Gå til innhold

Steinsprut

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjørte fra jobb og fikk en steinsprut på frontruta. Er lite, men hvor fort bør jeg fikse det? Dekker alle bilforsikring det? Har kasko gjennom gjensidige

Anonymkode: 2fb82...bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kasko dekker rep av skaden, om den lar seg fikse. Er lurt å få gjort noe med det før frost igjen, og det kan bli større og av vridninger i bilen.

Endret av tdm900
Skrevet

Sett en gjennomsiktig tapebit over for å hindre støv og skitt der inntil du får fikset det.

Anonymkode: 9f040...2a8

Skrevet

Ja de fikser det, både på delkasko og fullkasko, men få sjekka det før den utvider seg, da må du kanskje skifte hele ruta som jeg måtte. 

Anonymkode: a0afe...388

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sett en gjennomsiktig tapebit over for å hindre støv og skitt der inntil du får fikset det.

Anonymkode: 9f040...2a8

Skal bestille time til Torsdag 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja de fikser det, både på delkasko og fullkasko, men få sjekka det før den utvider seg, da må du kanskje skifte hele ruta som jeg måtte. 

Hvor fort gikk det etter at skaden var skjedd?

Skrevet

Sprekker ruta må du ut med noen tusen i egenandel. Ikke varm opp ruta for mye i morgen tidlig og torsdag.

Anonymkode: 52207...a4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor fort gikk det etter at skaden var skjedd?

2-3 uker ca, du har god tid

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjørte fra jobb og fikk en steinsprut på frontruta. Er lite, men hvor fort bør jeg fikse det? Dekker alle bilforsikring det? Har kasko gjennom gjensidige

har hatt en (steinsprut) i mer enn ett år. Ser ikke på det som en nødsituasjon..

Skrevet

Jeg har vært gjennom det samme, men det gikk en måned før jeg oppdaget det. Bestilte time på Hurtigruta (man får time på dagen), men de sa dette bare var et overflatesår og ikke noe å gjøre med. Det skal være en større skade før de trenger å gjøre noe med det, dvs. om det er fare for sprekk. 

Skrevet
NatNat skrev (5 minutter siden):

har hatt en (steinsprut) i mer enn ett år. Ser ikke på det som en nødsituasjon..

Jeg har ikke opplevd dette før. Er redd for at den blir større sånn at hele ruta må skiftes 

Skrevet
911 skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært gjennom det samme, men det gikk en måned før jeg oppdaget det. Bestilte time på Hurtigruta (man får time på dagen), men de sa dette bare var et overflatesår og ikke noe å gjøre med. Det skal være en større skade før de trenger å gjøre noe med det, dvs. om det er fare for sprekk. 

Hvordan vet man forskjell på overflatesår eller noe som må fikses?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet man forskjell på overflatesår eller noe som må fikses?

Overlat dette til fagfolk 👍 Jeg trodde jeg måtte få dette fikset.

Skrevet
911 skrev (26 minutter siden):

Overlat dette til fagfolk 👍 Jeg trodde jeg måtte få dette fikset.

Da drar jeg og sjekker det😀

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Putt på gjennomsiktig teip. Og bestill time, så avgjør de

AnonymBruker
Skrevet
moomino skrev (På 5.3.2026 den 20.51):

Putt på gjennomsiktig teip. Og bestill time, så avgjør de

Håper at jeg får det fikset i neste uke. Ble liggende med feber, så fikk ikke ordnet noe de siste dagene 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...