Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har gode tursko til skogen og på fjellet, men nå tenkte jeg å kjøpe løpesko til å trene på dekke/asfalt.

Jeg skal være med i stafett via jobben om noen mnd og skal trene fram mot det, og bruke skoene i løpet. Tenkte også å trene fast en del løping etter dette og bli ok mosjonist :)

Har noen tips til merke, modell på en god løpesko etc? Hva ligger de på i pris?

Anonymkode: a2e04...df6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

her er det nok best å dra til en butikk som løplabbet og prøve de og få veiledning . Det jeg synes funker bra, kan være helt feil for deg og dine bein..

Nå bruker jeg asics novablast 5, men har ikke så mye å sammenligne med ennå.

Anonymkode: 87ef0...b0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

her er det nok best å dra til en butikk som løplabbet og prøve de og få veiledning . Det jeg synes funker bra, kan være helt feil for deg og dine bein..

Nå bruker jeg asics novablast 5, men har ikke så mye å sammenligne med ennå.

Anonymkode: 87ef0...b0e

Ja, jeg tenkte kjøpe i butikk (kjøper aldri sko på nett), men det kan være greit å høre på forhånd hvilke sko folk som løper en del, liker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, jeg tenkte kjøpe i butikk (kjøper aldri sko på nett), men det kan være greit å høre på forhånd hvilke sko folk som løper en del, liker. 

Folk har så forskjellige føtter og liker derfor ikke de samme skoene. Det aller beste et om du kommer deg til en butikk som Løplabbet der de kan teste føttene dine, de spør hvordan du vil trene og så får du teste litt på tredemølle. Det er fare for at du kan begynne å like løping, så da er det fint å få sko som passer. 😉

Skoene på Løplabbet koster ikke mer, men de selger nok mest til fullpris og har ikke så ofte salg. Jeg synes likevel det er verdt det for treningsgleden.

Er det Holmenkollstafetten? 😃

Anonymkode: cfccb...fdc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har disse og elsker dem, men hvordan vi løper er så forskjellig. Hvor bred er foten din, hvordan lander du på den, hvor tung er du, hvordan er løpesteget ditt, hva er underlaget, osv osv

https://www.intersport.no/brooks-sports-glycerin-22-blackblue-heronorange-dame-1204341b?gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=19643730906&gbraid=0AAAAAo9OEK7uOGPZdrwhF4kJBcgyj6VvS&gclid=Cj0KCQiAwYrNBhDcARIsAGo3u32z9JcS36mj52rdEjd0rGFLt6MkfzCYmiSxAbb-8LvvnbZ3B6LjH2waAmzzEALw_wcB

Anonymkode: 0c5ca...70b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei,

Jeg har gode tursko til skogen og på fjellet, men nå tenkte jeg å kjøpe løpesko til å trene på dekke/asfalt.

Jeg skal være med i stafett via jobben om noen mnd og skal trene fram mot det, og bruke skoene i løpet. Tenkte også å trene fast en del løping etter dette og bli ok mosjonist :)

Har noen tips til merke, modell på en god løpesko etc? Hva ligger de på i pris?

Jeg sverger til Asics gel nimbus. Hvilke sko du trenger må du prøve deg frem til. Du bør ha 2 par som et minimum. Gode joggesko koster gjerne 2000-2500 pr par på full pris. Jeg kjøper 3-4 nye par i året, og løper omlag 2-5 km i snitt hver dag. Sko er forbruksvare. Om du skal bruke dem fra nå og til en stafett om noen måneder så må du nok regne med at det ene paret er utslitt etter stafetten. Gå til en seriøs butikk og få riktig hjelp. Når du har funnet modellen for deg kan du kjøpe øvrige par billigere på nett i fremtiden. 

Anonymkode: 91326...3a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...