AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:00 #1 Skrevet mandag kl. 12:00 Jeg ble alvorlig utbrent i fjor og har vel endelig innsett at jeg må ta vare på meg selv og helsa for å kunne ivareta andre. Har mann og to barn og et krevende yrke, og jeg har IBS som gir sine begrensninger. Vurderer derfor en tur alene for å lade opp batteriene uten at noen trenger noe av meg. Kunne tenke meg å dra til Budapest og termalkildene der. Noen som har gjort dette og kan anbefale sted å bo og ting å gjøre? Anonymkode: f6298...1c1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:17 #2 Skrevet tirsdag kl. 08:17 Ta en tur på fjellet i Norge i stedet... Anonymkode: 94a99...2a8 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:21 #3 Skrevet tirsdag kl. 08:21 Prøv Finnskogtoppen Velværehotell Anonymkode: 7398a...df0 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:29 #4 Skrevet tirsdag kl. 08:29 Jeg reiste alene til Budapest for noen år siden. Var ikke på noe bad/spa. Meldte meg på guida gruppetur rundt om i byen. Mye krigshistorie der og gamle bygninger. Var også på krigsmuseet der. Shoppet. Ellers var det en fin by med hjelpsom befolkning. Maten var billigere enn Norge på restaurant osv. Bra kjøpesenter. Anonymkode: 3955b...5cc 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 9.17): Ta en tur på fjellet i Norge i stedet... Anonymkode: 94a99...2a8 Så kjedelig Anonymkode: 97f42...473
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 9.21): Prøv Finnskogtoppen Velværehotell Anonymkode: 7398a...df0 Det er jo ikke Budapest så hva er poenget ditt? Anonymkode: 97f42...473
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Jeg har vært 2 ganger alene der. Gått gjennom alle sentrumsnære bad. Anbefales! Bodde i jødiske kvartalet begge gangene. Husker ikke hotellet første gangen og Airbnb andre gangen. Mange gode restauranter og drinkbarer i området der. Tok også en sånn elvecruise med middag en kveld. Kjempefine turer! Anonymkode: fb6b2...b7e
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Budapest er et glimrende valg! Overnatting: Mange gode hoteller. Anbefaler å bo sentralt på Pest-siden, gjerne ved den store ringveien (körúten), der trikkelinje 4-6 går, og det er også metrostopper ved de fleste større kryssene der. Mat: Masse gode restauranter, sjekk rundt på nettet hva som anbefales akkurat nå (da bør du i tilfelle bestille bord først). Aktiviteter: Anbefaler Széchenyi - et termalbad, ligger midt i byparken. Ta med slipperser. Det er bad ute, men husk at det også er bad i ulike temperaturer innendørs (på langsiden), få med deg dem! På sommeren er en dag på Palatinus helt herlig, det er et utendørsbad (termalbad igjen) på Margitøya. Kom tidlig og kapre deg en solstol, ligg der resten av dagen. Margitøya er et herlig sted å slappe av, med musikkfontener, fantastiske trær, mat etc. Ta en tur på slottshøyden. Touristy, but nice! Anbefaler en tur inn i Mattiaskirken, det er verdt det. En guidet tur i parlamentet er også verdt tiden og pengene. Terror Háza, et museum som handler om sovjettiden. Vandre nede ved Donau, gå gjerne ned ved den store grønne brua (har glemt hva den heter). Gå i retning Parlamentet. Der er det et veldig fint og stillferdig minnesmerke over Holocaust. Synagogen (verdens nest største) er verdt en guidet tur. Anonymkode: 73b87...396 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå