AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden En venninne av meg er hodestups forelsket i en gift mann med flere barn. De har hatt et hemmelig forhold i lang tid, men mye kontakt i alle kanaler. Dette har vært gjennomførbart fordi de jobber sammen, og reiser mye (også i andre land). Hun sier hun har forsøkt å avslutte relasjonen mange ganger, men at følelsene er for sterke. Han har angivelig vurdert å forlate sin kone, men når alt kommer til alt så klarer han ikke å gjøre det. Jeg er litt lei av å høre om denne «fantastiske» mannen hun aldri kan få, men det som fascinerer meg mest er at hun tilsynelatende ikke har en eneste tanke for den stakkars bedratte kona og ungene hans, og hva som er konsekvensene av en rasert familie dersom de hadde fått vite om forholdet. Det er som de ikke eksisterer…. Dersom han hadde forlatt kona for henne så måtte hun jo ha forholdt seg til både henne og barna, de er en del av totalpakken hun hadde kjempet for. Til og med jeg føler en slags medlidenhet, og jeg vet ikke en gang hvem kona er? Er dette vanlig at elskerinner glemmer at mannen egentlig har en annen familie hjemme? Venninnen min er egentlig svært oppegående og omsorgsfull. Hun er selv mor, og gikk gjennom et tøft brudd. Blir man virkelig å blendet av forelskelse at man ikke klarer å se forbi de rosa skyene? Lammes konsekvenstenkingen i forelskelsens rus? Anonymkode: 436a8...19e 4 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden JA, jeg tror man blir litt blended av forelskelse. Er spennende prøve noe nytt eller ha noe "hemmelig" om eget sexliv med partner ikke er givende vil jeg tro? Mange jeg har observert, er bare sammen fordi de ikke vil være alene eller fordi de har barn sammen eller føler bare de ikke kan skille seg. De er ikke sammen av kjærlighet akkurat. Hvorfor sånn, er jo egentlig patetisk. Anonymkode: b609f...f49 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Jeg tror ikke nødvendigvis de er emapatiløse. Mange er nok prinsipielt i mot utroskap, men noen mennesker har en fascinerende måte å rettferdiggjøre sine egne handlinger- også for seg selv. Jeg tror ofte de lyver til seg selv, og innbiller seg selv at akkurat deres situasjon er anderledes, og at derfor er ikke det de gjør egentlig så galt. Ikke alle selvfølgelig, noen er bare mindre hyggelige folk generelt. Anonymkode: 067e8...706 1 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden Har du tenkt på at om denne stakkars «bedratte» kona, hadde vært der for han, denne fantastiske mannen. Kanskje han ikke hadde behov. Utroskap har ofte en grunn. Hvis kvinner hadde begynt å se, respektere og anerkjenne menn mer, hadde vi ikke hørt så mye om utroskap. Tenkt på det? Anonymkode: 93f36...85f 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du tenkt på at om denne stakkars «bedratte» kona, hadde vært der for han, denne fantastiske mannen. Kanskje han ikke hadde behov. Utroskap har ofte en grunn. Hvis kvinner hadde begynt å se, respektere og anerkjenne menn mer, hadde vi ikke hørt så mye om utroskap. Tenkt på det? Anonymkode: 93f36...85f Hva vet du om det? Anonymkode: a0874...16e 6 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Det er vel heller at de er egoistiske og tenker mest på seg selv. Anonymkode: 2f844...5b6 5 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Skrevet 11 timer siden Hun gir da blaffen i kona hans, han gir jo fullstendig faan selv. Anonymkode: 52a8b...2bf 7 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror ikke nødvendigvis de er emapatiløse. Mange er nok prinsipielt i mot utroskap, men noen mennesker har en fascinerende måte å rettferdiggjøre sine egne handlinger- også for seg selv. Jeg tror ofte de lyver til seg selv, og innbiller seg selv at akkurat deres situasjon er anderledes, og at derfor er ikke det de gjør egentlig så galt. Ikke alle selvfølgelig, noen er bare mindre hyggelige folk generelt. Anonymkode: 067e8...706 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du tenkt på at om denne stakkars «bedratte» kona, hadde vært der for han, denne fantastiske mannen. Kanskje han ikke hadde behov. Utroskap har ofte en grunn. Hvis kvinner hadde begynt å se, respektere og anerkjenne menn mer, hadde vi ikke hørt så mye om utroskap. Tenkt på det? Anonymkode: 93f36...85f Her fikk jeg belyst poenget mitt rimelig kjapt ja 😂 Takker 👍 Anonymkode: 067e8...706 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Skrevet 11 timer siden Jeg har ca 3 venner som høres identisk ut som din venninne. Jeg tror også at de finner en slags unnskyldning om at deres forhold er annerledes enn andre utroe mennesker. Men typisk forklaring er - forholdet er dødt - de deler ikke seng - konen er vanskelig - de skal gå snart,er bare vanskelig å finne rett tidspunkt og bla bla bla Anonymkode: a0874...16e 5 1
DoorKnob Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden Jeg tenker at det bare er sånn vi mennesker er, og sånn kommer det alltid til å være. Fangevokterne i Auschwitz gikk hjem til sine familier og var kjærlige mødre og fedre etter en lang arbeidsdag med tortur, massehenrettelser og likskjending. Sånn er det bare. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden Mannen er da mye mer empatiløs, som svikter sin partner og utnytter ei anna kvinne han også kjenner godt. Venninna di tenker ikke på ei fremmed dame som kjæresten har satt i et dårlig lys. Anonymkode: 157b6...56d 5 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Men kan du ikke si til henne at dette plager deg og be henne respektere at du ikke vil høre mer om det? Anonymkode: 38e81...60d 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Det er mannen som er empatiløs og har mangel på respekt for konas si. Anonymkode: f64f3...9b6 6
exictence Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Mannen kan jo ikke være så fantastisk som er utro 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden Mannen er mer empatiløs. Han har ikke hverken respekt eller omtanke for kone og barn, han er muligens forelska i annen dame, slik også elskerinner kan være. Har ei veninne som var kjæresten til en gift mann i 2-3 år før hun dumpet han for 4 mnd siden. Hun var lei av at han ikke forlot kona. Han driver fremdeles å kontakter henne ukentlig og ber om at hun skal komme tilbake men det skjer ikke før han forlater kona. Jeg har vært med dem mange ganger og han oppførte seg både ute i offentligheten og ellers som at de var kjærester. Tok henne med på reiser, oppvartet og sto i i alle årene. Ikke alltid elskerinner som jager menn akkurat. Den opptatte personen er problemet her, finnes mange mennesker som liker opptatte folk , er aldri et problem det inntil den opptatte faktisk er villig til å være utro. Anonymkode: 9d520...8e2 3
Blått Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): En venninne av meg er hodestups forelsket i en gift mann med flere barn. De har hatt et hemmelig forhold i lang tid, men mye kontakt i alle kanaler. Dette har vært gjennomførbart fordi de jobber sammen, og reiser mye (også i andre land). Hun sier hun har forsøkt å avslutte relasjonen mange ganger, men at følelsene er for sterke. Han har angivelig vurdert å forlate sin kone, men når alt kommer til alt så klarer han ikke å gjøre det. Jeg er litt lei av å høre om denne «fantastiske» mannen hun aldri kan få, men det som fascinerer meg mest er at hun tilsynelatende ikke har en eneste tanke for den stakkars bedratte kona og ungene hans, og hva som er konsekvensene av en rasert familie dersom de hadde fått vite om forholdet. Det er som de ikke eksisterer…. Dersom han hadde forlatt kona for henne så måtte hun jo ha forholdt seg til både henne og barna, de er en del av totalpakken hun hadde kjempet for. Til og med jeg føler en slags medlidenhet, og jeg vet ikke en gang hvem kona er? Er dette vanlig at elskerinner glemmer at mannen egentlig har en annen familie hjemme? Venninnen min er egentlig svært oppegående og omsorgsfull. Hun er selv mor, og gikk gjennom et tøft brudd. Blir man virkelig å blendet av forelskelse at man ikke klarer å se forbi de rosa skyene? Lammes konsekvenstenkingen i forelskelsens rus? Anonymkode: 436a8...19e Han har nok fortalt henne masse om hvordan det skal bli dem to snart, hvordan forholdet med kona er dødt og hun (elskerinna) er den eneste ene for han - han må bare vente litt på grunn av barna. Ofte så er det bare bullshit og løgn. Hun forteller seg selv at det snart skal bli dem og de må bare vente litt til på grunn av barna.. 😑 Og ja, de rettferdiggjør nok egne handlinger i forelskelsens rus. Endret 3 timer siden av Blått 1 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden En elskerinne tenker ikke på mannen sin familie hjemme. De har fullt fokus på seg selv, og nyter tiden de har sammen. Om en elskerinne bryr seg eller ikke, er irrelevant. Det er mannen vi bør spørre om de er hensynsløs mot sin familie. Anonymkode: 29331...aee 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): En elskerinne tenker ikke på mannen sin familie hjemme. De har fullt fokus på seg selv, og nyter tiden de har sammen. Om en elskerinne bryr seg eller ikke, er irrelevant. Det er mannen vi bør spørre om de er hensynsløs mot sin familie. Anonymkode: 29331...aee Enig i det. Jeg syntes bare det er så merkelig at en kvinne som ser for seg en fremtid med denne mannen ikke klarer å ta inn empati for familien hans i dette regnestykket. Det er som om de ikke eksisterer. Som om at deres forhold ikke vil ha noen konsekvenser for andre. Hadde vært interessant om noen av dere som at vært i min venninnes sko kunne delt sine erfaringer…. Anonymkode: 436a8...19e 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden Hvert sekund du er sint på elskerinnen, er et sekund du ikke er sint på han du SKAL være sint på. Mannen. Det er alltid den utroe sitt ansvar, aldri elskerinnens. Er du sur på dama, er du sur på feil person. Vend sinnet ditt til den utroe part. Anonymkode: a5a56...8ea 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du tenkt på at om denne stakkars «bedratte» kona, hadde vært der for han, denne fantastiske mannen. Kanskje han ikke hadde behov. Utroskap har ofte en grunn. Hvis kvinner hadde begynt å se, respektere og anerkjenne menn mer, hadde vi ikke hørt så mye om utroskap. Tenkt på det? Anonymkode: 93f36...85f Dette har du litt rett i - jeg var et ekkelt troll mot mannen min og satte typ døren på vidt gap ved å ikke behandle han med respekt, MEN: 1. Spørsmålet her var om liggerinnen (de færreste menn elsker med den de har på si, de knuller..) helt mangler empati, og ja, på noen måter tror jeg de mangler noe. De kan i hvert fall umulig ha vært i den bedrattes sko tidligere og kjent hvor brutalt det er å bli bedratt. 2. Menn som ikke føler seg anerkjent, elsket og respektert i forholdet bør A) be med kona i terapi B) gå fra kona i stedet for å ta en brutal "hevn" ved å gå bak ryggen på en de egentlig elsker. Anonymkode: 68f3a...a16 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå