AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Ha ikke hatt valp og barn samtidig før, og nå er jeg veldig usikker på reglene for barna rundt valpen 😅 Føler jeg sier nei, ikke sånn, stopp, ikke ditten, forsiktig, ikke datten til barna hele tiden. Buret er selvsagt no go-zone, samt når hunden sover ellers rundt om i huset, lekene til hunden er hennes, ikke løpe eller hoppe inne, ikke leke med hunden med hender eller føtter.. Og sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farta. Valpen er nettopp kommet i hus, så vi må jo begrense leietid osv også for å sørge for nok ro, og det hjelper ikke at absolutt alle vennene vil komme å hilse på så jeg må så mer nei enn jeg noen gang har gjort før, og jeg er ganske streng fra før 😆 Hvilke regler har dere, eller tenker dere er innafor/nødvendig? Anonymkode: 27f28...484
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Jeg lar ingen andre barn omgås hunden min. Barn gjør dumme ting og hunden holdes ansvarlig. Anonymkode: 88f25...dd4 1 2
Crazydoglady Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ha ikke hatt valp og barn samtidig før, og nå er jeg veldig usikker på reglene for barna rundt valpen 😅 Føler jeg sier nei, ikke sånn, stopp, ikke ditten, forsiktig, ikke datten til barna hele tiden. Buret er selvsagt no go-zone, samt når hunden sover ellers rundt om i huset, lekene til hunden er hennes, ikke løpe eller hoppe inne, ikke leke med hunden med hender eller føtter.. Og sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farta. Valpen er nettopp kommet i hus, så vi må jo begrense leietid osv også for å sørge for nok ro, og det hjelper ikke at absolutt alle vennene vil komme å hilse på så jeg må så mer nei enn jeg noen gang har gjort før, og jeg er ganske streng fra før 😆 Hvilke regler har dere, eller tenker dere er innafor/nødvendig? Anonymkode: 27f28...484 Kommer jo litt an på alder på barna, hvilken hund (energinivå, stressnivå, adferd osv), hva du prøver å evt unngå. Personlig foretrekker jeg å skille hund og barn en hel del (valpegrind er fint, evt bånd på valpen sammen med oss voksne så den må holde seg i ro her og ikke løpe etter/ fotfølge barna over alt). Fordi det skaper mye bedre ro og mye mindre mas på både barn og hund. Og barna kan være barn, og hunden kan lære seg å se at barn løper osv uten at den skal være med å løpe etter. Og heller sørge for at interaksjon blir mer kvalitet over kvantitet, helst når jeg kan være med å delta aktivt og vi kan trene, gå tur eller gjøre noe konstruktivt, sammen. Altså inkl barna i trening. 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg lar ingen andre barn omgås hunden min. Barn gjør dumme ting og hunden holdes ansvarlig. Anonymkode: 88f25...dd4 Godt tips! Mener du fullstendig, eller uten deg til stede? Har du barn selv? Hvordan syns du dette tas i mot utenfra? Anonymkode: 27f28...484
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Crazydoglady skrev (20 minutter siden): Kommer jo litt an på alder på barna, hvilken hund (energinivå, stressnivå, adferd osv), hva du prøver å evt unngå. Personlig foretrekker jeg å skille hund og barn en hel del (valpegrind er fint, evt bånd på valpen sammen med oss voksne så den må holde seg i ro her og ikke løpe etter/ fotfølge barna over alt). Fordi det skaper mye bedre ro og mye mindre mas på både barn og hund. Og barna kan være barn, og hunden kan lære seg å se at barn løper osv uten at den skal være med å løpe etter. Og heller sørge for at interaksjon blir mer kvalitet over kvantitet, helst når jeg kan være med å delta aktivt og vi kan trene, gå tur eller gjøre noe konstruktivt, sammen. Altså inkl barna i trening. Herlig, bånd innendørs var genialt. For å hindre barna i å løpe/herje overalt er umulig. Pdd er stuene delt i to, og de får ikke løpe/herje/hope der hunden er, men de får ikke lenger til å gå mellom stuene gjennom grinda uten at hunden følger etter så det er bare halvhjerta nå. Bruker du sele eller halsbånd i slike tilfeller? Anonymkode: 27f28...484
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Barna er for øvrig 4 og 7 år. 4 åringen er litt all over the place og er ganske uforutsigbar, kan man si. 7åringen er ekstremt "godt oppdratt" 😅 Anonymkode: 27f28...484
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Godt tips! Mener du fullstendig, eller uten deg til stede? Har du barn selv? Hvordan syns du dette tas i mot utenfra? Anonymkode: 27f28...484 Ikke meg du siterer, men jeg har to barn i bhg-alder, og de får aldri være alene med hunden vår. Hunden lukkes unna til annet rom om jeg må forlate etasjen. Hunden er alltid et annet sted i huset når vi har besøk av andre barn. Unødvendig stress for hunden. Anonymkode: e0ad8...177 2
Crazydoglady Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Herlig, bånd innendørs var genialt. For å hindre barna i å løpe/herje overalt er umulig. Pdd er stuene delt i to, og de får ikke løpe/herje/hope der hunden er, men de får ikke lenger til å gå mellom stuene gjennom grinda uten at hunden følger etter så det er bare halvhjerta nå. Bruker du sele eller halsbånd i slike tilfeller? Anonymkode: 27f28...484 Foretrekker egentlig halsbånd, blir ofte mindre surr. Men man må jo evt se an hunden og situasjonen litt. Blir det mye rykk og napp så er kanskje sele bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå