AnonymBruker Skrevet 4. mars #1 Skrevet 4. mars Hei. Dere som kom i tidig overgangsalder, hvordan håndterte du det? Rett på hormontilskudd? Hva var dine symptomer? Hvordan er livet etter du begynte på behandling? Hvis ikke du har begynt med behandling, hvorfor ikke? Anonymkode: 39fa7...7f9
AnonymBruker Skrevet 4. mars #2 Skrevet 4. mars Rett på behandling, fordi du straks er mer utsatt for tarmkreft, alzheimer, diabetes type 2, hjerte/ kar sykdommer, benskjørhet og muskelsvinn. Anonymkode: 8dd17...0a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars #3 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Rett på behandling, fordi du straks er mer utsatt for tarmkreft, alzheimer, diabetes type 2, hjerte/ kar sykdommer, benskjørhet og muskelsvinn. Anonymkode: 8dd17...0a9 For dette kan en trene, sjekke vitaminstatus, få nok og skikkelige mat, mindre snop, brus og alkohol, ikke røyke og ha god søvnrytme. En må ikke på kunstige hormoner. Anonymkode: dc8c5...c12 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #4 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei. Dere som kom i tidig overgangsalder, hvordan håndterte du det? Rett på hormontilskudd? Hva var dine symptomer? Hvordan er livet etter du begynte på behandling? Hvis ikke du har begynt med behandling, hvorfor ikke? Anonymkode: 39fa7...7f9 Jeg ville gått til en flink gynekolog. Jeg vet ikke akkurat når jeg kom i overgangsalderen, men det var i slutten av 30-årene, eller i begynnelsen av 40-årene. Jeg gikk ikke til gynekolog før mensen forsvant. Fikk hormoner, det var først da jeg oppdaget hvor mange symptomer jeg hadde hatt. Leddsmerter, dårlig søvn, tørre slimhinner...Sov mye bedre etter at jeg fikk hormoner, de andre plagene ble også mye bedre. Anonymkode: 442b6...30e
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): For dette kan en trene, sjekke vitaminstatus, få nok og skikkelige mat, mindre snop, brus og alkohol, ikke røyke og ha god søvnrytme. En må ikke på kunstige hormoner. Anonymkode: dc8c5...c12 Svada. All verdens trening og gulrøtter KAN IKKE HJELPE PÅ EN FYSISK MANGEL. Er så grundig lei av den samme kommentaren på ALLE innlegg. Det får folk som sliter til å føle seg dritt, eller som om de tar en snarvei ved å ta hormoner. Sannheten er at man ikke kan erstatte den mangelen med annet enn nettopp det- HORMONER. Noen er heldige og får ikke mange plager, men de er likevel mer utsatt for alle plagene som kan følge etterpå. Det er ikke sånn at om man seiler gjennom overgangsalderen på sin høye, hormonfrie hest så er man på trygt land og slapp unna. Jeg spiser forøvrig så sunt at jeg får kommentarer på om jeg virkelig levet sånt, jeg trener fast, jeg går tur utenom treningen og jeg har "tipp topp" blodprøver ifølge legen. Det hjalp ikke en dritt mot tidlig overgangsalder og alle plagene man kan få omtrent. Anonymkode: 8dd17...0a9 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå