AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Uten å gjenfortelle hele bakgrunnen er far og jeg uenig i hvilken barneskole barnet skal gå på. Det er snakk om delt fast bosted 50/50. Barnet er folkeregisteret hos ham og han ønsker en annen kommunal skole enn nærskolen. Jeg ønsker nærskolen som er i nærheten av fars bopel. Slik jeg har skjønt det må begge foreldrene være enige om skolevalg, også kommunal skole innenfor bostedkommunen. Om de ikke er det, vil barnet få plass på nærskolen der det er folkeregisteret. Stemmer dette? Jeg tenker nå kun på det juridiske, det er såklart mange hensyn å ta som jeg ikke går inn på her. Takk 😊 Anonymkode: 9c8bb...1cd
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Man kan ikke velge kommunal skole. Man får plass på nærskolen, eller så må man søke om å få starte på en annen skole. Det skal være tungtveiende grunner til å få starte på en annen kommunal. (Man kan søke seg til private selvsagt) Så du får nok viljen din her… Anonymkode: c6e97...550 3
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Velg der barnet har bodd lengst og har vennene sine. Anonymkode: c191a...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Her får vi ikke velge. Barna skal skrives inn på nærskolen sin. Kun i enkelte tilfeller at søknader om skolebytte blir innvilget Anonymkode: 1103b...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Om dere ikke blir enige, blir det nærskolen, ja. Anonymkode: bf037...e18
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Her får vi heller ikke velge, det er nærskole. Rett og slett. Anonymkode: 31b52...2e6
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Vi fikk ikke noe valg når våre skulle begynne på skolen. De fikk plass på skolen som var nærmest hjemmet. Anonymkode: e9acb...1f0
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Der vi bor får en kun lov å komme inn på det kommunen regner som din nærskole. Så og si lik 0 å få byttet til noe annet, kun evnt ved mobbing Anonymkode: fef37...359
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå