Gå til innhold

sjokolade kake i airfryer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har oppskrift på sjokoladekake i airfryer? Jeg har lyst til å lage en kake i helgen, men en vanlig langpanne blir altfor mye for bare meg og mannen.

Anonymkode: 9adfd...ec3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare lage i en ildfast form? :klo: 

Anonymkode: 1063d...bd8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Som jeg sa, en vanlig langpanne blir jo altfor mye, derfor vil jeg lage kaken i airfryer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som jeg sa, en vanlig langpanne blir jo altfor mye, derfor vil jeg lage kaken i airfryer.

Nå er jo ikke ildfast form like stor som en langpanne heller, du kan bruke en passe stor form :vetikke:  

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er jo ikke ildfast form like stor som en langpanne heller, du kan bruke en passe stor form :vetikke:  

Jeg har ikke så små former, men hadde jeg hatt det, hadde det vært et fett for meg å lage kaken enten i stekeovnen eller i airfryeren.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke egne oppskrifter kun for airfryer. Har du oppskrift for stekeovn så er det null problem å bruke denne for airfryer. Problemet ditt er at du ikke har liten nok form, så da får du enten dra ut og kjøpe mindre form, lage i ei form som du har, og steke i stekeovnen, eller fylle kurven i airfryeren med bakepapir, og bruke den som form.

Anonymkode: fbbb8...427

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kommer langt med aluminiumsfolie.

Anonymkode: 9b8cc...f1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke egne oppskrifter kun for airfryer. Har du oppskrift for stekeovn så er det null problem å bruke denne for airfryer. Problemet ditt er at du ikke har liten nok form, så da får du enten dra ut og kjøpe mindre form, lage i ei form som du har, og steke i stekeovnen, eller fylle kurven i airfryeren med bakepapir, og bruke den som form.

Anonymkode: fbbb8...427

Haha, ja, det går sikkert å bruke en hvilken som helst form – men jeg prøver å lage noe som faktisk funker i airfryeren uten omvei. Noen som har prøvd og kan dele en liten oppskrift tilpasset kurven?

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "uten omvei"?
Kakeoppskrifter sier ofte noe om anbefalt størrelse på formen, eneste omveien du må gjøre er litt matte, for å gjøre om enhver oppskrift til å passe formen du har. Eller tenker du at alle airfryere er like også?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det ikke vært like greit å søkt opp "sjokoladekake i kopp" eller tilsvarende? 
Da kan du lage to, sette koppene i Airfryer, eller stekeovn eller hvor du vil, og få et lite kakestykke til hver. 

Jeg ville antagelig tatt en oppskrift jeg hadde, og halvert den. Men vi har ganske stor Airfryer. 

Anonymkode: a2f8e...fc5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kakeoppskrifter sier ofte noe om anbefalt størrelse på formen, eneste omveien du må gjøre er litt matte, for å gjøre om enhver oppskrift til å passe formen du har. Eller tenker du at alle airfryere er like også?

Jeg mente egentlig bare at det hadde vært enklere å følge en oppskrift som allerede er tilpasset airfryer og mindre mengder, så slipper man å regne så mye om eller gjette på temperatur og tid. Jeg vet godt at det finnes ulike størrelser på airfryere, men jeg håpet noen hadde prøvd og kunne dele erfaring direkte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk, jeg fikk svar på det jeg spurte om! 😊 Jeg hadde satt pris på flere forslag til små kaker som funker i airfryer

Du klarte ikke å google selv…?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er en annen steketid og -grad på airfryer versus ovn. Kortere tid i airfryer. 

Anonymkode: 89b17...699

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fy søren for noen direkte hurper som henger på KG. Dere burde skamme dere som bare sprer eder og galle i alle type tråder.

Anonymkode: 10949...cdd

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (12 minutter siden):

Du klarte ikke å google selv…?

🤮

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fy søren for noen direkte hurper som henger på KG. Dere burde skamme dere som bare sprer eder og galle i alle type tråder.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

🤮

Det er vel strent talt DU som spyr eder og galle i denne tråden… 

Vi andre ga en tilbakemelding til trådstarter, med begrunnelse til og med. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tips til TS som jeg gjør er å måle formen jeg skal bruke og be om oppskrift fra ChatGPT, pleier funke veldig bra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...