AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:00 #1 Skrevet onsdag kl. 12:00 Ville du ha handlet gullsmykker nå om du fikk halv pris? Anonymkode: acff3...4d7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:41 #2 Skrevet onsdag kl. 12:41 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ville du ha handlet gullsmykker nå om du fikk halv pris? Anonymkode: acff3...4d7 Halv pris av hva smykket kostet i butikk eller halv pris i innhold (vekt) av rent gull? Anonymkode: f8705...943 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:53 #3 Skrevet onsdag kl. 13:53 Halv pris av skrapvekt: ja, selvsagt. Halv pris av butikkpris? Definitivt ikke. Anonymkode: 52069...093
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:53 #4 Skrevet onsdag kl. 14:53 Halv pris av salgspris i butikk Anonymkode: acff3...4d7 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:25 #5 Skrevet onsdag kl. 15:25 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Halv pris av salgspris i butikk Anonymkode: acff3...4d7 Kun hvis det er gullsmykker du uansett hadde tenkt å kjøpe: sannsynligvis. Men ellers: fremdeles ikke. Hvis du er opptatt av gullverdien på smykket så hjelper det lite at butikkprisen halveres. Den er gjerne 3-6 ganger gullverdien – avhengig av smykke og forhandler. Hvor "komplisert" smykket er spiller også inn på prisen. Så med andre ord: du gjør absolutt ikke noe kupp ved å kjøpe slike smykker som en investering. Anonymkode: 52069...093
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:28 #6 Skrevet onsdag kl. 15:28 Tyvgods du snakker om her? 🤣 Anonymkode: bff42...6e0
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:16 #7 Skrevet onsdag kl. 16:16 Det kommer veldig an prisen og smykket. Jeg har kjøpt smykker både billig og overprisa og vil gjøre begge deler i fremtiden også. Jeg prøver å holde meg til en tommelfingerregel om ikke mer enn 30% over materialverdien (jeg kjøper mest vintage) men skeier ut når det er ting jeg virkelig liker. Anonymkode: 77bec...20a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:43 #8 Skrevet onsdag kl. 16:43 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det kommer veldig an prisen og smykket. Jeg har kjøpt smykker både billig og overprisa og vil gjøre begge deler i fremtiden også. Jeg prøver å holde meg til en tommelfingerregel om ikke mer enn 30% over materialverdien (jeg kjøper mest vintage) men skeier ut når det er ting jeg virkelig liker. Anonymkode: 77bec...20a Må jo se på hvor mange karat gullet er, og så trekke fra antall gram som ikke er ekte gull (24 karat) Anonymkode: f8705...943
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:42 #9 Skrevet onsdag kl. 20:42 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må jo se på hvor mange karat gullet er, og så trekke fra antall gram som ikke er ekte gull (24 karat) Anonymkode: f8705...943 Det er noen flere variabler ute å går på et smykkes verdi enn karaten på gullet og vekta gitt. Anonymkode: 77bec...20a 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:15 #10 Skrevet onsdag kl. 22:15 Jeg har noen spesielle smykker jeg ser etter. Det ene er en spesiell gullring. Jeg kunne vurdert å kjøpt den til halv pris avhengig av hvor brukt ringen er. Jeg kjøper den heller ny ettervært for å slippe synlig bruks slitasje. Jeg har et armebånd jeg ser etter. Vurderer det nå til 1/4 av prisen. Det er maks jeg er villig til å betaler for det. Kjøpte et annet armebånd nylig i sølv jeg har lett etter en stund. Det betalte jeg under 1/4 av prisen for nesten 1/5 av prisen. Det er veldig relativt hva jeg er villig til å betale for brukte smykker. Det er utrolig mange detaljer som spiller inn. Anonymkode: 710d9...47d
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:34 #11 Skrevet torsdag kl. 22:34 Her er det snakk om en gullsmed som har opphørssalg, så nye smykker og ikke tjuvgods. Anonymkode: acff3...4d7
newman01 Skrevet i går, 08:57 #12 Skrevet i går, 08:57 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Her er det snakk om en gullsmed som har opphørssalg, så nye smykker og ikke tjuvgods. Anonymkode: acff3...4d7 Halv pris av hva? Hva er intensjonen med kjøpet? Å samle gull? Da ville jeg heller kjøpt gullmynter, for da slipper man å bruke unødvendige penger på håndverket det er å produsere smykker, samt at det er 25% mva på smykker. Gullmynter er fritatt mva. Uten å vite kvaliteten på varene er det rimelig umulig å si om det er et godt kjøp eller ikke, uavhengig om det er 20, 50 eller 70% rabatt. Temu og Fruugo har ofte 60-80% rabatt på ting, men det er ikke nødvendigvis et godt kjøp av den grunn 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:08 #13 Skrevet i går, 09:08 newman01 skrev (11 minutter siden): Halv pris av hva? Hva er intensjonen med kjøpet? Å samle gull? Da ville jeg heller kjøpt gullmynter, for da slipper man å bruke unødvendige penger på håndverket det er å produsere smykker, samt at det er 25% mva på smykker. Gullmynter er fritatt mva. Uten å vite kvaliteten på varene er det rimelig umulig å si om det er et godt kjøp eller ikke, uavhengig om det er 20, 50 eller 70% rabatt. Temu og Fruugo har ofte 60-80% rabatt på ting, men det er ikke nødvendigvis et godt kjøp av den grunn Dette! Anonymkode: f8705...943
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Skrevet 23 timer siden Så lenge prisen her ikke er under spotprisen på gull så er svaret selvsagt; Ville ha kjøpt dersom jeg ønsket meg smykker. Det er ikke et «kupp» å kjøpe gull for mer enn spotprisen. Da betaler man for håndtverket, og da er det selvsagt kun et godt kjøp dersom man liker det og kommer til å bruke det. Anonymkode: ee644...6a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå