Gå til innhold

Delt fast bosted, skolevalg.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uten å gjenfortelle hele bakgrunnen er far og jeg uenig i hvilken barneskole barnet skal gå på. 

Det er snakk om delt fast bosted 50/50. 

Barnet er folkeregisteret hos ham og han ønsker en annen kommunal skole enn nærskolen. Jeg ønsker nærskolen som er i nærheten av fars bopel. 

Slik jeg har skjønt det må begge foreldrene være enige om skolevalg, også kommunal skole innenfor bostedkommunen. Om de ikke er det, vil barnet få plass på nærskolen der det er folkeregisteret. Stemmer dette?

Jeg tenker nå kun på det juridiske, det er såklart mange hensyn å ta som jeg ikke går inn på her. 

Takk 😊

Anonymkode: 9c8bb...1cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke velge kommunal skole. Man får plass på nærskolen, eller så må man søke om å få starte på en annen skole. Det skal være tungtveiende grunner til å få starte på en annen kommunal. (Man kan søke seg til private selvsagt) 

Så du får nok viljen din her…

Anonymkode: c6e97...550

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Velg der barnet har bodd lengst og har vennene sine. 

Anonymkode: c191a...fc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her får vi ikke velge. Barna skal skrives inn på nærskolen sin. Kun i enkelte tilfeller at søknader om skolebytte blir innvilget 

Anonymkode: 1103b...7b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere ikke blir enige, blir det nærskolen, ja.

Anonymkode: bf037...e18

AnonymBruker
Skrevet

Her får vi heller ikke velge, det er nærskole. Rett og slett. 

Anonymkode: 31b52...2e6

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk ikke noe valg når våre skulle begynne på skolen. De fikk plass på skolen som var nærmest hjemmet.

Anonymkode: e9acb...1f0

AnonymBruker
Skrevet

Der vi bor får en kun lov å komme inn på det kommunen regner som din nærskole. Så og si lik 0 å få byttet til noe annet, kun evnt ved mobbing

Anonymkode: fef37...359

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...