AnonymBruker Skrevet 16. mars #21 Skrevet 16. mars Karnanna skrev (På 2.3.2026 den 0.16): Etter din erfaring, hvem lyver når de blir spurt om noe? Den som svarer rolig eller den som blir rasende? Jeg tror det varierer. Men den som blir rasende når den blir konfrontert over en løgn, lyver kanskje mest til seg selv? og opplever kansje sterke følelser som går inn på en slags følelse av skam? Noen mennesker lager narrativer i hodet der de lever seg inn i en fantasi der de kansje er feilfri. Men denne fantasien er kansje en løgn som bygger opp et narrativ som trøster et sårbart ego. Eller såret selvbilde. Noen folk med C-PTSD er litt sånn... Anonymkode: 2047f...8e2
Strigiformes Skrevet 16. mars #22 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror det varierer. Men den som blir rasende når den blir konfrontert over en løgn, lyver kanskje mest til seg selv? og opplever kansje sterke følelser som går inn på en slags følelse av skam? Noen mennesker lager narrativer i hodet der de lever seg inn i en fantasi der de kansje er feilfri. Men denne fantasien er kansje en løgn som bygger opp et narrativ som trøster et sårbart ego. Eller såret selvbilde. Noen folk med C-PTSD er litt sånn... Anonymkode: 2047f...8e2 Jeg tror den som er rolig er veldig trygg på seg selv. Det er viktig. Det er helt vanlig å bli sint om man føler seg urettferdig behandlet. Jeg er nok bare ett av de menneskene som ikke synes det er konstruktivt å bruke energi på og bli sint, så da prøver jeg å unngå det om jeg kan klare det. Å bli sint bare tapper meg for energi. Det er det faktisk ikke verdt. Mennesker som tror de er feilfrie har en stor utfordring, for det er det ingen som er... Har man traumer så kan det forsterke reaksjonsmønsteret, og gjøre det vanskeligere å skjule reaksjoner. Man kan ikke vite om ett menneske lyver utelukkende basert på reaksjoner, for det kan handle om så mye annet...
Karnanna Skrevet 16. mars Forfatter #23 Skrevet 16. mars 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror det varierer. Men den som blir rasende når den blir konfrontert over en løgn, lyver kanskje mest til seg selv? og opplever kansje sterke følelser som går inn på en slags følelse av skam? Noen mennesker lager narrativer i hodet der de lever seg inn i en fantasi der de kansje er feilfri. Men denne fantasien er kansje en løgn som bygger opp et narrativ som trøster et sårbart ego. Eller såret selvbilde. Noen folk med C-PTSD er litt sånn... Anonymkode: 2047f...8e2 Ja, tror du er inne på noe veldig viktig og riktig her. Tusen takk for utfyllende svar.
AnonymBruker Skrevet 18. mars #24 Skrevet 18. mars Ingen fasit men den som hisser seg opp er min erfaring. Eller bare kaver alt for mye og kommer med 3 forklaringer for mye på hvorfor de ikke har gjort det de anklages for. Litt som Børge Brende når han ble spurt om Epstein.. han nektet for å ha hatt noe med Epstein å gjøre: "– Det faller jo på sin egen urimelighet. Hvorfor skulle jeg ha hatt en ønske om å møte med en dømt overgriper? Hvem er det som hevder at jeg har ønsket et slikt møte?, svarte han avisen den gang. – Jeg har aldri hatt noe med Epstein å gjøre og ville selvsagt aldri bedt om et møte med en som var dømt for seksuelle overgrep, fortsatte han." Løgnere prøver for hardt,overforklarer og hisser seg opp.. Anonymkode: 8ca38...b46
AnonymBruker Skrevet 18. mars #25 Skrevet 18. mars Vanskelig å si. Noen er gode til å lyve, mens andre blir stresset og sinte når de blir beskyldt eller tatt i løgn. Anonymkode: 1913e...2c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå