Gå til innhold

Er denne barneregnbuksen fortsatt tett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde i forumet for klær, men fikk ikke svar der.

Er det noen som vet om regntøy hvor det øverste laget med print er skrapt av fortsatt er tett?

Altså at det er det grå under som gjør den vanntett, eller er det  det øverste som man ser er skrapt av litt?

Se bort i fra at den er sydd, der skjønner jeg at den ikke er tett😅

Screenshot_20260304_093542.thumb.jpg.076ef5357278ffc87bd29bbda1dfbcad.jpg

Anonymkode: ddedf...a7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spyl vann på den og sjekk? :vetikke: 

Anonymkode: d7dc4...d96

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er min erfaring.

Anonymkode: 754e8...7e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, er min erfaring.

Anonymkode: 754e8...7e6

Hmm okey dette er kattnakken de skal jo være så slitesterke og vantette med høy vannsøyle, men det øverste laget der er jo veldig tynt og skrapes lett av.

Tenkte derfor det er det tykke laget under som er selve menbranen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei,  den er ikke tett lengre. 

Men det har lite betydning vil jeg tru. Den lekker ko som ei sil i skrittet.  Den dressen er klar til kast. 

Anonymkode: 6cb90...80d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hmm okey dette er kattnakken de skal jo være så slitesterke og vantette med høy vannsøyle, men det øverste laget der er jo veldig tynt og skrapes lett av.

Tenkte derfor det er det tykke laget under som er selve menbranen.

Jeg ville sendt Kattnakken en mail med bildet og hørt hva de sier. De selger jo dessuten reparasjonslapper, så kanskje det kan hjelpe? 

Anonymkode: c19a6...e88

AnonymBruker
Skrevet

Under sekundet du setter en nål og syr regntøyet vil det lekke som en sil. Da er det bedre å kjøpe seg et billigere sett, enn å Bruke det der

Anonymkode: fbf13...a32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men om det var kun det kunne en satt på en reperasjonslapp. Regnbukse er uansett ubrukelig pga sømmen. Om en først skulle forsøkt sy, burde en iallefall hatt en ordentlig søm + tapede sømmer. 

Anonymkode: 3c4b6...39f

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, jeg skjønner det med sømmen, er kun snakk om sånne små skraper i det helt ytterste lagt med motiv😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her, jeg skjønner det med sømmen, er kun snakk om sånne små skraper i det helt ytterste lagt med motiv😅

Ingen her kan svare, du må rett og slett teste selv ved å spyle vann på.

Anonymkode: 11de6...e3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ingen her kan svare, du må rett og slett teste selv ved å spyle vann på.

Anonymkode: 11de6...e3d

Lurer på generelt grunnlag hva som utgjør den vanntette membranen, det tynne øverste med print, eller den grå tykke under?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min erfaring er at nei, de er ikke tett. Selv ganske små skraper lekker, dersom barnet sitter på knærne i en søledam. Dessverre. Men om de ikke sitter på knærne i en dam, så lekker det heller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tett. På regntøy er det vel det ytterste lagets om er vanntett (PU-en). Regner med den som selger skal ha 600 kr for regntøyet du viser bilder av uansett da det "ikke har betydning for bruken". 🙃 

Anonymkode: d3787...32e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ikke tett. På regntøy er det vel det ytterste lagets om er vanntett (PU-en). Regner med den som selger skal ha 600 kr for regntøyet du viser bilder av uansett da det "ikke har betydning for bruken". 🙃 

Men det laget er jo så tynt?? Kattnakken kaller det PU ekstrem🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

🤣🤣🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...