Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det vet jeg ingenting om, og det kan heller ikke skatteetaten vite. 

Anonymkode: a6566...ea1

Merkelig at de da kaster bort tid når de: jobber hele tida med å redusere både ufrivillige og bevisste restskatter.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Betales ut fortløpende,  hvis en ikke tas inn til kontroll

Anonymkode: 07186...924

gjør det? Dvs man kan få dem denne uka dersom man ikke havner i kontroll?

Anonymkode: fdc64...edd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det handler om å oppgi bevisst feil opplysninger, og skattemyndighetene har ingen måte å vite hva som er bevisst, når man snakker om fiktive tall frem i tid. 

La oss bare være enige om at å bevisst oppgi feil tall for inntekt eller formue for å utsette skatten er ulovlig.

Så får det bli opptil myndighetene å kontrollere de som får store beløp i restskatt og selv har endret skattekortet. Håper at de får statuert noen eksempler!

Man bør i det minste kunne sannsynliggjøre at de endringer man gjør i skattekortet er reelle. Nytter ikke for en med fast jobb plutseig å "tro" at lønna skal halveres...

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Abra skrev (15 minutter siden):

Da får du bare håpe på at din ‘stålkontroll’ ikke havner i kontroll. 

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/ut-mot-skattetriks-ulovlig/84184651

Det er en mikroskopisk sjanse for at man blir tatt ut i kontroll og straffet for å sette skattetrekket for lavt.

Siden straffebudet i loven er bot eller fengsel må forholdet anmeldes. Da må skatteetaten bevise at skattyter ga feil opplysninger på det tidspunktet de ble gitt og til slutt må politiet ta sak.

At politiet bruker ressurser på saker der skattyter betaler bevisst restskatt innen fristen er helt usannsynlig.

• Nyttig 1
Skrevet
Abra skrev (3 minutter siden):

Merkelig at de da kaster bort tid når de: jobber hele tida med å redusere både ufrivillige og bevisste restskatter.

De jobber ikke hele tiden med å redusere restskatter. Det er bare tull.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg pleier alltid å få sist. Men nå fikk jeg den faktisk i dag!

Anonymkode: 84dd7...ae3

Samme her. Får igjen litt over 12.600,- 🤑

Anonymkode: 649e2...12f

• Nyttig 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (7 minutter siden):

De jobber ikke hele tiden med å redusere restskatter. Det er bare tull.

Ja hva vet vel jeg. Jeg jobber ikke i skatteetaten. Gjør du? 

Skrevet
Abra skrev (11 minutter siden):

Ja hva vet vel jeg. Jeg jobber ikke i skatteetaten. Gjør du? 

Jeg har jobbet der.

• Nyttig 2
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (3 minutter siden):

Jeg har jobbet der.

Da har du vel innsikt i hvorfor de hevder de jobber med det hele tiden? Hvorfor lyver de om det i så fall?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det vet jeg ingenting om, og det kan heller ikke skatteetaten vite. 

Det klarer vi🤣🤣🤣

Anonymkode: ebceb...9a8

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (40 minutter siden):

Det er en mikroskopisk sjanse for at man blir tatt ut i kontroll og straffet for å sette skattetrekket for lavt.

Siden straffebudet i loven er bot eller fengsel må forholdet anmeldes. Da må skatteetaten bevise at skattyter ga feil opplysninger på det tidspunktet de ble gitt og til slutt må politiet ta sak.

At politiet bruker ressurser på saker der skattyter betaler bevisst restskatt innen fristen er helt usannsynlig.

Det blir vel nesten som å si "jeg kjører dobbelt så fort som fartsgrensensen her, for her er det jo aldri kontroll"

Alltid noen som vil misbruke et tillitsbasert system til egen fordel. Men å skryte av det på KG??

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette må du nesten forklare. Betaler du ikke formuesskatt? Så har det jo uansett ikke noe å si og var ikke noe å være spent for. Men hvis du gjør det kunne du fått igjen mer ved å rette. 

Anonymkode: 22771...735

Min far døde, jeg overtok hans barndomshjem som står med en verdi (som på ingen måte er markedsverdi pga beliggenhet og eiendommens tilstand). Jeg skal rive boligen og føre opp ny fritidsbolig, som blir mer verdt enn summen som nå står som verdi. Da er det like greit å la verdien være "for høy" nå, så overgangen ikke blir fullt så stor når den nye som kommer opp har større verdi. Jeg kunne fått igjen mer nå, det er sant.

Anonymkode: dd6c6...f65

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tja sønnen her hadde nå 4 arbeidsgivere , bsu, sparekonto  i 4 banker og fikk første dag i fjord.

Anonymkode: 07186...924

Fjord🤪

Anonymkode: d896e...cbb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får som regel skattemeldingen nest siste dagen, så har ingen håp om at den kommer før😅

Anonymkode: 97391...546

• Hjerte 1
Skrevet
Abra skrev (10 minutter siden):

Da har du vel innsikt i hvorfor de hevder de jobber med det hele tiden? Hvorfor lyver de om det i så fall?

Hvis dette brer om seg, så undergraves trekkordningen for lønnsmottakere og da må man gå hardt til verks, statuere eksempler og "ta" mange.

Det er beyond me hvorfor folk på KG opptrer som "James Bond-skurker" og røper sine "geniale" kriminelle planer? 

Det de gjør er altså straffbart og de vet det, alt sammen for litt renter? Moral på billigsalg. 

Å straffe noen er en tung vei å gå bevismessg. Det aller første som vil skje er at disse personene flagges og ikke får lov å endre skattekortet ned se skattebetalingsloven § 4-4 siste ledd. 

Dere vil ikke flagges hos oss. Det betyr knallhard innkreving mv. hvis det blir aktuelt. Lemping kan man også bare glemme. Driver man egen bedrift, så vil det kunne gi kontrollutslag. Et bokettersyn koster bedriften en god del penger, selv om kontrollen ikke avdekker noen feil. 

For dere som vil gjøre det riktig:

Det er veldig lurt å ta en gjennomgang etter sommeren og justere skattekortet, både for lite og for mye skatttrekk kan rettes opp i de siste månedene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
nojac skrev (13 minutter siden):

Det blir vel nesten som å si "jeg kjører dobbelt så fort som fartsgrensensen her, for her er det jo aldri kontroll"

Alltid noen som vil misbruke et tillitsbasert system til egen fordel. Men å skryte av det på KG??

Å kjøre dobbelt så fort som fartsgrensen er farlig.

Å betale bevisst restskatt innen fristen er ikke farlig og går ikke ut over noen.

De fleste er livredd restskatt og tror de har vunnet i lotto når de får tilbake penger, så jeg tror ikke fenomenet kommer til å spre seg så veldig selv om noen her på kg skryter av det.

• Liker 1
Skrevet

Wow, bruker alltid få de siste dagene, men fikk melding om at den var klar i går kveld! Trodde jeg skulle få en real baksmell pga ny jobb og lønnsøkning, og jeg fikk faktisk baksmell, men bare 102 kroner. 😅 Det kan jeg leve med, haha.

Anonymkode: 318a5...b2a

• Nyttig 1
Skrevet
Abra skrev (41 minutter siden):

For å skremme folk fra å bevisst legge opp til stor restskatt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis dette brer om seg, så undergraves trekkordningen for lønnsmottakere og da må man gå hardt til verks, statuere eksempler og "ta" mange.

Det er beyond me hvorfor folk på KG opptrer som "James Bond-skurker" og røper sine "geniale" kriminelle planer? 

Det de gjør er altså straffbart og de vet det, alt sammen for litt renter? Moral på billigsalg. 

Å straffe noen er en tung vei å gå bevismessg. Det aller første som vil skje er at disse personene flagges og ikke får lov å endre skattekortet ned se skattebetalingsloven § 4-4 siste ledd. 

Dere vil ikke flagges hos oss. Det betyr knallhard innkreving mv. hvis det blir aktuelt. Lemping kan man også bare glemme. Driver man egen bedrift, så vil det kunne gi kontrollutslag. Et bokettersyn koster bedriften en god del penger, selv om kontrollen ikke avdekker noen feil. 

For dere som vil gjøre det riktig:

Det er veldig lurt å ta en gjennomgang etter sommeren og justere skattekortet, både for lite og for mye skatttrekk kan rettes opp i de siste månedene. 

Hverken ENK eller AS får tildelt skattekort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...