Gå til innhold

Katt som terroriserer nabolaget

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått en katt som elsker å slåss i nabolaget. Den følger etter andre katter helt inn til inngangspartiet og banker dem opp utenfor deres egen dør. Min katt har blitt så engstelig etter flere runder med dette at hun bæsjer på seg der ute. Hva kan gjøres for å bli kvitt problemet? Aner ikke hvem som eier denne katten, og virker nesten som den faktisk er kastrert eller en hunnkatt, for den er ikke spesielt stor, og den markerer heller ikke som vi har sett. Jeg blir så lei meg på de andre kattene sine vegne og også sint, noe som gjør at jeg til tider drømmer om å få tak i kreket og bli kvitt den en gang for alle. Det skjer selvfølgelig ikke, men ønsker gjerne andre forslag på noe som kan bedre situasjonen. 

Anonymkode: 1c3d2...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går over. Ørepropper mot bråket. Typisk at de sloss litt før våren, 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så dere har fått en katt i nabolaget som oppfører seg som ett dyr med andre ord.

Ja det var jo trasig.

Anonymkode: 734f7...00e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan en katt bæsje på seg? Mener du at det kommer ut avføring i det de slåss ?

Anonymkode: 42431...a82

• Liker 1
Skrevet

Er det noen mulighet for at du kan finne ut hvem eieren er og høre med dem om dere kan avtale tidspunkt kattene er ute på? Hvis deres katt er ute på formiddagen og din på ettermiddag el.lign.

Hvis ikke så får du ikke gjort så mye. Evt holde din katt inne og heller lære den å gå i bånd med deg ute.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ved vedvarer hadde jeg fanget den og levert den inn til omplassering eller avliving hvis den ikke er chippet. Er den chippet hadde jeg kontaktret eier og bedt de passe på den. Hvordan de velger å gjøre det siste er opp til de. Har man mannvonde kjæledyr lar man dem ikke gå løst.

Anonymkode: bbff1...5f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det ved vedvarer hadde jeg fanget den og levert den inn til omplassering eller avliving hvis den ikke er chippet. Er den chippet hadde jeg kontaktret eier og bedt de passe på den. Hvordan de velger å gjøre det siste er opp til de. Har man mannvonde kjæledyr lar man dem ikke gå løst.

Anonymkode: bbff1...5f7

Støtter denne...

Lån kattefelle hos Mattilsynet og løs problemet som foreslått.

Anonymkode: 69c3c...6eb

• Nyttig 1
Skrevet

Den har eier da? Om ikke så trenger den hjelp såklart. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også en slik katt i nabolaget. Det er en bengaler. Jeg har hørt det er typisk for bengalere.  Vår katt er abyssiner, altså er det stoooor størrelseforskjell på kattene våre, og min katt fikk alvorlige skader. 

til slutt satt fikk vi bukt med problemet med at hver gang vi så bengaleren nærme seg vår tomt, så sprøytet vi den ned med hageslangen. Og vi mennesker hoiet, skreik og lagde mye bråk og leven. Mannen min jaget den ved å løpe etter den et par ganger. Vi har grus i oppskjørselen, så vi laster det mot bengaleren om den kom for nærme. Vi holdt på slik en måneds tid (var en sommer, så vi var mye ute), og til slutt holdt bengaleren seg unna vår eiendom. 

men det er klart, det hjelper ikke på problemet, for bengaleren gjør som den vil alle andre steder, og får den tak i vår abyssiner et annet sted, så vil den nok angripe. 

vår katt varsler når han ser bengaleren. Skriker på en bestemt måte, så da går vi ut å sjekker. Ofte står bengaleren da ved enden av hagen vår, ca 30-40 meter fra huset. 

Anonymkode: 070bb...60b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen råd men følger med i tråden da vi har lignende problemer med en ukastrert hannkatt som terroriserer nabolaget. 

Anonymkode: d3f02...fca

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvordan kan en katt bæsje på seg? Mener du at det kommer ut avføring i det de slåss ?

Anonymkode: 42431...a82

Det er en ganske vanlig og til dels ufrivillig reaksjon å tømme tarm og blære når man havner i traumatiske stressituasjoner.  Etter sigende for at det ikke skal brukes energi på annet enn den overhengende faren.  Problemet med katter som gjør det er at de ofte smører det på bite- og klosår for å kamuflere blod og skader, som igjen kan føre til infeksjoner. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...