AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:20 #1 Skrevet tirsdag kl. 20:20 Hei en liten en med stille refluks, hun er plaget gjennom hele dagen - men topper seg på kveldene. hun har EKSTREMT mye luft som kommer både opp og ned, men det kan gå opp mot en time før det kommer opp. Vi gjør alt vi klarer for å lindre. Bæresjal for alle hviler, sitter en god stund etter måltider, begrenser mengden amming for å gjøre det mest mulig skånsomt for den lille magen. Virker som det er luften som skal opp som er mest trøblete, virker ikke smertepåvirket andre veien. Ønsker å forsøke Semper dråper nå, begynner å bli litt desperat. Noen som har opplevd effekt av Semper på luftsmerter som skal opp og ikke ned? 🤞🤞🤞 Anonymkode: 050e8...d07
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:34 #2 Skrevet tirsdag kl. 20:34 Først og fremst: hvor gammel er baby? Anonymkode: 3ec20...ae5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:39 #3 Skrevet tirsdag kl. 20:39 7 uker nå. Hun følges opp av barnelege på grunn av uttalte plager med refluks. Kan ikke ligge flatt blant annet; da svelges det enorm. I første omgang gjør vi blant annet alle tiltakene nevnt over + at jeg har kuttet ut melkeprotein. Vi har hatt en bedring på hveselydene fra svelget, men rap/luft er fortsatt krevende. Hele hennes våkentid handler om å få opp luft, ellers blir hun vekket av det hver gang hun sovner - blir overtrøtt, skriker og svelger enda mer luft. Anonymkode: 050e8...d07
AnonymBruker Skrevet i går, 06:51 #4 Skrevet i går, 06:51 Semper er melkesyrebakterier som i teorien skal hjelpe til i tarmene. Altså ikke gjøre noe med raping. Vi brukte semper+magemassasje+sykling for å redusere luftsmerter fra promping hos min baby. Jeg stusser over beskrivelsen din. Trodde stille refluks kom av svak lukkemuskel øverst i magesekken, da gir det vel ikke mening av raping skal være så vanskelig for lille? Tar dere rape-pauser når dere ammer/gir flaske? Anonymkode: b300b...966
AnonymBruker Skrevet i går, 07:38 #5 Skrevet i går, 07:38 Det er riktig at stille refluks kommer som en konsekvens av umoden lukkemuskel, som i all hovedsak er helt vanlig hos små - utfordringen her er at hun er såpass plaget av det at hun ikke kan ligge flatt. Når det er stille refluks er en av utfordringene at mageinnhold ikke kommer opp, men blir værende i spiserøret og irritere/skape inflammasjon i svelget. Det er ikke nødvendigvis sånn at utfordringene hennes med luft henger samme med stille refluks, men det er enda et element som kan skape ubehag for henne. Så vi er egentlig bare på utkikk etter å lindre det vi klarer når hun er såpass plaget med refluks i utgangspunktet. Anonymkode: 050e8...d07
AnonymBruker Skrevet i går, 07:45 #6 Skrevet i går, 07:45 Semperdråper hadde ingen effekt på stille refluks her. Det var ikke så mye luft som var problemet her, men magesyre som kom opp. Fikk ingen hjelp fra helsevesenet, men jeg har flere venner som har fått medisin som har hjulpet. Det som hjalp litt her var å ha ungen liggende på sin venstre side, med hodet på min arm, og hele senga litt oppreist i hodeenden. Vi brukte og mye tid på å være oppreist, ha bevegelse på magen, sykle med beina. Det gikk over etter hvert, men var kjipt for alle parter mens det sto på! Anonymkode: 87c3c...321
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå