Murron Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Hei er det noen som har kjøpt sykkel derifra? så litt på denne til meg selv, men er meget skeptisk pga. prisen da. Er det noe søppel? http://www.biltema.no/products/product.asp...7&iItemId=93825 Har bare hatt DBS sykler tidligere og vært kjempefornøyd. Men evt. denne nye skal bare brukes i "naturen og slikt".
Bauche Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 (endret) Om man skal BRUKE sykkelen aktivt (ikke bare til og fra butikken, men f.eks sykle til jobb/lengre avstander, så tror jeg ikke du vil være fornøyd med denne sykkelen! Støtdempere, gode gir og gode bremser + rammevekt etc koster nok litt mere... Har heller kjøpt f.eks en merida på tilbud jeg altså... Endret 8. april 2006 av Bauche
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 8. april 2006 #3 Skrevet 8. april 2006 Hadde ikke kjøpt den!!! Har jobbet i en sportsforretning, og vi hadde drøssevis av sånne 'billige dritt' sykler inn til reparasjon. Var alltid noe kluss med de. Å itillegg veide de ofte unødvendig mye. De og Nakamura sykler, utrloig mye reperasjoner. Gå heller i en sportsforretning og be om hjelp, der får du en sykkel som er beregnet til ditt bruk, det er ofte kampanjer på sykler, å er du heldig så får du en MEGET god sykkel til en svært Billig penge!! Snakker bare av erfaring. Diamant og Merida har utrolig mye bra!!! Men mange mener man må opp i pris for å få en bra sykkel fra Merida. Jeg har liten erfaring med de billigste syklene dems. Men Diamant har jeg MEGET god erfaring med. Du trenger nødvendigvis ikke en fulldempet sykkel for å sykle i terreng, erfaringsmessig så er ikke dempingen bak så veldig mye å skryte av. Men demping foran er et MUST!! Se etter en sykkel med godt girsystem og bra bremser. Og en lett ramme. Det er ofte forskjellig girsystem foran og bak, det viktigste er å ha det beste bak. Ofte er det Shimano Deore foran og Shimano XT bak. Shimano XT og LX er et av de beste girene som finnes. Kombinasjonen av Deore og XT er på utrolig mange kampanje sykler. Jeg kjøpte meg en Diamant i fjor, da min gamle sykkel var utslitt. Hadde en meget god sykkel med carbon ramme fra merida, Det verste var at Diamanten jeg kjøpte på kampanje nesten virker bedre enn meridaen. Bortsett fra at den var litt tyngre i ramma, men ikke mye. Et eksempel på at man ikke nødvendigvis må betale flesk for å få en bra sykkel Gå på G-sport/Intersport å be om hjelpe og råd. Sykling skal være gøy, man skal ikke ergre seg over at man har kjøpt en dårlig sykkel. Lykke til
Tuddelidu Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 Eksen kjøpte billig sykkel på Europris i fjor, den gikk i stykker med en gang. Kjøp deg heller en skikkelig sykkel - det lønner seg nok i lengden!
Bauche Skrevet 8. april 2006 #5 Skrevet 8. april 2006 Diamant og Merida har utrolig mye bra!!! Men mange mener man må opp i pris for å få en bra sykkel fra Merida. Jeg har liten erfaring med de billigste syklene dems. Men Diamant har jeg MEGET god erfaring med. ← Jeg kjøpte en Merida (Matts sport og noen bokstaver bak tror jeg) til halv pris for noen år siden..(faktisk er det vel 6 år siden nå) - Jeg betalte 3500. Den har ikke hatt NOE plunder med seg og er en drøm å sykle på. (Og jeg sykler overalt -stort sett bestandig)Min erfaring er at på billigsyklene slår bakhjulet seg om man sykler mye i byen (opp og ned forauskanter), men på meridaen er hjulet fortsatt helt supert! Det med dempere er jeg ikke nødvendigvis enig med. Skal man ha dempere. Skal man ha dempere, må man betale for gode dempere. Billige dempere er så stive og med så dårlige justeringsmuligheter på demping at de ikke er verd det. Møtte en kar (som sykler nesten 5 mil til og fra jobb flere ganger i uka) som mente at man lett måtte betale opp imot 10 000 for gode dempere - men han var nok litt sykkelnerd Alle sykkelbutikker har gode tilbud. Gå for godt girsystem (shimano har flere versjoner, og de billige er ikke nødvendigvis gode) og gode bremser. - Det er slikt man irriterer seg over.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #6 Skrevet 8. april 2006 Hei er det noen som har kjøpt sykkel derifra? så litt på denne til meg selv, men er meget skeptisk pga. prisen da. Er det noe søppel? http://www.biltema.no/products/product.asp...7&iItemId=93825 Har bare hatt DBS sykler tidligere og vært kjempefornøyd. Men evt. denne nye skal bare brukes i "naturen og slikt". ← Styr unna Biltema, Europris og sånne butikker. Jeg husker at det var en test på slike sykler i fjor og mange av dem var direkte livsfarlige. Dårlige bremser, svak ramme mm. Skikkelig stas om det ryker i den verste nedoverbakka. Jeg har en Merida sykkel nå, og den er jeg kjempefornøyd med. De har mange forskjellige terrengsykler å velge i.
Kanutte Skrevet 8. april 2006 #7 Skrevet 8. april 2006 Jeg gikk til innkjøp av en litt dyrere sykkel for et par år siden. Kjøpte en hybrid og har aldri vært så fornøyd noen gang. Tror ikke jeg ville gått for en billig sykkel med mindre jeg hadde ekstremt dårlig råd. Det gir en helt annen opplevelse å sykle. Det blir ikke så tungt, og du mister ikke motivasjonen så fort.
Gjest Donna Skrevet 8. april 2006 #8 Skrevet 8. april 2006 Jeg ville aldri kjøpt en billig Merida-sykkel - det har jeg bare dårlig erfaring med. Hvis jeg skulle hatt en sykkel til 3-4000 så hadde jeg valgt DBS, som har mye bedre sykler - etter min erfaring. Kjøpte en Merida til 3500 og den røk i løpet av 1 år - mens min DBS Logic til 4000 er like god fremdeles. Solgte den til venninnen min da jeg kjøpte meg en nyere Logic nylig, og hun elsker den "nye" sykkelen sin. Jeg sykler nå på en DBS Logic til 6000 kroner - og det er den desidert beste sykkelen jeg noensinne har syklet på. Men det er en hybrid som ikke egner seg for sykling i skog og mark. Jeg vet om folk som har kjøpt sykler på Biltema og aldri hatt noen problemer med dem - men det er mennesker som ikke sykler så veldig mye. Tror at mye kommer an på hvordan og hvor mye sykkelen blir brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå