AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden I dag sa jeg til mannen min at jeg kjente bevegelser i magen fra gutten vår, og han svarte: "Tar han seg en ronk da." Jeg syntes dette var veldig upassende og ubehagelig. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si til ham at slike kommentarer ikke er greie, og at det føles respektløst. Hvordan kan jeg kommunisere til ham på en tydelig måte at sånt ikke bør sies? Anonymkode: 60eb4...92c 12
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Er han 15 år gammel?? Herregud for en kommentar... Anonymkode: 9c9e2...58d 26
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I dag sa jeg til mannen min at jeg kjente bevegelser i magen fra gutten vår, og han svarte: "Tar han seg en ronk da." Jeg syntes dette var veldig upassende og ubehagelig. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si til ham at slike kommentarer ikke er greie, og at det føles respektløst. Hvordan kan jeg kommunisere til ham på en tydelig måte at sånt ikke bør sies? Anonymkode: 60eb4...92c Er det ikke bare å si det rett ut? Anonymkode: 914e2...fe0 13 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I dag sa jeg til mannen min at jeg kjente bevegelser i magen fra gutten vår, og han svarte: "Tar han seg en ronk da." Jeg syntes dette var veldig upassende og ubehagelig. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si til ham at slike kommentarer ikke er greie, og at det føles respektløst. Hvordan kan jeg kommunisere til ham på en tydelig måte at sånt ikke bør sies? Anonymkode: 60eb4...92c For en idiot! Anonymkode: ce4c0...da1 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Er det første barnet hans? Han har ingen forbindelse med et barn han ikke har møtt og synes nok alt er helt fjernt og noe du prater om helt til gutten blir født. At han høres ut som en trettenåring kan du jo si til ham. Anonymkode: 05c42...c11 3 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Er du 15 år? Ellers hadde du bare ledd og sakt DUST! Anonymkode: 45aee...ae9 6 3
Seff Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Jeg har litt problemer med å tro at dette er første gang han kommer med en slibrig kommentar. Du må jo ha merket tendensene før? 4 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden Jeg er kvinne, og jeg humret av å lese HI😄 Det var jo bare en spøk? Min sønn ble født med digre føtter, og noe av det første jeg sa til mannen var "ja, du vet jo hva de sier om store føtter?" Han kvitterte med "store føtter, store hender?" og det syntes jeg bare var enda morsommere😄 Jeez, lev litt, da😄 Anonymkode: fb2fa...e9c 9 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Seff skrev (5 minutter siden): Jeg har litt problemer med å tro at dette er første gang han kommer med en slibrig kommentar. Du må jo ha merket tendensene før? Han har kommet med litt upassende komentarer før men det er lenge siden, altså før jeg ble gravid Anonymkode: 60eb4...92c 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det ikke bare å si det rett ut? Anonymkode: 914e2...fe0 jeg ble jo satt ut av det så viste ikke hva jeg skulle si der og da Anonymkode: 60eb4...92c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Jeg er enig i at det var en tåpelig kommentar, men likevel synes jeg at du overreagerer litt. Det finnes verre ting å slenge ut av seg, men du kan godt si til ham at det var litt unødvendig, men uten å lage scene. Anonymkode: f4e5e...f14 4 4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det første barnet hans? Han har ingen forbindelse med et barn han ikke har møtt og synes nok alt er helt fjernt og noe du prater om helt til gutten blir født. At han høres ut som en trettenåring kan du jo si til ham. Anonymkode: 05c42...c11 ja det er første barne Anonymkode: 60eb4...92c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden reagerte du ikke der og da? Det hadde jeg gjort, jeg hadde oppriktig spurt om han var seriøs og trodde dette var OK å si når han skal bli FAR og at han i så fall må ta seg noen runder og grave ned fjortissfaktene for det der er ikke humor og det er ikke greit.. Anonymkode: be891...d2a 4 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er enig i at det var en tåpelig kommentar, men likevel synes jeg at du overreagerer litt. Det finnes verre ting å slenge ut av seg, men du kan godt si til ham at det var litt unødvendig, men uten å lage scene. Anonymkode: f4e5e...f14 Enig. Det er jo ikke alt man trenger å tulle med men man trenger ikke å være overdramatisk heller. Anonymkode: 66537...2f1 4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg ble jo satt ut av det så viste ikke hva jeg skulle si der og da Anonymkode: 60eb4...92c Så si det nå som du vet hva du skal si, da…? Hvor hjelpeløs er det mulig å være? Ja, det var dust sagt, selv om det jo åpenbart var ment som en lavpanna spøk. Si fra om at du mener han skal gi faen i sånt. Anonymkode: ea456...c1e 2 1
snillOnkel Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden Mange menn, meg selv inkludert, hadde ingen connection med fosteret. Dette endret seg etter fødsel. Denne mekanismen ligger nok dypt implantert i mannehjernen, det virker ulogisk om (steinalder-)menn skulle investert mye i et ufødt barn. Vitsen var ikke spesielt morsom, men jeg synes reaksjonene hittil har vært i overkant dramatiske. Er det virkelig så lav takhøyde hjemme hos dere? 5 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er kvinne, og jeg humret av å lese HI😄 Det var jo bare en spøk? Min sønn ble født med digre føtter, og noe av det første jeg sa til mannen var "ja, du vet jo hva de sier om store føtter?" Han kvitterte med "store føtter, store hender?" og det syntes jeg bare var enda morsommere😄 Jeez, lev litt, da😄 Anonymkode: fb2fa...e9c Du fremstår like barnslig som han Anonymkode: 60eb4...92c 4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Skrevet 9 timer siden snillOnkel skrev (9 minutter siden): Mange menn, meg selv inkludert, hadde ingen connection med fosteret. Dette endret seg etter fødsel. Denne mekanismen ligger nok dypt implantert i mannehjernen, det virker ulogisk om (steinalder-)menn skulle investert mye i et ufødt barn. Vitsen var ikke spesielt morsom, men jeg synes reaksjonene hittil har vært i overkant dramatiske. Er det virkelig så lav takhøyde hjemme hos dere? Om man har en connection med barnet eller ikke, spiller ingen rolle – noen ting sier man rett og slett ikke, og det vet han også. Han hadde aldri turt å si noe sånt ute blant folk. Nei, vi er ikke lett krenkede, men det er faktisk forskjell på å tåle litt humor og på å vise respekt for barnet vårt Anonymkode: 60eb4...92c 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå