Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. 

Elaine Marley, mod. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som har fått beskjed er det på epost? Har ikke tilgang til hverken epost eller bankid akkurat nå, eller får en melding på sms? 

Anonymkode: 10737...547

Fikk på e-post, ikke sms

Anonymkode: 7a7a1...1ea

• Liker 1
Skrevet

Var det ikke slik i fjor at det bare ble sendt ut visse dager i uken? Mandag, Onsdag og Fredag fks? Mener å huske at det ikke var alle virkedager i uken det ble sendt ut, men noen «faste» dager. 

Anonymkode: 3a054...6cd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Håper virkelig det kommer raskest mulig til oss som ikke har noe liv uansett. 

Anonymkode: 4c17b...034

Man kan jo også tenke omvendt: vi som har ganske enkle saker med få variabler har mindre grunn til å stresse, vi vet jo sånn ca hva resultatet blir.

Hadde vært mer spent/nervøs hvis det var mange endringer og tilføyelser. Sånn sett burde de kompliserte sakene gå kjappere, siden de er verre å vente på ;)

Anonymkode: 5dd25...4c3

Skrevet

For første gang fikk jeg skattemeldingen på den aller første mulige dagen! Det har aldri skjedd før. De siste par årene har jeg vært i den aller siste pulja.

Og denne gangen ble det en liten baksmell (som forventet). 

Hadde fått mail om skattemeldingen men den lå i søppelposten.

Anonymkode: d9be2...a6a

Skrevet

Jeg har fått i dag 😄

Anonymkode: 67813...b60

Skrevet

Jeg fikk på epost i går, 1730

Anonymkode: 23124...9f3

Skrevet

Går alltid med baksmell. Setter av penger på høyrentekonto hver måned og betaler glatt baksmellen, og nyter resten av pengene :)

Gidder ikke å liksom gå i pluss, med å få tilbake på skatten, når man i realiteten går i minus

Anonymkode: 5678d...e36

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var det ikke slik i fjor at det bare ble sendt ut visse dager i uken? Mandag, Onsdag og Fredag fks? Mener å huske at det ikke var alle virkedager i uken det ble sendt ut, men noen «faste» dager. 

Det er vel skatteoppgjøret som blir sendt ut visse dager, ikke skattemeldingen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Når fikk folk tidligst skattepengene sine utbetalt i fjor? De som fikk til gode? Mener mange fikk ganske så tidlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når fikk folk tidligst skattepengene sine utbetalt i fjor? De som fikk til gode? Mener mange fikk ganske så tidlig?

Tidligst i år er 18.mars, for de som får meldingen aller først, og event sender inn meldingen med en gang. 

Anonymkode: 9c67d...59e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ungdommen i huset fikk utbetalt 6 dager etter de hadde sendt inn

Anonymkode: 07186...924

Skrevet

Åhh, jeg er så spent! Håper jeg får snart. Første året jeg jobber turnus, og har tatt mye ekstravakter. Har derfor ikke helt kontroll. Snakket med chatgpt, og får svar om både baksmell og penger tilbake. Så nå tror jeg bare at jeg må vente i spenning.

Anonymkode: 8bcf5...a27

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Åhh, jeg er så spent! Håper jeg får snart. Første året jeg jobber turnus, og har tatt mye ekstravakter. Har derfor ikke helt kontroll. Snakket med chatgpt, og får svar om både baksmell og penger tilbake. Så nå tror jeg bare at jeg må vente i spenning.

Er det ikke bedre å bruke skattekalkulatoren til skatteetaten for å regne ut om du får restskatt eller til gode?

• Liker 9
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (6 minutter siden):

Er det ikke bedre å bruke skattekalkulatoren til skatteetaten for å regne ut om du får restskatt eller til gode?

Har helt glemt ut at det eksisterer, takk for tipset :) Nå la jeg ikke inn gjeld, renter osv da, men med kun inntekten ser det ut som jeg har betalt under 2000 kr for lite. Det vil uansett jevne seg ut da jeg får bsu-fradrag.

Skrevet

Jeg fikk i går, noen tusen tilbake, etter å ha lagt inn arbeidsreise siden jeg har mer enn 27 km kjørelendge t/r, så ble det noen tusen til. Husker dere på å gjøre det? Det er ganske sleipt formulert og underkommunisert i rubrikk for minstefradrag at man har rett på det.  

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var det ikke de dagene skattepenger ble utbetalt? Mener kvinneguiden knakk den gåten hehe

Anonymkode: 10737...547

Skrevet

Det har i tidligere år blitt sagt (på kvinneguiden) at det ikke sendes ut i helger, men jeg har fått også i helg. Dvs i hvert fall sms'en har kommet i helg.

Anonymkode: a6566...ea1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Først av alle?

Anonymkode: f1988...210

🫢

Anonymkode: 5269e...047

Skrevet

Jeg får alltid seint!!! Og jeg sjekker flere ganger i om dagen alltid, klarer ikke la være. Egentlig burde de latt sånne som meg få først. 

Anonymkode: 85120...0f3

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...