Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kommentaren hans gikk da for faen ikke til sønnen deres. 

Anonymkode: ea456...c1e

Jo, det gikk til sønnen vår, og den kommentaren der er så barnslig at du har null å bidra med. Jeg snakker med voksne folk, ikke en som er så umoden som deg.

Anonymkode: 60eb4...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

"Det at du ikke skjønner hva det betyr å bli satt ut, er ikke mitt problem. Tidligere, når han sa upassende ting til meg, kunne jeg bare svare: 'Ja, tørr du å si sånt til moren din?' – og etter litt frem og tilbake forstod han det. Men jeg kan jo ikke si noe lignende når kommentaren hans gikk til sønnen vår, det ville blitt helt feil."

Så det forslaget du kom med holder ikke

Hvorfor setter du hele teksten din i hermetegn?

Skulle det være en forklaring på hvorfor forslaget mitt ikke holder? I så fall må du forklare det på en forståelig måte.

Edit: Egentlig bra at du ikke er fornøyd med forslaget mitt. Ønsker ikke å hjelpe så frekk folk som deg.

Endret av Grønnsaksvaffel
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det hormonene som tuller det litt til for deg?

Hvis ikke blir jeg bekymret for fremtiden til sønnen som skal vokse opp med frykt for at alt skal tolkes i verste mening.

Anonymkode: 25a6f...5e5

Selvfølgelig kommer sønnen vår ikke til å vokse opp med å tolke alt i verste mening. Dette handler ikke om frykt, men om at voksne må ta ansvar for sine egne ord. Når noe er upassende eller respektløst mot barnet vårt, setter vi grenser – det er forskjellen på humor og overtramp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det gikk til sønnen vår, og den kommentaren der er så barnslig at du har null å bidra med. Jeg snakker med voksne folk, ikke en som er så umoden som deg.

Nei. Den handlet om sønnen deres, den gikk ikke til sønnen deres. 

Du kan godt kalle meg umoden, altså. Du både skriver og argumenterer og er like skjør som et barn, så det er noe med både stein og glasshus som gjør at det ikke treffer all verden. Jeg kommenterte nå uansett bare at det åpenbart er feil å si at kommentaren gikk til sønnen deres. Den gikk til deg. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig kommer sønnen vår ikke til å vokse opp med å tolke alt i verste mening. Dette handler ikke om frykt, men om at voksne må ta ansvar for sine egne ord. Når noe er upassende eller respektløst mot barnet vårt, setter vi grenser – det er forskjellen på humor og overtramp.

Jeg tror ikke det blir lett for sønnen din.

Beklager.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager.

Det ser unektelig ut til å bli krevende. TS’ reaksjonsmønster er en ting, men det virker jo også som om foreldrene strever en del med kommunikasjonen når TS spør på nett om hvordan hun kan si «drit i å vitse sånn der» til mannen sin. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (9 minutter siden):

Hvorfor setter du hele teksten din i hermetegn?

Skulle det være en forklaring på hvorfor forslaget mitt ikke holder? I så fall må du forklare det på en forståelig måte.

Edit: Egentlig bra at du ikke er fornøyd med forslaget mitt. Ønsker ikke å hjelpe så frekk folk som deg.

Du, unnskyld meg, men er jeg frekk fordi jeg ikke synes kommentaren til mannen min var passende? Det må jeg si er noe vel spesielt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For det første er det ikke jeg som ble krenket – det var barnet. Hva man tåler eller ikke tåler, har ingenting med tema å gjøre. At du ser på det som humor, er ditt problem, ikke mitt. Jeg er for gammel for sånt

Jeg tror ikke fosteret i magen følte seg krenket. Du får bare å sitte på krenkekrakken hvis det er du vil men jeg ville nok heller kommunisert med mannen min og latt være å blåse en liten situasjon helt ut av proposisjoner. Da blir det travelt som småbarnsforeldre. 

Anonymkode: 66537...2f1

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Beklager.

Så du mener det er greit å komme med en så frekk kommentar bare fordi jeg ikke synes kommentaren fra mannen min var passende? Da er det faktisk deg som trenger hjelp. Mange andre her har også sagt at kommentaren ikke var passende i det hele tatt. Man kan ha forskjellige meninger – det at du synes det er helt greit, er ditt valg. Men det har overhodet ingenting å si for hvordan vår sønn vil ha det i oppveksten. At jeg bryr meg om ham, sier mye mer om at han vil få det bra, enn at du skal være så frekk og fremstille det som noe annet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke fosteret i magen følte seg krenket. Du får bare å sitte på krenkekrakken hvis det er du vil men jeg ville nok heller kommunisert med mannen min og latt være å blåse en liten situasjon helt ut av proposisjoner. Da blir det travelt som småbarnsforeldre. 

Anonymkode: 66537...2f1

Det handler ikke om meg, og det handler heller ikke om at fosteret skulle føle seg krenket. Det handler om at kommentaren til barnet vårt var fullstendig upassende, og det har ingenting med å blåse ting ut av proporsjoner å gjøre – det handler om respekt og grenser. Småbarnsliv eller ei, voksne må kunne ta ansvar for hva de sier

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du, unnskyld meg, men er jeg frekk fordi jeg ikke synes kommentaren til mannen min var passende? Det må jeg si er noe vel spesielt

Nei, du er frekk mot folk som svarer i tråden.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det at du tydeligvis har dårlig humor, har ingenting å gjøre med hva min mann og jeg aksepterer i vårt forhold. Når han selv ikke hadde turt å si noe sånt blant folk, sier det alt om at han vet og forstår hva som er akseptabelt og ikke – og det er helt klart at dette ikke var greit

Jeg synes vitsen var veldig kjedelig og absolutt ikke morsomt, men er helt enig i at det ikke handler om respekt for barnet (eller deg for den saks skyld). Så jeg er enig i at det går an å roe ned dette ti hakk, og ha litt takhøyde.

Mannen og jeg har forresten ganske mørk humor, og svært mye av det vi tuller om oss imellom kunne vi ikke sagt ute blant folk flest. 

Anonymkode: b2c81...b87

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kvalmt. 

Anonymkode: 9fb53...4c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For det første er det stor forskjell på hva jeg kan akseptere når det gjelder kommentarer om sønnen vår og hva han selv kommer til å si som tenåring. Jeg har null problemer med at han kan si ufine ting til meg, men barnet vårt i magen er noe jeg bryr meg om, og da er det helt uaktuelt å finne meg i upassende eller respektløse kommentarer rettet mot ham. Jeg har søsken, og de har sagt mye til meg – det tåler jeg, men når det gjelder barnet vårt, er det en helt annen situasjon. Om noen vil påstå at jeg er en dårlig mor fordi jeg setter grenser og bryr meg, er det helt absurd. En god mor bryr seg faktisk om upassende kommentarer, og å fremstille det som noe annet blir for meg fullstendig uforståelig og dumt

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg elsker mørk humor, men dette er bare kvalmt. Å spøke om spesifikke barns seksualitet bare byr meg så imot. Især små barn, og her gjelder det en som skapt kunne vært yngre. For å ikke snakke om at første graviditet og de første gangene med liv i magen burde oppleves viktig og spesielt for parret sammen. At far bare slenger ut en usmakelig spøk for anledningen skjønner jeg godt oppleves skuffende. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En god mor bryr seg faktisk om upassende kommentarer, og å fremstille det som noe annet blir for meg fullstendig uforståelig og dumt

En ting er i hvert fall sikkert.

Din sønn kommer til å runke. Mye.

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En ting er i hvert fall sikkert.

Din sønn kommer til å runke. Mye.

Så utrolig dum og barnselig kommentar 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (1 time siden):

Mange menn, meg selv inkludert, hadde ingen connection med fosteret. Dette endret seg etter fødsel. Denne mekanismen ligger nok dypt implantert i mannehjernen, det virker ulogisk om (steinalder-)menn skulle investert mye i et ufødt barn. 

Vitsen var ikke spesielt morsom, men jeg synes reaksjonene hittil har vært i overkant dramatiske. 
Er det virkelig så lav takhøyde hjemme hos dere?

Mange kvinner har også null kontakt med ungen i magen, meg inkl. Kjente selvfølgelig bevegelser, men ikke noe jeg la så mye i. Det ble ikke virkelig før en stund etter fødsel for min del. 

Anonymkode: 69d94...d3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
snillOnkel skrev (2 timer siden):

Mange menn, meg selv inkludert, hadde ingen connection med fosteret. Dette endret seg etter fødsel. Denne mekanismen ligger nok dypt implantert i mannehjernen, det virker ulogisk om (steinalder-)menn skulle investert mye i et ufødt barn. 

Vitsen var ikke spesielt morsom, men jeg synes reaksjonene hittil har vært i overkant dramatiske. 
Er det virkelig så lav takhøyde hjemme hos dere?

Vi er vel ikke i steinalderen?

Anonymkode: 7d841...235

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så utrolig dum og barnselig kommentar 

Kjenner du på skam over kroppslige funksjoner?

Ikke la dette føres over på din sønn. La din mann fleipe om sånt og ufarliggjør det hele.

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...