Gjest motorrypa Skrevet 26. november 2002 #1 Skrevet 26. november 2002 kom akkurat hjem etter svangerskapsundersøkelsen min i dag. alt gikk bra. men det jeg skulle si var jo det atte. da jeg kom inn på venterommet så satt det ei jente som jeg har gått på gravidesvømming med å hun hadde fått en liten gutt. hun satt å ammet da jeg kom inn. å jeg klarte bare ikke å ta øynene i fra dem. det er helt merkelig å tenke på at det er bare noen få uker igjen til min egen lille mirakelbaby skal komme. tenk åtte uker igjen. merkelig. synes ikke det er lenge siden jeg fant ut at jeg var gravid. å nå skal jeg bli mamma rett over jul. huff kan nesten ikke vente. plutselig i forrige uke så slo det meg at kanskje det er på tide å begynne å gjøre noe fornuftig. så jeg skrudde sammen senga å vasket innertrekket til bærebagen å sorterte klær til den store gullmedaljen. men nå kan egentlig bare lillingen komme. alt er mer eller mindre klart. sykehusbagen er pakket så hvis noe skulle skje så er det bare å fære ut døra. nå har imidlertididg angsten begynnt å ta meg igjen. tenker mye over fødselsskader på barnet. krybbedød og lignende. vet de fleste tenker på disse tingene å at det er helt normalt, men det er temmelig skremmende til tider. men så hørte jeg det på nyhetene her om dagen at krybbedøden har sunket med 84% de siste 14 årene. det er jo temmelig oppsiktsvekkende. men det forekommer jo enda så huff, nei det er bare å skyve tanken fra seg. man blir vel litt rar etterhvert som årene går å ting ser ut til å gå i en sirkel. med en gang noe bra skjer i livet så kommer det noe jævlig å trekker deg ned i gjørma, sånn har ihvertfall mitt liv utartet seg de siste ti årene. å da er det vel ikke rart at man tenker at dettte er for godt til å være sant.
Ann Forup Skrevet 27. november 2002 #2 Skrevet 27. november 2002 heisa ja jeg har jo også 8 uker igen og har mere eller mindre alt klart, har dog ikke pakket sygehus baggen endnu men det var vel ikke lægen til før den står klar også.. kender den fornemmelse med hvad hvis nu noget er galt, krybbedød mm men det tror jeg nu bare er helt naturligt for os at tænke på den måde synes nu godt nok jeg er blevet værre med årene var ikke sådanne med den første nok fordi jeg var så ung *S* ønsker dig lykke til vidre nu kan vi jo bare tælle ukerne og næsten dagen
Maggie74 Skrevet 27. november 2002 #3 Skrevet 27. november 2002 tenk åtte uker igjen. merkelig. synes ikke det er lenge siden jeg fant ut at jeg var gravid. å nå skal jeg bli mamma rett over jul. Stusset på det her om dagen. Synes heller ikke det er lenge siden du fant ut at du var gravid. Godt at tiden går fort, dah, sant? Ønsker deg i alle fall lykke til med de siste 8 ukene også. Prøve å nyte dem litt ekstra, kanskje? Jeg husker at jeg savnet det meste det første året, tid for meg selv til å gjøre relativt trivielle ting. Maggie!
mira1 Skrevet 27. november 2002 #4 Skrevet 27. november 2002 Alt dette du nevner høres veldig kjent ut. Planlegger nå vår tredje graviditet, og har i den anledning lest gjennom dagboken for våre to første graviditeter. Jeg tror alle som nærmer seg slutten på graviditeten tenker på hva som kan gå galt. Du skal se det går fint! Flink har du vært som har pakket baggen allerede, det fikk ikke jeg tid til. Våknet av at fostervannet gikk, og da måtte min mann pakke baggen. Det ble så som så med innholdet. Lykke til med siste innspurt!
Gjest motorrypa Skrevet 27. november 2002 #5 Skrevet 27. november 2002 ja det kan visstnok være litt lurt å pakke bagen som man skal ha med seg på sykehuset i god tid. hørte om en som hadde måttet få mannen sin til å gjøre det i siste liten rett før de dro, han hadde visstnok tatt et kneip brød blandt annet. siden jeg er alene så bør jeg klare å få med meg noe annet enn et kneipbrød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå