MiominMio Skrevet søndag kl. 15:13 #1 Skrevet søndag kl. 15:13 Vi har en symaskin, men for å si det slik jeg vet hvordan jeg trer den. Ønsker å lage 2 gardin lengder som skal være på soverommet og må begynne et sted. Er det noen som har noen gode oppskrifter eller tips å dele? 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:19 #2 Skrevet søndag kl. 15:19 Først steg er å bestemme seg for hva slags oppleg de skal ha. Der kan du gjøre alt fra lett til vanskelig, resten er bare rettsøm. Anonymkode: 1cda4...02f
MiominMio Skrevet søndag kl. 15:25 Forfatter #3 Skrevet søndag kl. 15:25 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Først steg er å bestemme seg for hva slags oppleg de skal ha. Der kan du gjøre alt fra lett til vanskelig, resten er bare rettsøm. Anonymkode: 1cda4...02f Jeg tenker at jeg skal tre den så enkelt som mulig på en gardinstang jeg og ikke så mye mer avansert enn det.....foreløpig
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:27 #4 Skrevet søndag kl. 15:27 tre den på som i gardinbånd langs øverst kant, eller hull/ringer langs øverste kant, eller løkker som stikker opp fra øverste kant? Anonymkode: 1cda4...02f
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:27 #5 Skrevet søndag kl. 15:27 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): tre den på som i gardinbånd langs øverst kant, eller hull/ringer langs øverste kant, eller løkker som stikker opp fra øverste kant? Anonymkode: 1cda4...02f Anonymkode: 1cda4...02f
MiominMio Skrevet søndag kl. 15:35 Forfatter #6 Skrevet søndag kl. 15:35 Tenkte noe som de tegningene som heter Rod pocket eller Hidden Tabbs Helt enkelt og greit (forhåpentligvis)
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:37 #7 Skrevet søndag kl. 15:37 Letteste da er vel å sy på gardinbånd: f.eks. https://www.ikea.com/no/no/p/kronill-gardinband-hvit-80296955/ Anonymkode: 1cda4...02f 1
MiominMio Skrevet søndag kl. 15:41 Forfatter #8 Skrevet søndag kl. 15:41 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Letteste da er vel å sy på gardinbånd: f.eks. https://www.ikea.com/no/no/p/kronill-gardinband-hvit-80296955/ Anonymkode: 1cda4...02f Tusen takk for tips. Hadde faktisk ikke kommet på at Ikea har litt å by på også......så grønn er jeg.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:43 #9 Skrevet søndag kl. 15:43 MiominMio skrev (3 minutter siden): Tenkte noe som de tegningene som heter Rod pocket eller Hidden Tabbs Helt enkelt og greit (forhåpentligvis) Da syr du sidene først. Også stryker du inn en cm langs toppen. Ta mål av stanga, slik at du får plass til den inni. Jeg vil også anbefale minst en cm over stanga. Så blir det ca sånn. En cm sømrom strykes inn denne sys tvers over 10 cm brett ned. Stryk godt. Og sy en cm på toppen. Så tar du bunnen. La det være minst en cm opp fra gulv Anonymkode: 85a22...8b3 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 1.3.2026 den 16.43): Da syr du sidene først. Også stryker du inn en cm langs toppen. Ta mål av stanga, slik at du får plass til den inni. Jeg vil også anbefale minst en cm over stanga. Så blir det ca sånn. En cm sømrom strykes inn denne sys tvers over 10 cm brett ned. Stryk godt. Og sy en cm på toppen. Så tar du bunnen. La det være minst en cm opp fra gulv Anonymkode: 85a22...8b3 Dette er den enkleste måten å gjøre det på 👍 Om du syr på gardinbånd som nevnt lenger opp så må du kjøpe mye ekstra for å få hengt de opp. Anonymkode: 5c632...592
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du syr på gardinbånd som nevnt lenger opp så må du kjøpe mye ekstra for å få hengt de opp. Anonymkode: 5c632...592 Må man vel ikke. Båndet har hemper for å tre stanga gjennom. Da henger gardina fint også. Det gjør den ikke med lomme stanga tres gjennom. Anonymkode: 89eb4...2e9
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Skrevet 11 timer siden Selfmade har noen steg for steg-instruksjoner som er gratis. Evt. Youtube. 🙂 Anonymkode: 8fe95...d34
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Må man vel ikke. Båndet har hemper for å tre stanga gjennom. Da henger gardina fint også. Det gjør den ikke med lomme stanga tres gjennom. Anonymkode: 89eb4...2e9 Jeg har sydd kjøkkengardiner etter Rod Pocket som nevnt over + en rettsøm ca 1 cm fra toppen så stanga ikke kommer helt øverst. Det funker helt fint det. Vet du max tykkelse på gardinstanga med det båndet? I tilfelle jeg skal kjøpe det også. Anonymkode: 5c632...592
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå