AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg trenger litt andres tanker og erfaringer ❤️ Jeg er gravid og var i dag hos legen og ble sykemeldt, og jeg kjenner veldig på dårlig samvittighet. Det er snakk om et vikariat som varer fra januar til ut august. Nå har vi kommet til mars og jeg er allerede sykemeldt. Formen min er veldig varierende. Noen dager fungerer jeg ganske greit, andre dager er jeg helt slått ut av kvalme og utmattelse. Jeg ba faktisk ikke om sykemelding selv heller, det var legen som bestemte det etter at vi snakket om hvordan jeg har det. Jeg ble 100 % sykemeldt denne uken og 50 % noen uker fremover. Tenker uansett å jobbe litt denne uken når jeg er i form til det. Likevel kjenner jeg på skam. Jeg føler meg «lite robust», og synes det er ekstra vanskelig siden det er et vikariat. Jeg hadde jo lyst til å vise at jeg kan og vil, og så føles det som om jeg svikter allerede. Samtidig er det en lettelse å kunne puste litt og ikke presse meg helt over grensa. Er det flere som har opplevd å bli sykemeldt tidlig i graviditeten – spesielt i vikariat eller ny jobb? Hvordan håndterte dere den dårlige samvittigheten? Jeg vet rasjonelt at dette er kropp og biologi, og at jeg ikke kan styre det. Men følelsene henger ikke helt med. Tar veldig gjerne imot andres erfaringer og perspektiver 💛 Anonymkode: c082b...0fb
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Hvor langt er du på vei? Er det noen utsikter for fast jobb, eller bare et vikariat? Anonymkode: b1101...a3d
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Jeg er 7+4 uker, så jeg håper det verste går over til uke 12. Jeg har jobbet som frilans for jobben siden mars, 100% i sommer, og nå 100% 8 måneders vikariat. Det er vanskelig å si noe om videre løp, men jeg tror ikke det er uaktuelt. Det kommer derimot mer an på økonomi osv videre. Er ikke så ofte de ansetter nye. Anonymkode: c082b...0fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå