AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:08 #1 Skrevet tirsdag kl. 20:08 Hei, noen som har erfaring med å melde seg som arbeidssøker selvom man alt har en jobb? Ønsker å bytte.. hvordan kan nav hjelpe? Anonymkode: daf05...513
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:09 #2 Skrevet tirsdag kl. 20:09 Tipper du kan registrere deg på nettet og få bedre svar av ditt lokale NAV-kontor. Anonymkode: b9d62...5b0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:17 #3 Skrevet tirsdag kl. 20:17 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ønsker å bytte.. hvordan kan nav hjelpe? Anonymkode: daf05...513 Har du noen utfordringer som gjør at du ikke kan søke på ny jobb på vanlig måte? Anonymkode: d4f07...1db 10 1
mommyaka Skrevet tirsdag kl. 20:17 #4 Skrevet tirsdag kl. 20:17 Kan du ikke bare søke selv? Masse jobber på finn,nav etc Om.du er på dagpenger etc kan de kanskje hjelpe. Men ikke om du har jobb 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 04:37 #5 Skrevet onsdag kl. 04:37 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du noen utfordringer som gjør at du ikke kan søke på ny jobb på vanlig måte? Anonymkode: d4f07...1db Jepp, hadde hjelp av nav til min nåværende jobb Anonymkode: daf05...513
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 04:52 #6 Skrevet onsdag kl. 04:52 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jepp, hadde hjelp av nav til min nåværende jobb Anonymkode: daf05...513 Men vet ikke om de vil hjelpe på samme måte nå som jeg står i jobb, derfor jeg lurte på om folk har erfaring. Men er vel bare å høre da Anonymkode: daf05...513
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:27 #7 Skrevet onsdag kl. 05:27 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, noen som har erfaring med å melde seg som arbeidssøker selvom man alt har en jobb? Ønsker å bytte.. hvordan kan nav hjelpe? Anonymkode: daf05...513 Du kan melde deg som arbeidssøker. Du vil ta få et vedtak med vurdering av ditt bistandsbehov. Når du har en jobb vil du sannsynligvis få vedtak på at du ikke har behov for bistand fra nav til å komme i jobb, og bli henvist til nav.no og arbeidsplassen.no for informasjon. At du ønsker å bytte jobb er ikke god nok grunn for å få omfattende bistand. Når du allerede er i jobb vil du ikke ha behov for hjelp. Du vil derfor ikke få noe snnet fra nav, og du vil sannsynligvis få beskjed om å finne en ny jobb selv eller sørge for å stå i den jobben du har. Nav hjelper folk ut i ethvert mulig arbeid. De hjelper deg ikke med å finne drømmejobben eller en bedre jobb. Det må du klare selv. Er du data-ingeniør og arbeidsledig, så anser nav sin plikt som oppfylt dersom du får jobb i en matbutikk. Det tas ikke hensyn til utdanning, folk må ta den jobben de får tilbud om dersom de er kvalifisert, uansett om det er 4 nivåer under kompetansenivået og ønsket nivå. Ethvert arbeid med andre ord. Om du registrerer deg som arbeidssøker må en veileder ved ditt kontor vurdere ditt behov for bistand ut fra informasjonen du gir, og deretter generere et vedtak til deg, der de ber deg håndtere din egen situasjon. Dette krever ressurser bare så du vet det. Ressurser som heller kunne vært brukt til mennesker som faktisk er arbeidsledige og har behov for den bistanden. Alle andre skal selv sørge for å holde seg i jobb. Vil du ha ny jobb må du søke på den selv. Anonymkode: 85b53...443 4 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:05 #8 Skrevet onsdag kl. 10:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan melde deg som arbeidssøker. Du vil ta få et vedtak med vurdering av ditt bistandsbehov. Når du har en jobb vil du sannsynligvis få vedtak på at du ikke har behov for bistand fra nav til å komme i jobb, og bli henvist til nav.no og arbeidsplassen.no for informasjon. At du ønsker å bytte jobb er ikke god nok grunn for å få omfattende bistand. Når du allerede er i jobb vil du ikke ha behov for hjelp. Du vil derfor ikke få noe snnet fra nav, og du vil sannsynligvis få beskjed om å finne en ny jobb selv eller sørge for å stå i den jobben du har. Nav hjelper folk ut i ethvert mulig arbeid. De hjelper deg ikke med å finne drømmejobben eller en bedre jobb. Det må du klare selv. Er du data-ingeniør og arbeidsledig, så anser nav sin plikt som oppfylt dersom du får jobb i en matbutikk. Det tas ikke hensyn til utdanning, folk må ta den jobben de får tilbud om dersom de er kvalifisert, uansett om det er 4 nivåer under kompetansenivået og ønsket nivå. Ethvert arbeid med andre ord. Om du registrerer deg som arbeidssøker må en veileder ved ditt kontor vurdere ditt behov for bistand ut fra informasjonen du gir, og deretter generere et vedtak til deg, der de ber deg håndtere din egen situasjon. Dette krever ressurser bare så du vet det. Ressurser som heller kunne vært brukt til mennesker som faktisk er arbeidsledige og har behov for den bistanden. Alle andre skal selv sørge for å holde seg i jobb. Vil du ha ny jobb må du søke på den selv. Anonymkode: 85b53...443 Var det jeg lurte på da, hvor mye de "gidder" å hjelpe nå som jeg er i en jobb. Ikke "kan du ikke søke selv da?" Jo jeg gjør det også.. så får jeg fortsette med det.. Takk for meg Hyggelig med "hjelp" Anonymkode: daf05...513
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:10 #9 Skrevet onsdag kl. 10:10 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var det jeg lurte på da, hvor mye de "gidder" å hjelpe nå som jeg er i en jobb. Ikke "kan du ikke søke selv da?" Jo jeg gjør det også.. så får jeg fortsette med det.. Takk for meg Hyggelig med "hjelp" Anonymkode: daf05...513 Jeg har ikke erfaring med det (jeg er ufør og meldte meg som arb.søker hos nav). MEN den erfaringen jeg har tilsier at 1. det kommer ofte an på saksbehandler man får og 2. det skader ikke å prøve, det er bare å melde seg av som arb.søker igjen om du skjønner de ikke kan hjelpe deg Så prøv du! Det som skjer er at NAV da kontakter deg og du får tildelt en kontaktperson + får en måte ha en dialog på inne på dittnav. Anonymkode: cde32...8f2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:18 #10 Skrevet onsdag kl. 10:18 Har du noen sykdom eller utfordringer som gjør det vanskeligere for deg å skaffe jobb? Er du i fast 100% stilling i din nåværende jobb? Litt vanskelig å komme med råd når du ikke skriver så mye om situasjonen, men om du er frisk og i vanlig jobb er det egentlig bare å søke på egen hånd, du kan eventuelt få hjelp av nav til jobbsøker - kurs men det er ganske grunnleggende hvor man lærer å sette opp CV, skrive jobbsøknader osv 🙂 Anonymkode: 45d45...6db 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:59 #11 Skrevet torsdag kl. 19:59 Du kan registrere deg som arbeidssøker ja, men nav gir deg ikke noen topp jobber. Det er kanskje en ekstrahjelp stilling på en butikk du får typ, og da har de fått deg i arbeid, så da har de gjort jobben sin sånn sett. Anonymkode: 64b54...973
AnonymBruker Skrevet i går, 10:06 #12 Skrevet i går, 10:06 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du kan registrere deg som arbeidssøker ja, men nav gir deg ikke noen topp jobber. Det er kanskje en ekstrahjelp stilling på en butikk du får typ, og da har de fått deg i arbeid, så da har de gjort jobben sin sånn sett. Anonymkode: 64b54...973 Til alle dere som trur at jeg leter etter sjefsjobb i øverste rang så tar dere feil. Jeg vil bare bytte til noe annet, miljøet her er for dårlig og blir deppa hver dag av å komme hit. Anonymkode: daf05...513
AnonymBruker Skrevet i går, 10:08 #13 Skrevet i går, 10:08 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til alle dere som trur at jeg leter etter sjefsjobb i øverste rang så tar dere feil. Jeg vil bare bytte til noe annet, miljøet her er for dårlig og blir deppa hver dag av å komme hit. Anonymkode: daf05...513 Jeg ligger allerede inne i systemet til nav da jeg gikk på aap før, så de vet om mine problemer Anonymkode: daf05...513
AnonymBruker Skrevet i går, 10:09 #14 Skrevet i går, 10:09 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ligger allerede inne i systemet til nav da jeg gikk på aap før, så de vet om mine problemer Anonymkode: daf05...513 Da er det bare å kontakte dem og høre. Bare de som kan gi deg et svar her. Anonymkode: f05e6...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Skrevet 11 timer siden Du vil ikke bli prioritert til å få hjelp. Du vil få et vedtak hvor du får beskjed om at de vurderer at du selv kan skaffe deg en jobb. Det er nye retningslinjer nå om at kun langtidsledige eller de med nedsatt arbeidsevne får bistand. Rett og slett for å spare penger da ressursene skal brukes på den tyngste gruppen. Anonymkode: 67a13...957 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Skrevet 11 timer siden Du blir ikke prioritert Anonymkode: 83df6...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du blir ikke prioritert Anonymkode: 83df6...6a9 Har ikke dårlig tid, så det gjør ikke noe, vil bare vite om jeg kan få hjelp av de igjen Anonymkode: daf05...513
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå