rabarbrafrø Skrevet mandag kl. 08:18 #1 Skrevet mandag kl. 08:18 Er på jakt etter lekematte for babyen, en sånn for å ha på gulvet for lek og magetrening. Jeg ser at det aller meste på markedet, blant annet de populære Hyggi-mattene og typiske puslespillbit-matter er laget av plast, noe jeg gjerne vil unngå ettersom babyen helt sikkert kommer til å sikle og spise på matte-overflaten ved bruk, og slik kunne få i seg unødvendige mengder plast og kjemikalier. Jeg skjønner det er praktisk med en glatt overflate for vask/tørke av søl, men har noen forslag til noe annet? Jeg har også sett på alternativer av ull/bomull, men blir disse tykke og myke nok? Et alternativ er kanskje å bruke en myk plastmatte nederst (for eksempel en yogamatte/treningsmatte), med et bomullspledd over? Hva gjorde du? Takk for svar!
mommyaka Skrevet mandag kl. 08:25 #2 Skrevet mandag kl. 08:25 Vil tro at ditt barn vil slikke og sutte på alle den ligger på..om det er ditt eget teppe, gulv, pute etc. Hvorfor tror du den vil få i deg masse farlig kjemikalier? 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:05 #3 Skrevet mandag kl. 10:05 Sebra har en lekemadrass som vi bruker. Den er tynn som et veldig tykt teppe. Jeg tror den er laget av bomull. Anonymkode: 1d31c...7f9 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:14 #4 Skrevet mandag kl. 20:14 Babyen min siklet og gulpet masse på lekematten, og derfor var plast-basert helt topp. Men babyen spiste ikke noe særlig på den. Ettersom den ligger flatt på gulvet er det ikke så lett å få den inn i munnen? Da må babyen plasseres på utsiden av matten og med hodet ved kanten. Jeg vil egentlig tro at et teppe vil bli spist mer på ettersom det er lettere å flytte på. Når barnet ble stort nok til å løfte hele hjørnet av matten selv så var det også stort nok til å være ute (og det medførte mye spising av sand/jord) som jeg syntes var eklere. Anonymkode: aabf4...80a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå