AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg har nylig flyttet til Nøtterøy på grunn av jobb. Det er veldig fint her, men begynner å kjenne med usikker siden det veldig start skal settes opp bomring på den eneste veien ut av øya. Samtidig skal det også etter hvert bygges en ny stor vei gjennom store deler av Nøtterøy. Synes det høres ut som mye styr og at man på en måte blir fanget her. Hvis jeg vil en tur til byen (Tønsberg) eller lenger bort til en annen by må jeg betale ved en eller to bomringer hver vei. Burde jeg prøve å finne jobb et annet sted og flytte, eller overdriver jeg? Anonymkode: 8face...0e7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Det er mange som er lukket inne av bomringer. Stort sett rundt hver eneste bom bor det noen som ikke får gjort sine daglige gjøremål uten å passere den. Den er jo ikke en fysisk hindring, bare et økonomisk passeringspunkt. Hvis du lever såpass på kanten økonomisk at du tror det kan vippe budsjettet ditt må du jo revurdere. Men ellers blir man overraskende fort vant til betale de sure kronene uten å tenke videre over det… jeg synes konseptet bompenger er elendig, men er ikke villig til å flytte fra et hus jeg liker for å gjøre en politisk statement rundt bompenger. Så her ble det bare en del av hverdagen, hvor jeg er en del mer påpasselig med å gjøre alt jeg skal når jeg først er ute, og ikke trenge unødige ekstraturer. Men det hindrer meg ikke i å besøke venner, ta en tur ut på byen osv. nå vet ikke jeg hvor dyr din bom blir, men her blir prisen tur retur byen noe mindre enn en halvliter/kaffe latte koster ute. hilsen ei som har gått fra null til to bommer på relativt kort tid. Anonymkode: 831bf...11a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Kost/nytte. Hvor ofte er du inne i Tønsberg pr i dag? Og vil det bli billigere for deg å bo i Tønsberg og betale bom de gangene du skal ut av Tønsberg, enn å bli boende å betale for bom de gangene du skal til Tønsberg? Jeg bor utenfor Oslo, og passerer bom til og fra jobb. Dette koster meg 550,- pr mnd siden jeg har el-bil. Det er en kostnad jeg gjerne tar, for å kunne bo her, og beholde jobben. Jeg hadde ikke vært villig til å bytte jobb for å spare den kostnaden. Anonymkode: be918...65c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Hater bomringer og parkeringsavgifter. Jeg hadde flyttet. Jeg skal gjøre det selv til ett sted jeg fikk jobb der det er null bomringer og gratis parkering. Pluss at det er veldig vakkert der naturmessig. Kvinne Anonymkode: 4c0f0...0ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå