Gå til innhold

Små motivasjonspakker til student -tips??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datteren min studerer i utlandet og har i perioder mye skolearbeid og ofte hjemlengsel. Jeg tenkte jeg skulle sende avgårde noe små pakker som kan åpnes på litt kjipe dager, for å holde ut studenttilværelsen. 

Noen som har tips til hva jeg kan putte i dem?

Anonymkode: 70a49...fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små plater med melkesjokolade. Te. Post it med søte sitat/meldinger. Dadler med milkshakesmak, eller det hun liker.

Skrevet

Noe godteri du vet hun liker.

Anonymkode: 596c2...7ab

• Nyttig 1
Skrevet

Så koselig tanke❤️ Jeg hadde blitt kjempeglad om mine foreldre hadde gjort noe sånt for meg. Ville sendt små pakker med litt godteri som du vet hun liker, ansiktsmasker, øyemasker, lapper med at du er glad i henne og stolt av henne som står på og bygger karrieren sin, power to girls etc! Teposer, sokker, en pysjbukse… lipgloss… 

Det viktigste er at hun vet at du støtter henne og tror på henne❤️

Anonymkode: 9f9cc...143

Skrevet

Hva med en norsk mini-bok? Jeg har sett søte små utgaver av Terje Vigen og sånn. 

Anonymkode: d0848...b43

Skrevet

Så koselig :)

Som student, så er all mat og godteri og sånt supert. 

Hudpleieting, masker og sånt. 

Og cash og gavekort 😁

Anonymkode: 7472a...036

• Liker 1
Skrevet

Noen koselige bilder i en ramme? Et fint brev. Kosesokker. Noe norsk mat som hun liker..men som tåler og sendes?

Anonymkode: 5a222...773

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det med vår student som bor på hybel 50 mil unna men i Norge da.

Det trenger ikke være så mye, men bare en hilsen hjemmefra gjør godt! Litt snop de liker, mat som tåler å sendes (jeg har feks sendt en Nugattiboks fordi hun ikke tok seg råd til å kjøpe det selv), en boks Monster (også luksus i studietiden), deodoranter, tannkrem, sjampo, en maskara, et pledd, paraply(!), jeg har til og med sendt med bind, hårkur, barberhøvler, teposer, før advent fikk hun et par julepynt-dingser ettersom hun elsker jul. Har ikke sendt så mange pakker altså, men det blir utrolig godt mottatt og det virker som om hun oppriktig setter pris på det, uansett om det er mest nyttige ting!

Anonymkode: 5a2fe...e63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, så koselig! Som mangeårig utenlandsstudent, her er mine tips:

- godteri/snacks/te, sånt som hun liker, og gjerne sånt hun ikke får kjøpt der hun bor (jeg ble alltid glad for norsk melkesjokolade, og lakris!)
- Innrammet bilde som noen foreslo er også veldig koselig. Fint for hjemlengsel.
- Kosete klær, sokker, pysjbukse, et teppe
- Produkter til hud, hår, osv som flere har nevnt, spesielt gjerne litt fancyere enn hun kanskje har råd til å kjøpe selv akkurat nå. (Eller helt vanlige ting som hun bruker som det uansett er kjipt å bruke ting på selv.)

Ikke nødvendigvis alt på en gang altså! Det viktigste er det å få en hilsen og vite at noen tenker på deg. ❤️

Anonymkode: 56ac3...8f3

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hvor lenge hun blir vekke for å studere. Men om det er over et år eller lenger, så kan du jo gi noe som passer til årstidene. 
Til påske passer selvfølglig påskeegg. 
Votter, lue og abonnement på Storytel  e.l. nå i kaldere og mørkere årstid (om det gjelder der hun er da) for motivasjon til å være mer ute i frisk luft og klarne tankene. 
Vippse til take away. 
God dusjsåpe, kroppsscrub, body loation.
Hudpleie hun liker og sminke. 

Jeg selv ville kanskje foretrukket å fått en liten oppmerksomhet i posten i blant, men uten å vite når på forhånd. Enn å ha små pakker liggende til ekstra kjipe dager. Den overraskelsen når det kommer noe i posten, eller en melding med «vippset deg, kjøp deg en ekstra god middag» eller lignende hadde nok jeg sett mest pris på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...