at mitt skattekort for 2025 sto forventet skatt ganske likt med det jeg betalte inn. Men får plutselig tilbake, må være noe fradrag jeg ikke skjønner? Anonymkode: eeecb...775
Grønnsaksvaffel Skrevet tirsdag kl. 19:00 #309 Skrevet tirsdag kl. 19:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan man stole på at det som står i skattemeldingen er rett? Å bare sende inn med en gang; jeg har ikke noen fradrag å fylle ut annet enn det som allerede står pga fagforening Anonymkode: eeecb...775 Nei, du skal ikke automatisk stole på at det som står i skattemeldingen er rett. Går gjennom opplysningene. 1
Grønnsaksvaffel Skrevet tirsdag kl. 19:02 #310 Skrevet tirsdag kl. 19:02 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg fikk tilbake skatt men er ganske sikker på at mitt skattekort for 2025 sto forventet skatt ganske likt med det jeg betalte inn. Men får plutselig tilbake, må være noe fradrag jeg ikke skjønner? Anonymkode: eeecb...775 Fradragene har hatt fått står i skattemeldingen, så sjekk der.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:03 #311 Skrevet tirsdag kl. 19:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får tilbake 7777 kr 😅 Var ca det jeg hadde klart å regne meg frem til. Godt med litt ekstra penger inn å sparekonto. Anonymkode: eacab...138 kommer godt med at du sparte så mye penger ❤️ Anonymkode: 5269e...047
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:09 #312 Skrevet tirsdag kl. 19:09 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har etternavn som begynner på A, men har ikke hørt noe ennå 🥴 Anonymkode: a0f0b...161 Det går da ikke ett alfabetet. Min bror (og hans kone) som bor i samme kommune som meg, har samme etternavn som meg fikk sin skattemelding i går. Jeg har ikke fått noe. I fjor fikk jeg før de. Og ja, jeg har sjekket 😛 Anonymkode: a75d8...d8e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:52 #313 Skrevet tirsdag kl. 19:52 Fikk skattemeldingen i dag, sett gjennom korrigert og levert. Anonymkode: 60ca2...5a9
-Missi- Skrevet tirsdag kl. 19:56 #314 Skrevet tirsdag kl. 19:56 Jeg fikk mail i dag, får tilbake nesten 2000 kr. Helt perfekt ☺️sett over og sendt inn☺️jeg fikk faktisk mail samtidig som jeg leste første side i tråden 😆
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:43 #315 Skrevet tirsdag kl. 21:43 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min far døde, jeg overtok hans barndomshjem som står med en verdi (som på ingen måte er markedsverdi pga beliggenhet og eiendommens tilstand). Jeg skal rive boligen og føre opp ny fritidsbolig, som blir mer verdt enn summen som nå står som verdi. Da er det like greit å la verdien være "for høy" nå, så overgangen ikke blir fullt så stor når den nye som kommer opp har større verdi. Jeg kunne fått igjen mer nå, det er sant. Anonymkode: dd6c6...f65 Dette gir jo ingen mening. Du er ok med å betale unødvendig formuesskatt fordi du tross alt fikk igjen litt? Anonymkode: 22771...735 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:49 #316 Skrevet tirsdag kl. 21:49 AnonymBruker skrev (9 timer siden): gjør det? Dvs man kan få dem denne uka dersom man ikke havner i kontroll? Anonymkode: fdc64...edd Nei det kan ta tid. De utbetaler ikke alle dager, i fjor fikk jeg utbetalt etter 2-3 uker ingen kontroll. De som ikke får utbetalt på mange uker, blir tatt ut i kontroll. Anonymkode: 10737...547
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:04 #317 Skrevet tirsdag kl. 22:04 MissStiles skrev (3 timer siden): En bitteliten baksmell på meg i år. Men jeg er ikke overrasket egentlig… bare glad for at den ikke er større enn det. Blir den under hundre kroner inkludert renter slipper du å betale. Du kan trekke fra tilsvarende om den er over også. Litt rart at denne ordningen fortsatt finnes egentlig, hadde gitt mer mening om beløpet ble overført til neste år. Anonymkode: a6566...ea1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:06 #318 Skrevet tirsdag kl. 22:06 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette gir jo ingen mening. Du er ok med å betale unødvendig formuesskatt fordi du tross alt fikk igjen litt? Anonymkode: 22771...735 Ja dette var noe av det rareste til nå, og folk mener mye rart om skatt her inne. Men det å betale mer for at det skal bli en mindre overgang til å betale enda mer er en ny variant. 😅 Litt som om man skulle bedt om å gå ned i lønn siste året før pensjon, så overgangen ikke ble så stor til en beskjeden pensjon. Anonymkode: a6566...ea1 4
Perine Skrevet tirsdag kl. 23:32 #319 Skrevet tirsdag kl. 23:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det kan ta tid. De utbetaler ikke alle dager, i fjor fikk jeg utbetalt etter 2-3 uker ingen kontroll. De som ikke får utbetalt på mange uker, blir tatt ut i kontroll. Anonymkode: 10737...547 De begynner å sende skatteoppgjør fra 18.mars for de første Se skatteoppgjøret ditt - Skatteetaten 1
Perine Skrevet tirsdag kl. 23:51 #320 Skrevet tirsdag kl. 23:51 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg eier bolig, men mine foreldre er medlånetakere. Lånet står derfor oppført med 33% på meg og 33 på hver av foreldrene mine. Jeg har allerede endret til 100% hos meg, og levert inn. Men mine foreldre har ikke fått sin skattemelding enda. Er det da sånn at jeg ikke får mitt oppgjør, før de har fylt ut 0% hos seg? Noen som vet? Anonymkode: e6c77...bed Det er ikke noe problem med en slik endring, men endringen krever sjekk hos 3 personer, så da må dette gjøres før noen av oppgavene kan godkjennes for skatteoppgjør. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå