Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi venter vårt andre barn, skal ha planlagt keisersnitt nå på fredag. Første barn (3 år) skal i utgangspunktet være hos et vennepar, siden all familie bor svært langt unna (sør og nord). Dette venneparet har selv små barn og de er hjemme i permisjon med minste. De bor også et stykke unna oss, så levering/henting i bhg blir litt utfordrende for dem og kommer til å ta tid. Jeg har veldig dårlig samvittighet for dette, men har i utgangspunktet ikke hatt noe bedre plan. 

Nå har moren min fått vite at hun må hit i et møte neste mandag. Foreslo for mannen at vi kunne høre om hun ville komme hit fredag, for å være barnevakt. Hun er veldig godt kjent med barnet, og har passet det før uten problem. Tanken min er likevel at hun skal reise hjem mandag, for jeg orker IKKE besøk etter fødsel / fylle huset med folk. Jeg trener ro. Er forespeilet å måtte bli på sykehuset til mandag eller tirsdag.

Mannen mener derimot at HVIS vi spør moren min om barnevakt, så MÅ foreldrene hans få komme nedover å besøke oss med det samme! Vi har egentlig gitt klar beskjed om at vi ikke tar imot noe besøk første tiden, for det var et helvete for meg første gang. Da hadde vi konstant besøk første tiden og det ødela hele barseltiden min og jeg fikk depresjon på toppen. Har denne gangen gått i terapi i svangerskapet og lagt en plan for barseltiden. og den indikerer at vi selv skal gi beskjed når vi er klare for besøk og at INGEN får bo hos oss den første tiden. Mannen har vært med på samtaler og har tidligere sagt seg enig. Men nå MÅ isåfall hans foreldre få komme raskt nedover og bo hos oss, siden moren min evt får lov 😞

Tanken er jo ikke at moren min skal være hos oss når vi kommer hjem, det orker jeg ikke. Ønsker KUN barnevakt. Men hun må jo få komme en liten tur på besøk på sykehuset. Også må hun pent vente- som alle andre. 

Anonymkode: 4ad65...78b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere virkelig at mor di skal KUN være barnepass og får ikke engang hilse på babyen? Det er ikke bare urimelig, det er utakknemlig og slemt. Hun kan ta ta barnet med på sykehuset og hilse på babyen sammen. 

Hans familie kan fint vente. Din mor kommer jo egentlig i annet ærend, så den er grei. 

Anonymkode: f06ac...e5a

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss leverte mannen barnet i bhg, ble med på keisersnittet og dro hjem etterpå. Han tok med storebror på besøk på sykehuset på ettermiddagen. Ingen grunn til å involvere masse andre folk.

Anonymkode: 97425...0d3

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du er urimelig som ikke ønsker besøk. Jeg hadde samme erfaring med mine: masse besøk med første og jeg hadde fødselsdepresjon og var helt utenfor. Med andre hadde vi kun noen få besøk på sykehuset og ventet lenge med besøk hjemme - en mye bedre opplevelse.

Hvis han synes det er så urettferdig så kan jo han spørre om hans mor vil komme å være barnevakt i helgen + et lite besøk på sykehuset istedenfor.

Anonymkode: 74716...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Er det kun på dette punktet mannen din er uomtenksom eller er han sånn ellers også?

Anonymkode: 3b089...ff4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forhold dere til den opprinnelige planen dere. 

Hvorfor skal moren din gidde å hjelpe deg, hvis hun ikke får sakt hei til babyen engang.

Anonymkode: cc912...fd6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tenker dere virkelig at mor di skal KUN være barnepass og får ikke engang hilse på babyen? Det er ikke bare urimelig, det er utakknemlig og slemt. Hun kan ta ta barnet med på sykehuset og hilse på babyen sammen. 

Hans familie kan fint vente. Din mor kommer jo egentlig i annet ærend, så den er grei. 

Anonymkode: f06ac...e5a

Hvis du leser siste avsnitt i innlegget mitt, så skrev jeg «Tanken er jo ikke at moren min skal være hos oss når vi kommer hjem, det orker jeg ikke. Ønsker KUN barnevakt. Men hun må jo få komme en liten tur på besøk på sykehuset. Også må hun pent vente- som alle andre».

Der skrev jeg at hun må få komme på besøk på sykehuset, noe annet er rart! Men hun må reise tilbake mandag uansett pga jobb, så noe annet blir vanskelig.

Vi har hatt åpen dør for ALL familie i flere år, og vi har helt ærlig besøk totalt MANGE uker ila et år (dette gjelder både svigerfamilie og egen familie). At man spør om barnevakt i 3 netter, er det så ille å be om- fremfor å belaste en annen familie som allerede har mye med sitt?

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg skjønner hvorfor dere trenger barnevakt i det hele tatt? Planlagt keisersnitt tar ikke så lang tid, med mindre noe går galt, selvsagt. Vet ikke når dere må møte opp fredag morgen, men kan ikke mannen din svippe deg til sykehuset, så svippe ungen til barnehage, og deretter være tilbake på sykehuset i tide til fødsel? Og så henter han ungen på ettermiddagen igjen?

Anonymkode: 9748b...d01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg skjønner hvorfor dere trenger barnevakt i det hele tatt? Planlagt keisersnitt tar ikke så lang tid, med mindre noe går galt, selvsagt. Vet ikke når dere må møte opp fredag morgen, men kan ikke mannen din svippe deg til sykehuset, så svippe ungen til barnehage, og deretter være tilbake på sykehuset i tide til fødsel? Og så henter han ungen på ettermiddagen igjen?

Anonymkode: 9748b...d01

Fordi jeg må møte på sykehuset Kl 06.30, forventet at jeg skal inn mellom 7.30 og 08.00 for operasjon. Har ca 45 min reisevei mellom sykehus og hjemmet, så mannen kommer ikke rekke kjøre frem og tilbake hvis han skal rekke det. 

Også var tanken at vi kunne få en dag eller to sammen med baby på sykehuset etter fødsel, regner med jeg får en del smerter etter keisersnitt. Sikkert godt å ha manne der da.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke urimelig! Mannen din er derimot dønn urimelig, og virker som han ikke klarer å ta ditt perspektiv. Det burde han øve på, men i mellomtiden må han bare akseptere dine ønsker, selv hvis han ikke forstår dem. Det er tross alt ikke nødvendig at han skjønner hvorfor det må bli sånn som du ønsker, han trenger bare å legge til rette for at både opptakt til fødsel, selve fødselen, og barseltiden blir så god for DEG som mulig 

Anonymkode: e14b7...8f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fordi jeg må møte på sykehuset Kl 06.30, forventet at jeg skal inn mellom 7.30 og 08.00 for operasjon. Har ca 45 min reisevei mellom sykehus og hjemmet, så mannen kommer ikke rekke kjøre frem og tilbake hvis han skal rekke det. 

Også var tanken at vi kunne få en dag eller to sammen med baby på sykehuset etter fødsel, regner med jeg får en del smerter etter keisersnitt. Sikkert godt å ha manne der da.

Ts

Synes mannen din er den som er urimelig.Men du må være klar over at det ikke er sikkert at far får bli på sykehuset om det er mange på barsel.

Anonymkode: 9e26a...c99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes mannen din er den som er urimelig.Men du må være klar over at det ikke er sikkert at far får bli på sykehuset om det er mange på barsel.

Har fått beskjed om at det er enerom og at far kan være tilstede under hele oppholdet ☺️

Ts

Skrevet

Kan ikke heller far bare være hjemme med barnet, da. Så kan du føde alene. Da blir ingen forfordelt og ungen er ivaretatt. Problem solved. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt taxi til sykehus og fått far til å levere barnet i bh. Så kom han etterpå. Du trenger ikke han for hjelp på sykehuset, det er jo det helsepersonell er der for. Hadde ikke min mann på barsel utenom ved første, han må jo hjem til barna. Så slipper du å belemre andre. 

MEN UANSETT. Du er ikke urimelig ang besøk. Du skal bestemme alt dette. Be han lese lemon clot essay på Reddit. Google det. Veldig viktig for din mentale helse å bestemme graden av besøk. 

Anonymkode: 955fe...b6e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes absolutt ikke du er urimelig! Synes derimot at mannen din ikke virker særlig omsorgsfull eller reflektert i denne situasjonen. Og tenker også at moren din forhåpentligvis ønsker deg en finere opplevelse denne gang enn sist. Om hun så kun er barnevakt til og med uten besøk på sykehuset, så er hun vel mest glad for å kunne bidra til at du/dere får en god start med den lille. Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 409d0...240

AnonymBruker
Skrevet

Du får si til mannen din at de kan komme og være barnevakt de også da, samme med moren din. Så skal de på lik linje som moren din få lov til å komme en tur på besøk på sykehuset, før de drar hjem igjen.. 

Mannen din virker helt dust som ikke forstår forskjellen her.

Anonymkode: 19fe5...a96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fått beskjed om at det er enerom og at far kan være tilstede under hele oppholdet ☺️

Ts

Det fikk vi også beskjed om, men det måtte bo flere på enerommene pga stor pågang og far måtte reise hjem :) men det er jo ikke høysesong nå så mest sannsynlig går det fint.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tanken er jo ikke at moren min skal være hos oss når vi kommer hjem, det orker jeg ikke. Ønsker KUN barnevakt. Men hun må jo få komme en liten tur på besøk på sykehuset. Også må hun pent vente- som alle andre. 

Hvor skal din mor være fra torsdag/fredag til mandag?

Anonymkode: 40544...add

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor skal din mor være fra torsdag/fredag til mandag?

Anonymkode: 40544...add

Hos TS, og være barnevakt? 

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...