Gå til innhold

Barn i disse tider

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som tenker at det å få barn når det er så mye uro er feil? Hvis ja, hvorfor? 

Anonymkode: 89d2b...984

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jo alltid vært barn født i uro-tider, krig osv. ikke noe unikt. Kjør på om du ønsker barn

Anonymkode: ee1fc...381

• Nyttig 4
Skrevet

Skal man vente på den rette tiden vil man aldri få barn.

Anonymkode: 1b3e8...4d3

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Man vet jo aldri hva framtiden bringer, enten det er krig eller pandemier, er en del av livets gang det.

Vil du har barn så får du ikke flere enn du klarer å ta deg av i gode tider som i dårlige tider. Heller ikke lurt å belage seg på en partner eller familie for ting endrer seg der og. 

Og så er det jo ingen som tvinger en til å få barn.

Anonymkode: d2013...459

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig: ja, litt. Selv om det er «feil» å tenke sånn. 

Anonymkode: 2d260...27c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri fått barn nå. 

Anonymkode: d9f57...c50

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å være krig de neste tiårene. Så hvis du ikke velger å få barn «i disse tider» så kommer du nok aldri til å få det

Anonymkode: fc47d...935

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det har jo alltid vært barn født i uro-tider, krig osv. ikke noe unikt. Kjør på om du ønsker barn

Anonymkode: ee1fc...381

Ja, det har det. Men det var født betydelig færre barn under andre verdenskrig enn i årene rett etterpå.

Anonymkode: 6ab1c...d48

AnonymBruker
Skrevet

Aldri tenkt på det nei. Fikk barn i november

Anonymkode: 535dd...417

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det var født betydelig færre barn under andre verdenskrig enn i årene rett etterpå.

Anonymkode: 6ab1c...d48

Så kjør på med barn nå før det blir for seint.

Anonymkode: 2b04f...fbe

AnonymBruker
Skrevet

Best å få barn nå, når så mange andre er redd for å få barn. For da slipper barna dine mest sannsynlig å bli behandlet uverdig i en eldrebølge når de blir gamle, for det vil være ressurser nok til at de blir ivaretatt. Og som nevnt finnes det ikke noen tider uten krig og uro i verden, det er bare det at vi har såpass stort informasjonstilfang i dag på alt som skjer i verden. Det er ikke mer krig i verden i dag enn det var for 50 år siden. 

Anonymkode: be75b...a05

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre gutter i "militæralder". Selv om jeg elsker dem over alt på jord, og aldri ville vært dem foruten, så tenker jeg ofte på hvilken verden jeg har brakt dem inn i.. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg nok ikke fått barn. 

Anonymkode: eda25...79d

AnonymBruker
Skrevet

Hvem vet hvordan fremtiden ser ut? Kan hende «disse tider» om 10 år er mye verre, eller enda bedre, ingen vet. Få barn om du ønsker barn. 

Anonymkode: 82aa9...1bc

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er en god idé for noen med tynne nerver å få barn 

Anonymkode: 26ab3...e1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...