Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er på jakt etter lekematte for babyen, en sånn for å ha på gulvet for lek og magetrening. Jeg ser at det aller meste på markedet, blant annet de populære Hyggi-mattene og typiske puslespillbit-matter er laget av plast, noe jeg gjerne vil unngå ettersom babyen helt sikkert kommer til å sikle og spise på matte-overflaten ved bruk, og slik kunne få i seg unødvendige mengder plast og kjemikalier. Jeg skjønner det er praktisk med en glatt overflate for vask/tørke av søl, men har noen forslag til noe annet? Jeg har også sett på alternativer av ull/bomull, men blir disse tykke og myke nok? Et alternativ er kanskje å bruke en myk plastmatte nederst (for eksempel en yogamatte/treningsmatte), med et bomullspledd over? Hva gjorde du?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at ditt barn vil slikke og sutte på alle den ligger på..om det er ditt eget teppe, gulv, pute etc. Hvorfor tror du den vil få i deg masse farlig kjemikalier?

• Liker 1
Skrevet

Sebra har en lekemadrass som vi bruker. Den er tynn som et veldig tykt teppe. Jeg tror den er laget av bomull.

Anonymkode: 1d31c...7f9

• Liker 1
Skrevet

Babyen min siklet og gulpet masse på lekematten, og derfor var plast-basert helt topp. Men babyen spiste ikke noe særlig på den. Ettersom den ligger flatt på gulvet er det ikke så lett å få den inn i munnen? Da må babyen plasseres på utsiden av matten og med hodet ved kanten. Jeg vil egentlig tro at et teppe vil bli spist mer på ettersom det er lettere å flytte på. 

Når barnet ble stort nok til å løfte hele hjørnet av matten selv så var det også stort nok til å være ute (og det medførte mye spising av sand/jord) som jeg syntes var eklere. 

Anonymkode: aabf4...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...