AnonymBruker Skrevet i går, 18:30 #21 Skrevet i går, 18:30 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er like fullt barnehagens ansvar å ha forsvarlig bemanning. Eneste måte å signalisere krise oppover, er å kreve dette. Så er det opp til barnehagens leder å ha baller til å stå i at ja, forsvarlighet kan gi budsjettsprekk. Det er også barnehagens ansvar å ta det opp med foreldre om de mener det er grunnlag for PPT. Anonymkode: 5a731...b1d Nei for det har man jo selvsagt ikke tenkt på eller prøvd i flere år nå🤦🏼♀️ Anonymkode: fce81...23a
AnonymBruker Skrevet i går, 19:24 #22 Skrevet i går, 19:24 Ts her. vi har vært innom logoped, men ble avvist der. Er nok mer språkforståelse som er utfordringen. Jeg er ikke fagperson, og har nok kanskje stolt veldig mye på at barnehagen skal vite hva de driver med. hadde barnehagen bedt om utredning eller observasjon eller hva det måtte være så hadde vi gått med på alt. Men ingenting slik har blitt tatt opp. jeg regner jo med at de jobber både med mitt barn som plager andre, og at de jobber med å trygge de han skremmer. Men jeg ønsker helt konkrete ting å gjøre hjemme. Type aktiviteter, bøker osv osv osv. for det er jo tydelig at drt vi gjør til nå ikke fungerer Anonymkode: d7fa3...cd2
AnonymBruker Skrevet i går, 19:31 #23 Skrevet i går, 19:31 Når barnet er 6 år / snart 6 år og mangler språkforståelse må dere jo få koblet inn spesialisthelsetjenesten. En ting er å ha dårllg ordforråd og uttaleproblemer, men mangler språkforståelsen er det jo et større problem. Anonymkode: 2b0d8...b84
AnonymBruker Skrevet i går, 19:45 #24 Skrevet i går, 19:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei for det har man jo selvsagt ikke tenkt på eller prøvd i flere år nå🤦🏼♀️ Anonymkode: fce81...23a Det er veldig uklart for meg hva du prøver å si og hvorfor du gjør det på en såpass uhøflig måte. Mener du at man ikke skal kreve ting systemet har lovpålagt ansvar for fordi systemet er dysfunksjonelt? I så fall er jeg uenig. Anonymkode: 5a731...b1d
AnonymBruker Skrevet i går, 19:49 #25 Skrevet i går, 19:49 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ts her. vi har vært innom logoped, men ble avvist der. Er nok mer språkforståelse som er utfordringen. Jeg er ikke fagperson, og har nok kanskje stolt veldig mye på at barnehagen skal vite hva de driver med. hadde barnehagen bedt om utredning eller observasjon eller hva det måtte være så hadde vi gått med på alt. Men ingenting slik har blitt tatt opp. jeg regner jo med at de jobber både med mitt barn som plager andre, og at de jobber med å trygge de han skremmer. Men jeg ønsker helt konkrete ting å gjøre hjemme. Type aktiviteter, bøker osv osv osv. for det er jo tydelig at drt vi gjør til nå ikke fungerer Anonymkode: d7fa3...cd2 Svak språkforståelse hos et førskolebarn bør absolutt vurderes av fagfolk. Det er mye forskning som understøtter at ordforråd og språkutfordringer i barnehagealder forplanter seg gjennom hele skoleløpet om det ikke jobbes intensivt med. Har du vurdert DLD/spesifikke språkvansker? Å jobbe med å forstå egne og andres følelser er generelt nyttig for å dempe aggresjon. Typisk ved å snakke om hendelser, lese bøker som krever refleksjon og benevne i hverdagen. Anonymkode: 5a731...b1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå