Gå til innhold

Fam kritisk til ALT

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min familie har en tendens til å reagerte negativt/kritisk til alt, som første respons. 

Jeg forstår det kommer av kjærlighet, men kjenner jeg er så lei. Hver gang jeg skal fortelle noe så tenker jeg alltid over de gode tingene for å "selge inn" nyheten. Er fint med kritisk stemme når det gjelder store avgjørelser, det er bare slitsomt at første responsen er negativ/kritisk. 

For eksempel fortalte vi at vi ser på et rekkehus med 3 etasjer og hage. Vi har råd til det og det er nærmere barnehagen. Første reaksjon? "Nei men det høres slitsomt ut. Tenkt hvis du vil ha vann så må du gå ned trappa til kjøkkenet/badet!". Dette sa bestemor på 80 år - selvsagt syntes HUN det blir slitsomt, men så skal ikke hu bo der.

Samt mer om at vi må tenke oss godt om og at det ikke ser ut som vi får så stort kjøkken(???). Nå bor vi i en relativt liten leilighet og har to barn, så her kan vi ikke bo mye lengre. 

Orker ikke.

Anonymkode: 5e316...87f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nesten sliten bare av å lese om det, så jeg kan tenke meg at det er slitsomt å oppleve, ja!

Jeg hadde vært fristet til å begynne å påpeke det av og til, at innimellom hadde det vært fint om de kunne kommentere det positive først.

Anonymkode: 127a4...d00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal satse på å endre Bestemor på 80, altså. Lær deg å ikke høre etter. 

Anonymkode: 67443...62e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er mine foreldre også; de finner alltid det negative og er ikke sen med å påpeke det. Men så snart valget vårt er tatt, være seg kjøp av hus, anskaffelse av kjæledyr eller bytte av jobb, så er det ikke måte på hvor fantastisk det er, og da hevder de at de alltid har syntes at det er fantastisk. Forstå det den som kan. Men slitsomt er det, så du har min medfølelse TS. 

Anonymkode: e2070...281

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...